„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Mažosios parduotuvės Panevėžyje džiaugiasi padidėjusia apyvarta ir klientų srautu

Jau prabėgo kelios pirmosios dienos, kai didieji prekybos centrai klientus priima tik turint galimybių pasą. Didiesiems tinklams šios dienos prastos – apyvartos kai kur krito net iki trečdalio. Vietoje to, pirkėjai dažniau ėjo į mažesnes parduotuves. Galimybių pasų patikros nesklandumų nesudarė, tačiau apsauginiams savaitės pradžia tapo tikru iššūkiu – jiems teko sugerti neigiamas emocijas.
Galimybių paso patikra Panevėžyje
Galimybių paso patikra Panevėžyje / Rimvydo Ančerevičiaus/„Jūsų Panevėžys“ nuotr.

Apyvarta krito beveik per pusę

„Norfos“ akcininkas ir vadovas Dainius Dundulis patikino, kad įsigaliojusi prievolė tikrinti galimybių pasus kirto didelių parduotuvių apyvartoms.

„Iš tikrųjų apyvarta krito gana stipriai, ne visai per pusę, bet kai kuriose parduotuvėse ir per pusę. Bet atitinkamai, praktiškai tą pačią apyvartą surinkome per mažas parduotuves. Šiuo metu stebima tendencija, kad didelėse parduotuvėse tikriausiai turėsime nurašinėti produktus, nes, savaime suprantama, yra trumpo galiojimo produktai. O mažose parduotuvėse, faktas, kad produktų netrukus pritrūksime. Logistikos grandinė taip yra išsidėsčiusi“, – sakė D.Dundulis.

Pirkėjų srautas sumažėjo 30 proc.

Didžiausiame šalies prekybos tinkle „Maxima“ su galimybių pasu veikė 75 parduotuvės – jose rugsėjo 13 dieną pirkėjų srautai sumažėjo drastiškai – net 30 proc. Apyvarta krito 25 proc., tai reiškia, kad pirkėjų krepšelis neženkliai išaugo, informavo „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

„Tose parduotuvėse, kurios gali veikti be galimybių paso – pirkėjų sulaukėme vos 1,7 proc. daugiau. Šiose parduotuvėse stebime ir spartesnį krepšelio augimą nei iki ribojimų. Apibendrintai galime pasakyti, kad mūsų prekybos tinklo apyvarta yra kritusi ir toks faktas neramina“, – atskleidė E.Dapkienė.

Panašios tendencijos ir kituose prekybos tinkluose – vis tik norima dar palaukti bent savaitę, kad paaiškėtų, ar tendencija ilgalaikė.

Augo mažųjų parduotuvių apyvarta

„Didžiosiose parduotuvėse, kuriose buvo tikrinamas galimybių pasas, iš tikrųjų apyvarta krito, bet augo tų mažųjų parduotuvių apyvarta, kuriose nebuvo tikrinamas galimybių pasas. Ir labiausiai augo apyvartos tose mažosiose parduotuvėse, kurios įsikūrusios šalia didžiųjų parduotuvių“, – pastebėjo „Iki“ prekybos tinklo komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

Asmeninio archyvo nuotrauka/Vaida Budrienė, „Iki“ komunikacijos vadovė
Asmeninio archyvo nuotrauka/Vaida Budrienė, „Iki“ komunikacijos vadovė

Mažosioms parduotuvėms – džiaugsmas

Na, o mažosios parduotuvės džiaugiasi padidėjusia apyvarta ir klientų srautu.

Panevėžyje esančios „Vasaris“ parduotuvės savininkė Miglė Gruzdenė atskleidė, kad pirmosiomis šios savaitės dienomis apyvarta padidėjo apie 10 procentų.

Rimvydo Ančerevičiaus/„Jūsų Panevėžys“ nuotr./Miglė Gruzdenė
Rimvydo Ančerevičiaus/„Jūsų Panevėžys“ nuotr./Miglė Gruzdenė

„Padidėjimas jaučiamas. Žmonių pirkinių krepšeliai taip pat didesni. Pastebime, kad aktyviau renkasi lietuviškų gamintojų prekes. Klientai ramūs. Įdomi tendencija, kad jie daugiau aukoja „Maisto bankui“, – kalbėjo M.Gruzdenė.

Apie pokyčius klausė dar rugpjūtį

Piniavoje ir Vaivaduose įsikūrusių parduotuvių „Pas Katiną“ savininkė Silvija Katinaitė-Kavaliūnienė tikino, kad jų klientai apie artėjančius pokyčius klausė jau nuo rugpjūčio vidurio.

Rimvydo Ančerevičiaus/„Jūsų Panevėžys“ nuotr./Silvija Katinaitė-Kavaliūnienė
Rimvydo Ančerevičiaus/„Jūsų Panevėžys“ nuotr./Silvija Katinaitė-Kavaliūnienė

„Jie domėjosi, ar pas mus kažkas keisis, tačiau mūsų patalpos mažos, todėl ribojimai negalioja. Akivaizdžių pokyčių apyvartoje ar klientų sraute kol kas nepastebime. Gal dar anksti ir galbūt ryškius skaičius pamatysime praėjus kiek daugiau laiko“, – sakė ji.

Padidėjęs žmonių srautas – akivaizdus

Na, o vietinės Panevėžyje parduotuvės „Aibė“, esančios Aukštaičių gatbvėje, pardavėja, taip pat antrino, kad padidėjęs žmonių srautas – akivaizdus.

„Klientų tikrai daugiau, apyvarta ir išaugusi. Procentais įvardyti negaliu. Pastebime daug nematytų veidų, naujų klientų, todėl manome, kad jie mus renkasi vietoje artimiausių, centrinių „IKI“ ir „Maxima“ parduotuvių“, – aiškino pardavėja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų