05 02 /09:17

Restoranų „iLunch“ vardas šmėžuoja tinklalapiuose Baltarusijoje ir Rusijoje, bendrovė tvirtina – buvo apvogta

Prieš karą Ukrainoje populiaraus lietuviško dienos pietų restoranų tinklo „iLunch“ pėdsakas plėtėsi Rusijoje ir Baltarusijoje, tačiau šių šalių tinklalapiuose jis išlikęs iki šiol – galima aptikti svetainių, naudojančių šios kompanijos prekės ženklus. Visgi įmonės atstovai pabrėžia, kad paskutines pajamas iš Baltarusijos „iLunch“ gavo 2022 m. sausį, o su rusais po teisinių ginčų išsiskyrė dar anksčiau.
„iLunch“
„iLunch“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„iLunch“ restoranai startavo Vilniuje 2016 m. gegužę ir sparčiai plėtėsi – šiandien tinklas turi 30 maitinimo vietų Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Klaipėdoje ir Rygoje.

Paakinti sėkmės, gerokai prieš pandemiją, savininkai pradėjo kalbėti apie plėtrą Rusijoje bei Baltarusijoje ir ją pamažu vykdė.

Kaip 15min rašė skaitytojas Edvardas, baltarusiškuose ir rusiškuose tinklalapiuose žalios „iLunch“ spalvos galima rasti iki šiol. Jis kelia klausimą, ar bendrovė ir dabar veikia šiose dviejose šalyse.

Štai rusai Maskvoje iki šiol gali papietauti šešiuose „ProLunch“ restoranuose, kurių meniu – beveik identiškas tam, ką valgo lietuviai. Taip yra dėl to, kad „ProLunch“ anksčiau vadinosi „iLunch“ ir naudoja tą patį įmonės veiklos modelį.

Edvardas pastebėjo, jog sutampa ir verslo šūkiai tiek Lietuvoje, tiek Rusijos rinkoje – „Maistas per 2 minutes!“, o į prolunch.ru sėkmingai pateksite į naršyklės langelį suvedę ilunch.ru. Rusiškame domene vienoje vietoje matomas ir senas, identiškas „iLunch“ logotipui. Nurodoma, kad penkis restoranus Maskvoje ir vieną Chimkuose valdo įmonė „Ai Lanč“ (rus. АЙ ЛАНЧ) – pavadinta pagal pažodinį „iLunch“ tarimą.

Ekrano nuotr./Ekrano nuotr.
Ekrano nuotr./Ekrano nuotr.

Baltarusiškame i-lunch.by tinklalapyje viskas dar artimiau lietuviškam restoranų apipavidalinimui. Nurodoma, kad vienintelis veikiantis „iLunch“ restoranas yra Minske, tinklalapyje naudojamas tiek originalus pavadinimas, tiek logotipai ir patiekalų koncepcija. Restorano Minske valdytojas – Baltarusijoje registruota bendrovė „AiLanč“ (rus. АйЛанч).

Ekrano nuotr./Ekrano nuotr.
Ekrano nuotr./Ekrano nuotr.

Kaip rašo Edvardas, programėlių platformoje „App store“ egzistuoja „iLunch“ programėlė, kurią parsisiuntus, pirminė nustatyta valiuta yra Baltarusijos rubliai. Jos kūrėjais nurodoma kompanija „Morphia, Inc“ – galima matyti, kad toje pačioje platformoje yra ir dar kelios jų Baltarusijos rinkai kurtos jų programėlės.

Ekrano nuotr./Ekrano nuotr.
Ekrano nuotr./Ekrano nuotr.

Egzistuoja ir iLunch.by instagramo puslapis, tiesa, jo niekas nebepildo jau tris mėnesius. Tuo tarpu profilis „Facebook“ yra deaktyvuotas.

Savininkai: paskutinius pinigus gavome 2022 m. sausį

Su 15min bendravęs UAB „Inovatyvūs restoranai“, valdančios „iLunch“ dienos pietų restoranus, vykdomasis direktorius Donatas Vaitasius sakė, kad vartotojų klausimų dėl šių rusiškų ir baltarusiškų tinklalapių bendrovė jau yra sulaukusi anksčiau.

„Pabrėžiu ir akcentuoju, jog mūsų valdomi prekiniai ženklai „iLunch“ ir „iLunch restoranas“ bei mūsų įmonės neturi nieko bendro su naudojamomis mūsų prekinių ženklų kopijomis ar pavadinimais Rusijos ir Baltarusijos teritorijose“, – 15min komentavo D.Vaitasius.

Pašnekovas nurodė, kad minėti tinklalapiai neatspindi tikrosios situacijos – realūs restoranai „iLunch“ vardu nei Rusijoje, nei Baltarusijoje nebeveikia. Šie restoranai – nepavykusių ankstesnių franšizės plėtros bandymų rezultatas.

Lietuviška bendrovė sąsajas su restoranais Rusijoje ir Baltarusijoje faktiškai nutraukė dar prieš karą Ukrainoje, po teisinių ginčų, nurodė jis.

Dokumentuose, kuriais D.Vaitasius pasidalino su 15min matyti, kad Lietuvos bendrovė per advokatus siuntė Rusijos ir Baltarusijos bendrovėms mažiausiai keturias teisines užklausas su raginimu nutraukti veiklą ir gerbti intelektinę nuosavybę.

Paklaustas dėl viešai ne kartą išsakytų planų ir 2021 m. vz.lt straipsnyje paminėto fakto, kad Rusijoje tuo metu atidaryta apie 10 „iLunch“ restoranų, jis pabrėžė, kad kompanija visuomet nurodydavo, jog „iLunch“ prekinio ženklo plėtra į Maskvą buvo numatyta „per pažįstamus“, t.y. franšizės principu.

Minėtame straipsnyje nurodoma, kad Rusijoje „iLunch“ restoranai steigiami nuo 2019 m.

„Mes patys niekada neturėjome jokių intencijų daryti plėtros šioje rinkoje ir teritorijoje. Gyvenimas parodė, kad šie potencialūs „partneriai“ buvo paprasčiausiai vagys, kurie pavogė mūsų prekinį ženklą, turimą know-how [žinias] ir pradėjo steigti mūsų konceptą, kopijuojanti prekės ženklą Rusijos teritorijoje, kadangi mes nebuvome niekada pasirašę jokių bendradarbiavimo sutarčių, taip pat ir franšizės, kuri suteiktų teisę jiems naudoti mūsų valdomą prekinį ženklą Rusijos Federacijos teritorijoje. Su teisininkų pagalba mums pavyko panaikinti mūsų prekinio ženklo naudojimą fizinėse vietose, internetiniuose puslapiuose ir kitur“, – nurodė D.Vaitasius.

Donatas Vaitasius
Donatas Vaitasius

Jis teigė, kad turi nedaug žinių apie buvusios franšizės likimą šiandien, kadangi fiziškai apsilankyti Rusijoje būtų pakankamai rizikinga. Tačiau, bendrovės turimomis žiniomis, „iLunch“ į „Prolunch“ buvo pervadinti dar 2021 m. Tai indikuojama ir prolunch.ru tinklalapyje.

Baltarusijos atvejis buvo kiek kitoks, nurodo įmonės atstovas. 2020 m. birželio 30 d. buvo pasirašyta bendradarbiavimo-franšizės sutartis.

„Tačiau vietinis partneris analogiškai nesilaikė sutartinių įsipareigojimų pagal franšizės sutartį ir visi santykiai buvo užbaigti dar 2022 m. sausio 31 d. Nutraukiant franšizės sutartį išsiųsta informacija dėl prekinio ženklo naudojimo negalimumo“, – komentavo D.Vaitasius.

Jis sako, kad būtent 2022 m. sausis ir buvo paskutinis kartas, kai grupei priklausanti „Innovative Restaurant Holding“ gavo franšizės mokestį iš Baltarusijos. Įmonės žiniomis, vienintelis veikiantis restoranas Baltarusijoje vykdo veikla REBOX.BY vardu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis