Vykdydama bendrą projektą su Vokietijos chemijos milžine BASF, „Lufthansa“ nuo 2022 metų padengs naujai sukurta plėvele „AeroSHARK“ dešimt krovininių orlaivių „Boeing 777“.
Bendrovė skaičiuoja, kad ši priemonė oro pasipriešinimą sumažins „daugiau nei procentu“, o tai savo ruožtu leis sutaupyti apie 3,7 tūkst. tonų reaktyvinio kuro per metus bei sumažinti orlaivių parko išmetamą anglies dioksido kiekį beveik 11,7 tonų, sakoma bendrovių pranešime.
Toks kiekis „atitiks 48 atskirus krovininius skrydžius iš Frankfurto į Šanchajų“.
Ryklių oda yra su nedideliais grioveliais, kurie sumažina turbulentinį tekėjimą ir jo sukeliamą pasipriešinimą, taip sumažindami paviršiaus pasipriešinimą greitai judant.
Šis reiškinys dešimtmečius žavėjo mokslininkus įvairiausiose srityse, pradedant kariniais tikslais, aviacija ir aeronautika, ir baigiant maudymosi kostiumėlių technologijomis.
„Naujoviška ryklio odos technologija leis mums padėti „Lufthansa“ siekti tvarumo tikslų ir padaryti aviacijos pramonę šiek tiek ekologiškesnę“, – kalbėjo BASF dangų skyriaus vadovas Dirkas Bremmas.
Visgi tiesioginis šios priemonės poveikis „Lufthansa“ anglies pėdsakui greičiausiai bus tik lašas jūroje, atsižvelgiant į tai, kad „Lufthansa“ krovinių skyrius 2020 metais išmetė beveik 4 mln. tonų anglies dioksido.
Visa „Lufthansa“ grupė siekia iki 2030 metų perpus sumažinti išmetamo anglies dioksido kiekį, palyginti su 2019 metais.
Grupė išmetė daugiau nei 11 mln. tonų anglies dioksido 2020 metais, palyginti su 33 milijonais tonų 2019-aisiais, kai COVID-19 dar nebuvo paveikusi kelionių pramonės.