Maža įmonė iš Lietuvos skinasi kelią į Azijos rinką

Lietuviško kapitalo įmonės vis dažniau eksportuoja. Juk sėkmingas lietuviškas produktas gali sulaukti didesnės finansinės grąžos užsienio šalių rinkose. Tiesa, realizuoti prekės potencialą užsienyje iš pradžių gali būti sudėtinga. Vilniečių įmonė „ODA LT“ teigia išbandžiusi beveik visus įmanomus būdus, kaip ieškoti užsakovų užsienio valstybėse.
Maža įmonė iš Lietuvos skinasi kelią į Azijos rinką
Maža įmonė iš Lietuvos skinasi kelią į Azijos rinką / Projekto partnerio nuotr.

Įmonės „ODA LT“ biochemijos specialistai savo laboratorijose gamina organišką kosmetiką, skirtą profesionaliems kosmetologams bei kiekvienam, siekiančiam pagerinti savo odos būklę. „ODA“ kosmetika išsiskiria unikaliu natūralių, aplinkoje randamų komponentų bei organinių rūgščių deriniu, kuris stiprina odos imunitetą, skatina kolageno ir elastino sintezę, aktyvina odos regeneraciją ir gerina veikliųjų medžiagų, esančių priemonių sudėtyje, įsiskverbimą.

Tiesa, eksporto rinkai bendrovė daugiausia pateikia neprofesionalams skirtą kosmetikos priemonių liniją. Tai veido prausikliai, veidui ir paakiams skirti kremai, serumai bei maskuojamieji kremai.

Projekto partnerio nuotr./ODA LT įkūrėja ir direktorė Irena Jokšienė
Projekto partnerio nuotr./ODA LT įkūrėja ir direktorė Irena Jokšienė

UAB „ODA LT“ įkūrėja ir direktorė Irena Jokšienė pasakoja, kad Lietuvoje prekiauti sava produkcija yra itin patogu – įmonės atstovė giria išvystytą šalies infrastruktūrą ir teigia, kad verslo plėtrą į mažesnius miestelius skatina Europos Sąjungos (ES) investicijų priemonės.

Tiesa, pašnekovė pastebi ir pagrindinę tolimesnės verslo plėtros kliūtį – per maža rinka, todėl siekiant didesnės finansinės grąžos buvo nuspręsta ieškoti daugiau užsakovų užsienyje. „Be to, nemažą įtaką bendrovės plėtrai padarė ir itin palankios sąlygos eksportui į ES šalis. Bendradarbiavimą su užsienio partneriais bendrijoje taip pat palengvina nedideli atstumai ir standartizuoti reikalavimai“, – sprendimą aktyviau vykdyti eksportą aiškina pašnekovė.

Gelbėja ir Lietuvos ambasados

Šiuo metu bendrovė koncentruojasi į Europos rinką ir eksportuoja savo produkciją į D. Britaniją, Skandinavijos šalis, Belgiją bei Vokietiją. Šiais metais planuojama eksportą padidinti beveik trigubai, todėl žvalgomasi į ekonomikos milžinus Azijoje. „Dabar eksportuojame 15-20 proc. savo gaminamos produkcijos. Taip pat šiuo metu intensyviai dirbame su keletu naujų rinkų, pavyzdžiui, ruošiamės ir pirmajai didelei siuntai į Kiniją“.

„ODA LT“ vadovė neslepia – milžiniškoje tarptautinėje kosmetikos rinkoje galima lengvai pasiklysti, čia pagrindinis iššūkis yra rasti eksporto partnerius. „Sunkiausia buvo, žinoma, pati pradžia: sąlygų derinimas, infrastruktūros ir logistikos klausimai. Juos išsprendus ir pradėjus eksportą, šis procesas po truputį tampa įmonės procesų grandinės dalimi ir didelių papildomų rūpesčių nebekelia“.

Pagalbos užsienyje galima tikėtis ir iš ten dirbančių lietuvių, mat įvairios Lietuvos atstovybės noriai bendradarbiauja su šalies verslininkais ir padeda jiems žengti pirmuosius žingsnius.

„Siekiant atrasti nišą eksportui, labai naudinga būti įvairių klubų ar asociacijų nariais. Taip pat svarbu bendrauti su ambasadomis eksporto šalyse, nes esant poreikiui jos tikrai padeda. Kuo daugiau įvairių kanalų išmėginsite, tuo didesnė tikimybė atrasti tinkamus partnerius ar būti pastebėtiems“.

Projekto partnerio nuotr./Parodoje
Projekto partnerio nuotr./Parodoje

Pavyzdžiui, šiais metais „ODA LT“ komanda lankėsi įvairiose verslo misijose Kinijoje bei JAV, o rudenį planuoja vykti į Japoniją. „Vykstame ir į įvairias mums aktualias parodas. Tačiau labai svarbu jas tinkamai atsirinkti, dar prieš vykstant pasidomėti turiniu, dalyviais. Tokiu būdu galima tikslingai suplanuoti vizitą, užmegzti daugiau kontaktų. Su dabartiniais partneriais iš Kinijos pirmą kontaktą užmezgėme verslo misijos metu. Naujų distributorių dažnai ieškome ir tarptautiniame distributorių tinkle“, – apie eksporto plėtros strategiją pasakoja I. Jokšienė.

Maža įmonė taip pat išnaudoja savo dydį – ji gali greitai adaptuotis bei lanksčiai prisitaikyti prie klientų reikalavimų ir poreikių, kurie skirtingose šalyse itin skiriasi. „Tolimesnėse rinkose tenka adaptuoti produktų sudėtis pagal tos rinkos vartotojų poreikius, klimato ypatumus, todėl labai svarbu būti užtikrintiems dėl pačių produktų kokybės“, – įspūdžiais dalinasi vadovė.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

Siūlykite savo produktus / paslaugas užsienio rinkoms!

Nežinote nuo ko pradėti? Pasikonsultuokite! Aukštos kokybės konsultacijoms eksporto ir įmonių tarptautinio bendradarbiavimo klausimais – priemonė EXPO KONSULTANTAS LT. Įmonės jau gali teikti paraiškas dėl kompensacijų už konsultacijas išmokėjimo (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir INVEGA svetainėse).

Finansavimas planuojamų eksportuoti produktų sertifikavimui, įskaitant reikalingus bandymus ir tyrimus – priemonė EXPO SERTIFIKATAS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Finansavimas produkcijos pristatymui užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose – priemonė NAUJOS GALIMYBĖS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Finansavimas įmonių grupių (klasterių) veikloms, nukreiptoms į naujų eksporto rinkų paiešką (konsultacinėms, įskaitant ekspertines, paslaugoms, narystei tarptautiniuose tinkluose, rinkodaros priemonių, skirtų įsiliejimui į tarptautinius tinklus rengimui ir kitoms išlaidoms) – priemonė VERSLO KLASTERIS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų