Mediena internetu prekiaujantis M. Janėnas: „E. prekybos galimybės Lietuvoje dar neišnaudotos“

Prieš metus internetinę medienos parduotuvę „Medžio bitės“ įkūręs Martynas Janėnas tikina, kad verslauti jį paskatino ne viena priežastis. Pašnekovas prisimena, kad prireikus pačiam gauti norimą kiekį kokybiškos medienos teko susidurti su nemenkais sunkumais. Tai buvo pirmoji verslo mintis. Antra, M. Janėnas tikino seniai mąstęs, kad elektroninių parduotuvių galimybės Lietuvoje neišnaudotos.
Martynas Janėnas
Martynas Janėnas / Asmeninio arch. nuotr.

Daug galimybių

Vos pabaigęs studijas, M. Janėnas pradėjo dirbti vadybinį darbą. Ten, pats pasakoja, sukaupė nemažai praktinių žinių ir susikrovė naudingų įgūdžių bagažą. Konkrečiai apie nuosavą verslą nesvajojo, mintis kilo tada, kai iš arčiau pamatė medienos rinkos ypatumus. „Nuosavą verslą kurti paskatino noras palengvinti ir supaprastinti medienos įsigijimą kiekvienam vartotojui“, – teigė pašnekovas.

Idėja įkurti „Medžio bites“ rimtai pradėjo bręsti tada, kai M. Janėnas pats susidūrė su problema įsigyti kokybiškos, patikimos statybinės ir apdailos medienos. „Reikiamos medienos rasti sunku, pageidaujamų matmenų taip pat nebūdavo, o galiausiai – netenkino ir kokybė“, – tikino M. Janėnas.

Nuosavą verslą kurti paskatino noras palengvinti ir supaprastinti medienos įsigijimą kiekvienam vartotojui.

Lentpjūvėse reikalaujama užsisakyti didelį kiekį medienos, nors tokio tau galbūt ir nereikia, pasakojo pašnekovas. „Užsakymų terminai yra labai ilgi, kokybės patikimumas žemas, o be to, ypač didelės problemos su transportavimu“, – pasakojo M. Janėnas. Tada, tikina pašnekovas, pamatė, kad šioje sferoje galimybių dar tikrai yra.

Nemenkas variklis buvo ir tas, kad M. Janėnas jau anksčiau galvojo, kad elektroninės prekybos galimybės Lietuvoje toli gražu neišnaudotos. Taigi nusprendė abu aspektus sujungti ir su partneriais įkūrė internetines „Medžio bites“.

Nelengva pradėti nuo nulio

M. Janėnas neslėpė, kad pirmieji žingsniai, net turint šiokios tokios patirties – lengvi nebuvo. „Mūsų verslo pradžia, kaip ir daugelio verslų, buvo su iššūkiais. Tačiau labai padėjo įgytos finansų ir rizikos valdymo žinios, rinkos analizė, verslo modelio modeliavimas bei paruošta išsami finansinė verslo analizė“, – veiksnius, leidusius judėti į priekį, vardijo verslininkas.

Sunkiausia, pradedant nuo nulio, išsilaikyti pagal užsibrėžtą planą ir reikalui esant jį atitinkamai koreguoti, kad verslas įsibėgėtų reikiamai.

Vienas sunkiausių dalykų, pasak „Medžio bičių“ įkūrėjo, įgyvendinti finansinius planus. „Į investuotojus nesikreipėme, o bankai palankių pasiūlymų verslo pradžiai vystyti neturėjo. Sunkiausia, pradedant nuo nulio, išsilaikyti pagal užsibrėžtą planą ir reikalui esant jį atitinkamai koreguoti, kad verslas įsibėgėtų reikiamai“, – pastebėjo pašnekovas.

Išspręsti finansinius klausimus M. Janėnui pavyko pasinaudojus „Invegos“ paskata pradedančiajam verslui. „Dėl verslo finansavimo kreipėmės į kredito unijas dėl lengvatinės Verslumo skatinimo fondo paskolos. Jai gauti reikėjo nemažai laiko ir kruopštaus pasiruošimo. Pasinaudojome UAB „Invega“ administruojama priemone – smulkiojo ir vidutinio verslo paskolos garantija", – pasakojo verslininkas. Gautas finansavimas labai pravertė parduotuvės infrastruktūrai įrengti, prekybos priemonėms įsigyti, internetinei parduotuvei sukurti ir pradinių prekių atsargoms įsigyti.

Kalbėti apie „Medžio bičių“ sėkmę, pasak M. Janėno, ankstoka – parduotuvei dar tik vieneri.

Verslininkas džiaugėsi, kad pardavimai auga, planuojama didinti darbuotojų kolektyvą. Artimiausi tikslai – dar daugiau plėsti prekių ir paslaugų asortimentą, stengiantis atitikti kuo platesnius vartotojų poreikius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis