Lininių gaminių eksportas pagreitį įgavo „Amazon“ ir „Ebay“ platformose

Nuo seno namų tekstile iš lino garsėjančioje Lietuvoje tokią produkciją gaminanti plungiškių įmonė pasigirti didele savo prekių paklausa gimtinėje negali, kadangi tik apie 5 proc. bendrovės gaminių lieka Lietuvoje. UAB „Linomeda“ bendraturtė ir direktorė Inga Lukauskienė pasakoja, kad nepigią lino produkciją noriai perka tik užsieniečiai. Tiesa, tam, kad įmonės gaminiai būtų sėkmingai parduodami, iš pradžių reikėjo įdėti nemažai pastangų.
UAB „Linomeda“ gaminiai
UAB „Linomeda“ gaminiai / Projekto partnerio nuotr.

Pirmieji žingsniai eksporto plėtros link buvo žengti Lietuvai atgavus nepriklausomybę, prisimena I.Lukauskienė. „Viskas prasidėjo nuo vienos servetėlės. Ją pagaminti iš lino tuo metu mamos vadovaujamoje tekstilės gamykloje paprašė į Lietuvą atvykęs danas. Mama nupirko metrą audinio, kaimynė padarė servetėles ir taip prasidėjo mūsų eksporto istorija.“

Šiandien įmonė turi 70 darbuotojų ir iš lino gamina įvairius namų tekstilės gaminius: staltieses, patalynę, rankšluosčius, rūbus t.t. Du trečdaliai produkcijos yra skirta įmonės prekės ženklui „LinenMe“ – su juo įmonė pristato savo gaminius užsienio klientams.

Keleri metai laukimo atsipirko

Prieš 15 metų įmonė pastebėjo didėjančią konkurenciją iš Azijos rinkos, todėl buvo nuspręsta koncentruotis į prekybą internetu.

Šiam tikslui pasiekti I. Lukauskienė su šeima persikraustė į puikiai elektroninę prekybą išvysčiusią Didžiąją Britaniją. Visgi pirmaisiais prekybos metais finansinės grąžos teko palaukti. „Skaitėme knygas apie prekybą internetu, savo gaminius patys pakavome, siuntėme, taip po truputį didinome prekės ženklo žinomumą Anglijos rinkoje ir „Ebay“, „Amazon“ elektroninės prekybos svetainėse, kur ir pradėjome savo veiklą. Šiais laikais viską galima atlikti kelis kartus greičiau, tačiau vis tiek pačioje pradžioje būtina apsišarvuoti kantrybe. Mes pirmąjį užsakymą gavome tik po 8 mėnesių. Tavo produktą pirks, jei kelsi pasitikėjimą. Dėl to iš pradžių kilo sunkumų – prekė buvo lietuviška, o Lietuva net išsilavinusiam britui dažnai atrodė kaip nežinomas kraštas“, – pradžios iššūkius pasakoja „Linomedos“ bendraturtė.

Projekto partnerio nuotr./UAB „Linomeda“ gaminiai
Projekto partnerio nuotr./UAB „Linomeda“ gaminiai

Verslininkai pirmus metus prekiavo „Amazon“ bei „Ebay“ elektroninėse parduotuvėse ir tik vėliau įkūrė savo internetinę parduotuvę. „Kitiems taip pat patarčiau, sprendžiant dėl verslo ateities, pasirinkti vieną iš dviejų variantų: arba pardavinėti internetu, arba parduoti savo produkciją parduotuvėms, kadangi kiekvienu atveju naudojama skirtinga strategija ir sistema, taip pat tai yra mažiau rizikinga“, – aiškina pašnekovė.

Po kelerių metų įnirtingo darbo verslininkai žengė kitą žingsnį ir pradėjo dalyvauti tarptautinėse parodose, kurios jau antrą dešimtmetį išlieka pagrindinis klientų paieškos kanalas. Per pastaruosius penkerius metus įmonės pardavimai augo kone dvigubai. Pagrindinė el. prekybos rinka išlieka Anglija, bet lininiai produktai yra siunčiami ir į Vokietiją, Prancūziją bei JAV.

Stereotipus komanda naikino kokybiška komunikacija, mat prekiaujant elektroninėje erdvėje svarbiausia pristatyti aprašymą atitinkančią prekę ir turėti žemą prekės grąžinimo procentą. „Mūsų komandos taisyklė – operatyviai atsakyti į bet kokią žinutę per 24 valandas. Efektyvi komunikacija ir kokybiška produkcija padidino klientų pasitikėjimą.“

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis

Siūlykite savo produktus / paslaugas užsienio rinkoms!

Nežinote nuo ko pradėti? Pasikonsultuokite! Aukštos kokybės konsultacijoms eksporto ir įmonių tarptautinio bendradarbiavimo klausimais – priemonė EXPO KONSULTANTAS LT. Įmonės jau gali teikti paraiškas dėl kompensacijų už konsultacijas išmokėjimo (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir INVEGA svetainėse).

Finansavimas planuojamų eksportuoti produktų sertifikavimui, įskaitant reikalingus bandymus ir tyrimus – priemonė EXPO SERTIFIKATAS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Finansavimas produkcijos pristatymui užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose – priemonė NAUJOS GALIMYBĖS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Finansavimas įmonių grupių (klasterių) veikloms, nukreiptoms į naujų eksporto rinkų paiešką (konsultacinėms, įskaitant ekspertines, paslaugoms, narystei tarptautiniuose tinkluose, rinkodaros priemonių, skirtų įsiliejimui į tarptautinius tinklus rengimui ir kitoms išlaidoms) – priemonė VERSLO KLASTERIS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis