Lietuvos pirmininkavimas Europos Sąjungai viešbučiams turtų nesukraus

Nors Lietuva pusmečiui perims ES vairą ir į šalį atvyks užsienio valstybių delegacijos, viešbučių savininkai tikina didelės finansinės naudos dėl to neturėsią. Ministerijos viešbučius užsakinėja centralizuotai, todėl siūlomos kambarių kainos net žemesnės nei įprasta. Be to, vasarą viešbučiai ir taip pilnai užpildyti, todėl užsienio svečius priiminės kitų klientų ar atšauktų renginių sąskaita.
Personalas
Lietuvos pirmininkavimas Europos Sąjungai viešbučiams turtų nesukraus / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Kaip 15min.lt sakė Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė, labiausiai džiugina tai, kad į pirmininkavimo renginius rinksis sprendimus priimantys užsienio šalių politikai ir pareigūnai. Lietuva turės unikalią galimybę save pristatyti pasauliui, todėl bus stengiamasi svečius priimti itin atsakingai.

Sutapo su sezonu

„Kol kas pagyvėjimą jaučiame saikingai. Vasara ir taip yra pats geriausias metas. Porą mėnesių viešbučiai būna užpildyti iki 90 proc. Vietų nėra daugiau, nei jų buvo iki pirmininkavimo. Jeigu tokie renginiai būtų ne sezono metu, efektas būtų kur kas didesnis“, – situaciją komentavo E.Šiškauskienė.

Ji pasidžiaugė, kad į Lietuvą atvažiuos ne grupės lenkų turistų ar sporto fanų, o užsienių šalių vadovai ir aukšti pareigūnai. „Žvelgiant iš rinkodaros pusės tai tikrai puiki savireklamos proga, kurios kitaip niekada neįpirktume. Viešbučiai tikrai nersis iš kailio ir darys viską, kad tik geriau aptarnautų svečius. Atvažiuos daug naujų žmonių, kurie pamatys Lietuvą. O tokie svečiai dažnai nustemba. Europos viešbučių ir restoranų asociacija daro savo asamblėjas tose šalyse, kurios pirmininkauja ES. Toks renginys jau įvyko ir Lietuvoje. Jis sukėlė didelį rezonansą. Pirmą kartą apsilankę svečiai nori grįžti su šeimomis. Visi buvo nustebę, koks čia grožis. Jie Lietuvą įsivaizdavo visai kitaip“, – sakė asociacijos vadovė.

Vilniaus rotuaė
Vilniaus rotušė

Čempionatas nuvylė

Daug kas pirmininkavimą ES lygina su Lietuvoje vykusiu Europos krepšinio čempionatu. Paklausta, ar apgyvendinimo paslaugų kaina kils ir šį kartą, viešbučių verslo atstovė sakė, kad čempionatas nebuvo itin sėkmingas uždarbio prasme, o apie viešbučių pelnus sklando daug neteisingos informacijos.

BFL/T.Lukaio nuotr./Lietuvos vieabučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda `iakauskienė
Evalda Šiškauskienė /BFL.nuotr.

„Kaip ir visur, kainą diktuoja rinka. Jei prognozuota, kad bus 30 tūkst. žmonių – kainos pakilo. Kai paaiškėjo, kad tiek svečių nebus – kainos iš karto nukrito. Pasirinkimo spektras buvo labai platus. Galėjai rasti nakvynę už dešimt eurų arba už 2000 litų. Išpūsti čempionato skaičiai panaikino visus kitus renginius – konferencijas, šventes. Jeigu Lenkijoje buvo 14 tūkst. lankytojų, tai Lietuvoje negalėjo būti 30 tūkst.“, – dėstė E.Šiškauskienė.

Pasak jos, kainas kelti įmanoma, kai sulaukiama daug tiesiai į viešbučius atvykstančių svečių, kaip tai daroma visose Europos sostinėse. Šiuo atveju situacija kita: „Paslaugos perkamos centralizuotai, todėl kainos yra net mažesnės nei įprastai. Agentūros dar nusiima savo procentą. Taigi čia stebuklo nebus.“

Pagyvėjimo nejaučia

„Pagyvėjimo dėl Lietuvos pirmininkavimo ES nejaučiame. Galbūt į renginius atvykusių svečių bus daugiau ateityje. Neturime garantuotų rezervacijų iš monopolininko, kuris organizuoja visus apgyvendinimus“, – 15min.lt sakė viešbučio „Narutis“ vadovė Nadiežda Novickienė.

Delegacijų apgyvendinimo klausimus sprendžia konkursą laimėjusi kelionių agentūra „West Express“.

Pasak N.Novickienės, vasarą viešbučio užimtumas ir taip didelis, todėl laisvų kambarių rasti nėra taip paprasta. „Viešbutį užpildo pastovūs svečiai, žmonės, kurie mus pasiekia per rezervavimo sistemas. Kai kuriomis liepos mėnesio dienomis mes laisvų kambarių jau neturime“, – teigė viešbučio vadovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų