Pasak M. Skuodžio, Klaipėda galėtų tapti Ukrainos prekybos vartais su Skandinavija o Lietuvos verslas galėtų išnaudoti Ukrainos uostus kaip pietų vartus į visą Turkijos ir Artimųjų Rytų regioną. Tai jis trečiadienį aptarė su Ukrainos infrastruktūros ministru Oleksandru Kubrakovu.
„Geležinkeliuose iš visų krovinių ukrainietiški sudaro maždaug 3-4 proc., uostas ukrainietiškų krovinių perkrauna tik 1 procentą. Šiandieniniame, ypač geopolitiniame kontekste, kalbant apie šalių, krovinių, prekių diversifikaciją, būtent Ukraina yra ta kryptis, kuri mums sukuria daug naujo ir neišnaudoto potencialo“, – spaudos konferencijoje sakė M.Skuodis.
Pasak jo, susitikime aptartas krovinių gabenimas puspriekabėmis geležinkeliais – tam Ukraina turėtų pakoreguoti savo teisės aktus, tačiau netrukus tikimasi pradėti bandomuosius projektus.
„Puspriekabių transportas geležinkeliais, būtent iš Ukrainos, iš Turkijos į Lietuvą ir per Lietuvą į šiaurę. Tam, kad tai galėtų tapti realybe, Ukrainos pusėje reikia apdaryti labai nedaug, pakeisti teisės aktus, kad puspriekabės būtų traktuojamos ne kaip transporto priemonė, o krovinys. Apie ką kalbėjome su ministru, kad nelaukime teisės aktų pakeitimų startuokime jau dabar su pilotiniais projektais“, – sakė M.Skuodis.
Susitikime ministrai taip pat aptarė būdus, kaip Lietuvos ir Ukrainos geležinkelių bendrovės galėtų labiau bendradarbiauti.