Tokį sprendimą š. m. liepos 28 d. priėmė Baltarusijos Ministrų taryba. Iki tol tokios navigacinės plombos buvo taikomos tik koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu, nuo pernai gegužės 25 d. ir tik toms transporto priemonėms, kurios pažeisdavo nustatytus reikalavimus, pavyzdžiui, nesilaikydavo nustatyto maršruto. Tokiais atvejais Baltarusijos pareigūnai spręsdavo, ar plombuoti krovinį ir stebėti jo judėjimą nuotoliniu būdu, ar lydėti jį specialiu konvojumi iki krovinio pristatymo vietos.
Šios naujovės nebus taikomos tik dviem atvejais. Prekėms, kurios gabenamos tranzitu per Lietuvos ir Baltarusijos teritorijas iš Kaliningrado srities į Rusiją. Taip pat ir sunkiasvoriams bei didelių gabaritų automobiliams, kuriems važiuoti reikalingas specialus atsakingų institucijų leidimas.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, panaši tvarka buvo ir pernai, tačiau skirtumas yra tai, kad nuo šiol ne tik pažeidėjai, bet ir visos iš Lietuvos atvykstančios parkrautos transporto priemonės bus plombuojamos.
„Tai papildomai kainuos krovinius gabenančioms įmonėms ir užims šiek tiek daugiau laiko, kol bus uždedamos ir nuimamos plombos. Svarbu paminėti ir tai, kad toks sugriežtinimas bus taikomas tik iš Lietuvos teritorijos atvykstantiems vežėjams, nesvarbu, ar tai mūsų šalies, ar Lenkijos, ar Vokietijos, ar kitų šalių vilkikai. Tuo tarpu su kroviniais vykstantiems vilkikams iš Lenkijos į šią kaimyninę šalį, nebus taikoma ši tvarka“, - sako Z.Buivydas.
Ši naujovė nepalies ir kitų Europos šalių vežėjų, pavyzdžiui, Vokietijos, Čekijos, Prancūzijos, jei jie su kroviniais į Baltarusiją įvažiuos per Lenkiją, bet jei norės įvažiuoti per Lietuvą – jau palies.
Pavyzdžiui, jei Lietuvos įmonės padalinys Lenkijoje iš Varšuvos gabena krovinį per Lenkijos – Baltarusijos pasienį, navigacinės plombos jam nebus dedamos, o jei tas pats vežėjas ir vilkikas norės per Lietuvą kirsti sieną – bus.