„Per 2023-iuosius pasiekėme istorinį visų laikų metinės krovos rekordą ir perkrovėme 1,33 mln. tonų įvairių krovinių, aptarnavome rekordinį kiekį laivų – 236. Dėka investicijų į naujas cemento talpyklas, priėmėm didžiausią iki šiol krautą 196 tūkst. tonų cemento kiekį terminale. Ir tai – išskirtiniai veiklos laimėjimai, kuriuos atlikome savo kasdieniu ir atkakliu darbu“, – teigė terminalo direktorius Julius Kiršis.
Praėjusiais metais investavome apie 2 mln. eurų į terminalo infrastruktūros gerinimą, praplėtėme birių krovinių sandėliavimo galimybes ir dėl to galime sandėliuoti net 160 tūkst. tonų birių krovinių. Taip pat įsigijome naujos technikos. „Atliktų investicijų dėka diversifikavome krovą ir pritraukėme naujų krovinių, nes terminale atsirado papildomos galimybės“, – sakė vadovas.
Pagrindiniai 2023-iųjų krovos rodikliai:
- Perkrautas rekordinis krovinių kiekis - 1,33 mln. tonų, 33 proc. daugiau nei 2022 m.;
- Pasiektas vieno mėnesio 196 tūkst. tonų krovos rekordas;
- Perkrautas didžiausias iki šiol krautas 196 tūkst. tonų cemento kiekis;
- Aptarnauti 236 laivai, 96 laivais daugiau nei 2022-aisiais.
- Į terminalo infrastruktūros gerinimą investuota 2 mln. Eurų.
Pasak direktoriaus, kiekvienais metais terminale priimame papildomus sprendimus, kaip krovą vykdyti paliekant mažiausią pėdsaką aplinkai, todėl 2023-iaisiais sumontavome 320 kW galingumo saulės elektrines ant terminale esančio sandėlio stogo ir nuo šiol galime naudoti elektros energiją iš atsinaujinančių šaltinių. „Siekiame, kad mūsų krovos veikla darytų kuo mažesnį poveikį aplinkai ir taikomos tam priemonės būtų kompleksinės, o ne vienkartinės. Terminale atlikdami krovinio, kaip grūdai krovą, elektrą procese naudojame didžiąją dalimi, o pav. medieną į laivus krauname pasitelkdami tik elektra varomą kraną. Tai reiškia, jog net apie 70 proc. visos krovos vykdomos mūsų terminale yra atliekama tausojant aplinką“, – pažymi direktorius.
Praėjusiais 2023-iaisiais susidurta ir su nemenku iššūkiu, kuomet 5 mėnesius laivus aptarnauti tik prie vienos krantinės, nes kita buvo rekonstruojama.
„Nepaisant infrastruktūros rekonstrukcijos darbų, sugebėjome kokybiškai aptarnauti laivus, paskirstyti jų priėmimą prie vienos krantinės ir pasiekti didesnį aptarnautų laivų skaičių nei įprastai. Tai įrodo, jog dirbame efektyviai ir lanksčiai“, – sako J.Kiršis.