Pasak „Linekos“ vadovo Edmundo Daukanto, draudžiami kroviniai – naftos produktai ir trąšos – galėtų keliauti ir jūra, tačiau tai būtų labai brangu.
„Spekuliuoti nenoriu, tačiau kaštai gabenant laivais bus katastrofiškai dideli, ypač pirmajame etape, nes nestovi laivai uostuose laukdami tokių krovinių“, – BNS sakė E.Daukantas.
„Linekos“ prezidento teigimu, krovinius geležinkeliais būtų galima gabenti per Lenkija, tačiau toks scenarijus negali būti įgyvendintas greitai.
„Geležinkeliuose lankstumo nėra, čia ne automobilis – pakeičiau maršrutą ir važiuoju: yra ilgas derinimas, infrastruktūra, be to, Lenkija turi pakankamai intensyvų keleivinių traukinių judėjimą, žodžiu, komplikuotas reikalas“, – sakė E.Daukantas.
Anot jo, greičiausias būdas būtų šiuos krovinius „atiduoti“ vežėjams automobiliais, tačiau toks planas irgi nėra realus dėl itin didelių apimčių.
„Reikėtų įkalbėti visus Lietuvos vežėjus baigti darbą su Europa ir dirbti viena kryptimi, perimti šitą krovinių srautą. Tai būtų greičiausias būdas, bet atsižvelgiant į tai, kad čia daugiausia kalba eina apie chemijos produktus, reikia specialaus transporto, kur tokių pajėgumų pertekliaus nėra“, – pabrėžė asociacijos vadovas.
„Linekos“ prezidento teigimu, dabartiniai Baltarusijos veiksmai rodo, kad Lietuva turėtų ruoštis blogiausiam variantui.
„Šitas veiksmas aiškiai parodo, kad ribų nebeliko, čia Rusija, o ne Baltarusija (padarė tokį spendimą – BNS), jokių taisyklių laikytis nesiruošia“, – BNS sakė E.Daukantas.