Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos transporto milžinės įkūrė „smėlio dėžę“ startuoliams

Lietuvoje veiklą pradeda transporto inovacijų aplinka (angl. sandbox). Į ją patekę startuoliai gaus išskritinę prieigą prie „Kelių priežiūros“, Lietuvos geležinkelių ir Lietuvos pašto infrastruktūros, duomenų bei ekspertų konsultacijų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Lietuvos geležinkelių“ lokomotyvas
„Lietuvos geležinkeliai“ / „Lietuvos geležinkelių“ nuotr.

Saugią aplinką inovatyvių idėjų testavimui sukūrė visas tris valstybės valdomas bendroves vienijanti VšĮ „Transporto inovacijų centras“. Įstaigos direktorius Julius Norkūnas kalba, kad su šia iniciatyva siekiama paskatinti transporto sektoriuje pritaikomų inovacijų kūrimą ir plėtrą Lietuvoje, o taip ir jų diegimą valstybės valdomose bendrovėse.

„Šios kompanijos konkuruoja su privačiu verslu, todėl privalo pasitelkti didžiausią pridėtinę vertę jų klientams teikiančias inovacijas. Joms svarbu bendradarbiauti su technologiniais startuoliais, o pastariesiems reikalinga jų infrastruktūra, duomenys ir ekspertinės įžvalgos. Taigi, veiklą pradedanti inovacijų aplinka apjungs šiuos du verslo pasaulius“, – apie naują inovacijų kūrimui skatinti skirtą iniciatyvą kalba Julius Norkūnas.

Pradžia padaryta

Iki oficialaus inovacijų aplinkos atidarymo, ją jau išmėgino pirmasis startuolis „ZitiCity“ su dalijomosi ekonomika grįstu sprendimu pristatyti siuntas tą pačią dieną. Jis kartu su Lietuvos paštu sukūrė bandomąją siuntų pristatymo į namus versiją.

Asta Sungailienė, Lietuvos pašto generalinė direktorė, pasakoja, kad bendrovė dirba itin aštrios konkurencijos sąlygomis, didėja klientų lūkesčiai pašto paslaugų teikimui, sparčiai keičiasi verslo aplinka. Todėl Lietuvos paštas privalo būti greitas ir patrauklus šiuolaikiniams vartotojams bei ieško būdų, kaip greitai ir efektyviai diegti inovacijas.

„Projektas su „ZitiCity“ itin pasiteisino paslaugas teikiant reikliems ir skubantiems miesto gyventojams, jau išbandžiusiems uber tipo paslaugų modelius. Supratome, kad sėkmingam projektui reikia dedikuotos komandos, gebančios dirbti operatyviai ir kūrybiškai. Lietuvos paštas tikrai toliau ieškos būdų kaip dar labiau inovatyvinti bendrovę. Tikimės, kad šiam tikslui pasiekti padės ir VŠĮ „Transporto inovacijų centras“, siūlantis mums naujas idėjas bei padedantis jas įgyvendinti”, – kalba Asta Sungailienė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Asta Sungailienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Asta Sungailienė

Pritaikė geriausias praktikas

Pirmosios Europoje įkurtos transporto inovacijų „smėlio dėžės“ veikia jau kelerius metus. Tarp jų – Vokietijos geležinkelių kompanijos „Deutsche Bahn“ bandymų erdvė „DB Mindbox“, automobilių gamintojos BMW „Startup Garage“, Izraelio privačios organizacijos „Drive“ veikla su didžiausiais pasaulio automobilių gamintojais, Jungtinės Karalystės programa „Rail Innovate“. Kuriant transporto inovacijų aplinką buvo atsižvelgta į šių organizacijų patirtis, todėl Lietuvoje toks sprendimas įgyvendintas kartu su trimis transporto kompanijomis, o ateityje galėtų prisijungti ir daugiau.

„Užsienio patirtis rodo, kad vienai bendrovei įkūrus savo srities bandymų aplinką, greitai susiduriama su idėjų stoka, o kelias skirtingas sritis apjungianti programa suteikia daugiau galimybių inovacijų kūrėjams. Be to, kai kurios idėjos gali būti realizuotos daugiau nei vienoje srityje, tad su mūsų pagalba startuoliai vieno langelio principu gauna prieigą prie trijų skirtingų bendrovių“, – aiškina Julius Norkūnas.

Inovatyvių produktų ir paslaugų bandymams skirtoje „smėlio dėžėje“ norintys dalyvauti startuoliai turi pateikti paraišką Transporto inovacijų centro interneto svetainėje, kurią vėliau įvertins Transporto inovacijų centro, „Kelių priežiūros“, Lietuvos geležinkelių ir Lietuvos pašto ekspertai.

Į inovatyvią aplinką patekę startuoliai parengs savo produkto ar paslaugos bandomąją versiją, kuriai valstybės valdomų bendrovių specialistai pritaikys infrastruktūrą ir bus pradedami bandymai. Šioje smėlio dėžėje bus suteikiama daug laisvės daryti klaidas ir iš jų mokytis, todėl iš dalyvaujančių bendrovių nereikalaujama turėti pilnu funkcionalumu veikiančius sprendimus. Be to, viso dalyvavimo inovacijų aplinkoje metu startuoliai gauna mentorių ir įvairių ekspertų konsultacijas, o taip pat ir pagalbą pritraukiant naujas investicijas.

Planuojama, kad šiemet transporto inovacijų aplinkos programoje sudalyvaus bent 10 startuolių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?