Naujos „Švyturio-Utenos alaus“ pasiūlytos kainos nepatiko „Maximai“. Prekybos tinklo atstovai norėtų mokėti tiek pat, kiek dabar, tačiau aludarių dabartinės sąlygos jau netenkina. Todėl kai kuriose parduotuvėse jau ima trūkti šio gamintojo alaus – nauji užsakymai sustabdyti.
Parduotuvėse alaus mažėja
Tai 15min patvirtino „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė. „Šios bendrovės produkcijos likučių dar yra. Vienose parduotuvėse – mažiau, kitose – daugiau. Tačiau kol nesusitarsime dėl kainų, produkcija gali būti pristabdyta“, – sakė R.Saulytė. Pasak jos, nauji užsakymai nevykdomi, ir dabar prekiaujama tik likučiais.
Ji patvirtino, kad „Maxima“ tinklui neįtiko nauja „Švyturio-Utenos alaus“ kainodara.
Alaus gamybos bendrovės korporatyvinių reikalų direktorius Dainius Smailys negalėjo pakomentuoti šios informacijos, nes „visi apie tai galintys kalbėti yra išvykę“.
Derybos įstrigo?
15min šaltinių žiniomis, derybos gali užtrukti, o populiariausio alaus produkcija apskritai gali dingti iš didžiausio prekybos tinklo. Šaltinių žiniomis, kovo 14-oji gali būti paskutinė diena, kai „Maximos“ tinkle bus prekiaujama „Švyturio-Utenos alaus“ likučiais.
Tačiau R.Saulytė neigė, kad yra nustatyta konkreti diena. „Išimti produktus iš prekybos – ekstremalus, tačiau įmanomas būdas. Tai rodytų, kad susitarti mums tikrai nepavyksta. Bet tikrai nėra konkrečios dienos, iki kada turi baigtis derybos“, – teigė „Maximos" komunikacijos vadovė.
Ji patvirtino, kad „derybos nėra lengvos ir kažkiek išskirtinės“. Tai rodo, kad aludariai nėra linkę taikytis prie esamų kainų. Lietuvoje šiais metais vėl ūgtelėjo minimalus atlyginimas, o lietuviškam alui vis didesnę konkurenciją sudaro importinė produkcija.
„Maximos“ atstovė vylėsi, kad susitarti su aludariais vis dėlto pavyks.
„Tai vienas didžiausių mūsų tiekėjų, tad natūralu, kad deramės su juo dėl pirkimo kainų. Tuo pačiu mums svarbu apginti ir vartotojų interesą, nes susiderėję dėl mažesnių pirkimo kainų mums, mažesnes kainas galime pasiūlyti ir savo pirkėjams. Visad siekėme ir siekiame, kad kainos mūsų parduotuvėse nedidėtų, o jei tai neišvengiama, tam būtų objektyvios priežastys“, – sakė ji.
Kariavo prieš 12 metų
Tai jau ne pirmas kartas, kai didžiausias prekybos tinklas nesutaria su didžiausia šalies alaus darykla.
Pastarąjį kartą „Švyturio-Utenos alaus“ ir „VP Market“ konfliktas buvo kilęs 2004 metais, kai prekybininkai atšaukė visus užsakymus, išskyrus skirtus prekybai didmenomis.
Tuometinis „VP Market“ generalinis direktorius Ignas Staškevičius viešai apkaltino koncerno BBH valdomo „Švyturio-Utenos alaus“ vadovą bei koncerno viceprezidentą Tomą Kučinską sąmokslo prieš prekybininkus rengimu.
Pati „VP Market“ spaudoje paskelbė reklamą, kviečiančią „didžiausią pelną tarp maisto pramonės įmonių Lietuvoje gaunančios bei, ko gero, brangiausiai alų parduodančios užsienio kapitalo įmonės UAB „Švyturys-Utenos alus“ vadovus ir savininkus „sąžiningai įveikti sumaištį alaus rinkoje“. Reklamoje buvo pavaizduotas Žilvinas Marcinkevičius-Marketavičius – toks buvo herojus „Dviračio žyniose“. Vienas iš dešimtuko kūrėjų reklamavo pingantį alų.
Aludariai buvo įsitikinę, kad tokie veiksmai yra „VP Market“ spaudimas, kuriuo siekiama pagerinti sutarties sąlygas bei gauti papildomų nuolaidų. Nepaisant grėsmingų pareiškimų, prekybininkai su aludariais susitarė tais pačiais metais ir UAB „Švyturys-Utenos alus“ produkcija grįžo į parduotuvių lentynas.