„Maxima grupės“ pajamos pirmąjį pusmetį augo 10 proc., EBITDA smuko 11 proc.

Didžiausia mažmeninės prekybos grupė Baltijos šalyse „Maxima grupė“ pirmąjį pusmetį gavo gavo 2,4 mlrd. eurų konsoliduotų pajamų – 10,3 proc. daugiau nei pernai tuo pat laiku (2,2 mlrd. eurų).
„Maxima Grupė“
„Maxima Grupė“ / Bendrovės nuotr.

Grupės konsoliduotas pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) šiemet siekė 156 mln. eurų ir buvo 11 proc. mažesnis (prieš metus – 175 mln. eurų), o EBITDA marža siekė 6,5 proc. (8 proc.), trečiadienį pranešė „Maxima grupė“.

Pasak jos, mažesnį EBITDA didžiąja dalimi tai lėmė išaugę elektros energijos kaštai – jie buvo 23 mln. eurų, arba 96 proc. didesni.

„Maxima grupės“ generalinis direktorius Mantas Kuncaitis sako, kad grupei patiriant beprecedentį kaštų augimą ji priėmė sprendimą elektros kaštus padengti savo sąskaita.

Baltijos šalyse, Lenkijoje bei Bulgarijoje veikiančios grupės tų pačių parduotuvių (angl. like-for-like, LFL) konsoliduotos pajamos šiemet augo 6,8 proc. (7,6 proc. – skaičiuojant pastoviu valiutos kursu) – šis rodiklis buvo teigiamas visose penkiose rinkose.

Lietuvos „Maxima LT“ pajamos sausį-birželį, palyginti su pernai tuo pat laiku, augo 5,7 proc. (LFL – 6 proc.), „Maxima Latvija“ – 2,4 proc. (3 proc.), o „Maxima Eesti“ – 3,4 proc. (2,6 proc.).

Tuo metu Lenkijoje, kur grupė valdo tinklą „Stokrotka“, jos pajamos augo kur kas labiau – 26,1 proc. (13,8 proc.), Bulgarijos „T-Market“ tinklo – 16,6 proc. (6,7 proc.). Šiose rinkose pajamos augo dėl investicijų į plėtrą.

Grupės e. parduotuvių pajamos išliko panašaus lygio, kaip ir pernai. Grupė ir toliau plečiasi e. prekybos rinkoje Lenkijoje.

Investicijos į ilgalaikį materialųjį turtą per pusmetį siekė 50 mln. eurų (pernai tuo pat laiku – 32 mln. eurų). Didžiausios investicijos skirtos Lenkijos ir Bulgarijos rinkoms, kur atidaryta 41 nauja „Stokrotka“ ir 7 „T-Market“ parduotuvės.

„Maxima grupė“ valdo prekybos tinklus „Maxima“ (Baltijos šalyse), „Stokrotka“ (Lenkijoje), „T-Market“ (Bulgarijoje) ir e. maisto prekių parduotuvę „Barbora“, veikiančią Baltijos šalyse ir Lenkijoje.

Įmonė priklauso verslininko Nerijaus Numos valdomai vienai didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis