Produkciją tiekia rinkos lyderiams
Marijampoliečiai projektuoja, gamina ir instaliuoja įrengimus, skirtus pieno, konditerijos, duonos ir konservų pramonei. Tiesa, nuo 2003 m., pradėjus veikti įmonės filialui Kaune, asortimentas plėtėsi – pradėti projektuoti pakavimo įrenginiai duonos ir konditerijos pramonei, transportavimo sistemos, kiti nestandartiniai įrenginiai maisto pramonei. Įmonė aptarnauja tokias įmones kaip „Pieno žvaigždės“, „Žemaitijos pienas“, „Rokiškio sūris“, „Rokiškio pieno gamyba“, „Šilutės Rambynas“, „Fazer Lietuva“ ir kt.
Sūrelių gamybos linija
Anot įmonės marketingo skyriaus vadovės Jovitos Kuprelienės, pagrindinis eksportuojamas produktas – glaistytų varškės sūrelių gamybos linija GSL, kurių „Pakma“ Lietuvos ir užsienio įmonėms yra pardavusi daugiau kaip 185. Naudojantis GSL linija per valandą galima pagaminti nuo 4,5 tūkst. iki 16 tūkst. varškės sūrelių.
Lietuvoje „Pakma“ didelės konkurencijos nejaučia, tačiau eksportuojant tenka susidurti su analogiškus produktus gaminančiomis įmonėmis iš Rusijos, Vengrijos, Vokietijos ir Ukrainos.
Marijampoliečiai daugiausiai gaminių eksportuoja į Baltarusiją, Rusiją, Estiją ir Latviją. Pasak J.Kuprelienės, didžiausią iššūkį į rytus produktus tiekiančioms įmonėms kelia įtempta politinė situacija ir kintantys valiutų kursai, dėl kurių kartais tenka koreguoti eksporto planus.
Tiesa, įmonė nepalankias situacijas sprendžia lanksčiai žiūrėdami į klientų užsakymus: „Esame universalūs – gaminame ne tik standartinius įrenginius, bet projektuojame bei gaminame įrenginius pagal individualius užsakovų poreikius. Į klientų pageidavimus reaguojame operatyviai ir tai nelieka nepastebėta“, – sako J.Kuprelienė.
Dalyvauja tarptautinėse parodose
80 darbuotojų turinti įmonė ateityje planuoja plėsti užsienio klientų ratą. UAB „Pakma“ yra gavusi finansavimą dalyvavimui tarptautinėse parodose pagal Ūkio ministerijos administruojamą ES investicijų priemonę „Naujos galimybės LT“. Įmonė planuoja sudalyvauti šešiose tarptautinėse parodose Rusijoje, Vokietijoje, JAV ir Kanadoje.
Pasak J.Kuprelienės, įmonių dalyvavimas parodose ir produkcijos prisistatymas užsienyje yra vienareikšmiškai naudingas. „Norint eksportuoti svarbu ne tik aktyviai komunikuoti, bet ir domėtis galimybėmis. Patarčiau prisijungti prie įvairių asociacijų, kurios organizuoja eksportą skatinančius renginius bei verslo misijas. Pavyzdžiui, „Versli Lietuva“ kiekvieną mėnesį kviečia į seminarus „Eksporto klubas“, kurio metu pristatomos galimybės tiekti produkciją vis į kitą šalį“.
Neseniai „Pakma“ prisijungė prie Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmų. Įmonė tiki, jog šis bendradarbiavimas padės įmonei pritraukti naudingus kontraktus ir prisidės prie žinomumo didinimo.
Šiuo metu bendrovė siekia maksimaliai optimizuoti gamybą, gerinti produktų kokybę, aprūpinti inžinerinį bei technologinį padalinius naujomis technologijomis. „Nuoseklus darbas visuomet atsiperka. Greitai galėsime rinkai pasiūlyti naujų gaminių ir esu įsitikinusi, jog tai padės išlaikyti konkurencingumą ir pritraukti dar daugiau užsakovų iš užsienio“, – ateities perspektyvomis dalijasi J.Kuprelienė.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.
Siūlykite savo produktus / paslaugas užsienio rinkoms!Nežinote nuo ko pradėti? Pasikonsultuokite! Aukštos kokybės konsultacijoms eksporto ir įmonių tarptautinio bendradarbiavimo klausimais – priemonė EXPO KONSULTANTAS LT. Įmonės jau gali teikti paraiškas dėl kompensacijų už konsultacijas išmokėjimo (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir INVEGA svetainėse). |
Finansavimas planuojamų eksportuoti produktų sertifikavimui, įskaitant reikalingus bandymus ir tyrimus – priemonė EXPO SERTIFIKATAS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse). |
Finansavimas produkcijos pristatymui užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose – priemonė NAUJOS GALIMYBĖS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse). |
Finansavimas įmonių grupių (klasterių) veikloms, nukreiptoms į naujų eksporto rinkų paiešką (konsultacinėms, įskaitant ekspertines, paslaugoms, narystei tarptautiniuose tinkluose, rinkodaros priemonių, skirtų įsiliejimui į tarptautinius tinklus rengimui ir kitoms išlaidoms) – priemonė VERSLO KLASTERIS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse). |