„Luminor“ pernai uždirbo 74,7 mln. eurų

„Luminor Bank AS“ paskelbė 2021 metų finansinę ataskaitą. Palyginti su 2020-aisiais, bankas pagerino veiklos rezultatus ir išaugino grynąjį pelną, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Luminor“ bankas
„Luminor“ bankas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Praėjusiais metais „Luminor“ didino kreditavimo apimtis tiek privačių, tiek verslo klientų segmente, gerokai išaugo naujų paskolų apimtys. Bankas reikšmingai prisidėjo prie Baltijos šalių kapitalo rinkos plėtros –išplatino inovatyvią savo obligacijų emisiją ir buvo norimas partneris platinant įmonių obligacijas.

„Luminor“ pernai taip pat tobulino skaitmenines paslaugas ir klientams pristatė „Apple Pay“ ir „Google Pay“. Bankas taip pat supaprastino savo organizacinę struktūrą ir tęsė technologinę plėtrą, pasirašydamas naujas sutartis su IT bendrove „Kyndryl“, taip pat su „Worldline“, kuri rūpinsis bankomatų tinklo apjungimu ir modernizavimu.

Be to, pernai „Luminor“ sustiprino savo rizikos valdymo sistemą, paspartino aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir geros valdysenos (angl. environmental, social, governance; ESG) kriterijų diegimą ir didino galimybes užkirsti kelią finansiniams nusikaltimams.

Banko grynasis pelnas pernai sudarė 74,7 mln. eurų, palyginti su 33,1 mln. eurų užpernai. Geresnius rezultatus daugiausia lėmė didesnės grynosios palūkanų ir mokesčių pajamos, sumažintos sąnaudos ir sumažėję atidėjiniai neveiksnioms paskoloms.

Banko nuosavo kapitalo grąža pagerėjo iki 4,6 proc., palyginti su 2,0 proc. užpernai. Išimtinės išlaidos sudarė 76,8 mln. eurų. Nuosavo kapitalo grąža neįtraukus šių išlaidų būtų buvusi 8,7 proc. Gruodžio mėnesį išmokėjus 190 mln. eurų dividendų, „Luminor“ kapitalo pakankamumas išlieka stiprus – 1 lygio kapitalo pakankamumo rodiklis CET 1 metų pabaigoje viršijo 20 proc.

Pasak „Luminor“ banko generalinio direktoriaus Peterio Boseko, nors pandemija, auganti infliacija ir karas Ukrainoje sukėlė iššūkių, banko kryptis išlieka aiški.

„Remdami savo klientus, darbuotojus ir bendruomenes, kurioms teikiame paslaugas, turime tris prioritetus. Pirma, bendradarbiauti su daugiau klientų – ypač būsto ir vartojimo paskolų, smulkaus ir vidutinio verslo segmentuose – sieksime išplėsti produktų pasiūlą ir pagerinti klientų patirtį. Antras mūsų prioritetas yra padidinti efektyvumą ir pagerinti IT veiklą. Ir trečia, mes toliau kursime savo kultūrą. Saugosime tvirtą finansinę būklę, apdairiai valdysime riziką ir vykdysime platesnius įsipareigojimus“, – sakė jis.

„Luminor“ banko Lietuvoje vadovas Andrius Načajus, vertindamas praėjusius metus, pažymėjo, kad jie buvo ramūs ir darbingi: „Galima sakyti, kad 2021-ieji praėjo susitelkus į vidinių procesų tobulinimą ir klientų patirties gerinimą, o metiniai rezultatai rodo, kad šios pastangos buvo vaisingos. Į 2022 metų turbulencijų ruožą bankas įžengia sutvirtėjęs, turintis daugiau galimybių ir kompetencijų. Audros metu būsime arčiau kliento.“

„Luminor“ metinę ataskaitą galima rasti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis