Gruodžio 1 dieną Vilniuje „LTG Infra“ investicijų prioritetus bei veiklos principus pristatė specialiai rinkos dalyviams skirtame susitikime. Įmonės generalinis direktorius Karolis Sankovski teigė, kad jau penktus metus iš eilės vykstantys susitikimai su rangovais padeda siekti bendro tikslo.
„Iki 2030 metų į geležinkelių infrastruktūrą Lietuvoje numatoma investuoti daugiau kaip 4,9 mlrd. eurų, iš jų apie 240 mln. eurų – kitąmet. Dėl geopolitinės situacijos peržiūrime investicijų portfelį, dalį projektų laikinai stabdome, tačiau kitų metų investicijas augina tokie projektai, kaip „Rail Baltica“ ir tinklo elektrifikacija. Dideli, sudėtingi ir infrastruktūros prasme reikšmingi projektai reikalauja maksimalių pastangų tam, kad jiems pirmiausiai būtų parenkami konkurencingiausi bei efektyviausi sprendimai, o vėliau nebūtų stringama projektus įgyvendinant. Palaikome nuolatinį dialogą su verslo atstovais tam, kad bendradarbiavimas būtų maksimaliai sklandus“, – sako K. Sankovski.
Pasak jo, kasmetinių susitikimų metu „LTG Infra“ pristato savo planus artimiausiems metams bei primena svarbiausius bendradarbiavimo principus, tarp kurių – apgalvotas darbų organizavimas dar prieš pateikiant pasiūlymą pirkime, atidus resursų numatymas, terminų ir kitų sutartyje numatytų įsipareigojimų laikymasis.
„Būdami perkančiąja organizacija siekiame, kad trikdžių būtų kuo mažiau. Juo labiau, kad iš visos 4,9 mlrd. eurų investicijų sumos iki 2030 metų apie 3,4 mlrd. atiteks strategiškai svarbiam „Rail Baltica“ projektui. Iš esmės nenutrūkstantis geležinkelio kelių, iešmų, pervažų, tiltų ir pralaidų remontas bei modernizavimas, apšvietimo bei šviesoforų atnaujinimo darbai kelia ir kitą svarbų siekį – išvengti papildomų eismo pertraukų, užtikrinti saugų darbą bei saugų traukinių eismą“, – pabrėžia „LTG Infra“ vadovas.
Visapusiško saugumo užtikrinimui iki 2030 metų bendrovė numato skirti didžiausią dalį, arba apie 694 mln. eurų investicijų ir pasiekti, kad geležinkelių infrastruktūroje nežūtų nė vienas žmogus. Į tai įeina geležinkelio kelių atnaujinimas ir remontas, pervažų ir pralaidų modernizavimas.
Atitinkamai Žaliojo kurso priemonėms numatomos 558 mln. eurų investicijos, kurias numatoma naudoti elektrifikavimo, šviesoforų keitimo, apšvietimo tinklų atnaujinimo bei pastatų modernizavimo projektams.
Veiklai skaitmeninti ir automatizuoti numatomi 134 mln. eurų, o verslo plėtrai – 93 mln. eurų (neskaičiuojant „Rail Baltica“ investicijų). Tuo tarpu sklandų judėjimą užtikrinti
turinčiai infrastruktūrai planuojama 63 mln. vertės projektų. Tarp pastarųjų – stočių, stotelių, tarpstočių, paviljonų, pėsčiųjų tiltų atnaujinimas, modernizavimas bei pritaikymas neįgaliesiems.
„Mūsų strateginės kryptys atitinka pasaulyje vyraujančias tendencijas bei konkurencinės aplinkos keliamus iššūkius. Be to, jos turi bent po vieną strateginį tikslą, matuojamą pagrindiniais veiklos rodikliais. Esamiems bei būsimiems savo verslo partneriams norime priminti, jog patikėdami jiems darbus tikimės, kad mūsų tikslai taps jų tikslais, o jų matavimo rodikliai matuos bendrą pažangą. Tikiu, kad atvirumas ir dialogas padeda siekti geresnio tarpusavio supratimo bei rezultatų“, – teigia K.Sankovski.
Didžioji dalis „LTG Infra“ 2022 metais planuojamų pirkimų bus finansuojami išorės finansavimo šaltinių lėšomis, daugiausiai – iš Europos Sąjungos investicinių fondų.