Konkuruoti – tik radus nišą
IKEA – labai didelis rinkos žaidėjas. Ji kaip didelis laivas, kurio kaip valtelės nepasuksi. O mes galime į pokyčius reaguoti greitai, – sako Kęstas Moroza.
„Pirmaisiais IKEA atidarymo mėnesiais matysime ažiotažą ir nepasotintą pirkėjų smalsumą. Didžioji dalis jų eis į IKEA parduotuvę kaip į koncertą. Mažesniesiems prekybos tinklams šis metas bus, švelniai tariant, ypatingas, – sako R.Beinortas. – Gali ruoštis atėjimui kiek nori, tačiau akivaizdu, kad IKEA rinką gerokai supurtys.“
Jis mano, kad IKEA Lietuvoje padarys panašų poveikį kaip ir „Vilniaus prekyba“ po mažmeninių parduotuvių privatizacijos prieš dvidešimtmetį. Esą tuo metu ji Lietuvos mažmeninę prekybą pakėlė į labai aukštą lygį. Iš kitų tuometinių Lietuvos parduotuvių „Vilniaus prekyba“ gerokai skyrėsi dizainu, prekybos technologijomis, aptarnavimu.
R.Beinorto teigimu, Lietuvos baldų gamintojams išlikti gali padėti tik atskiros nišos atradimas.
„Jei baldų gamintojai turi savo nišas, pavyzdžiui, gamina baldus pagal individualius užsakymus, komplektuoja originalią furnitūrą, jiems bus lengviau. Viskas priklauso nuo to, kiek širdies bus sudėta į gamybos optimizavimą darbuotojų motyvaciją“, – sako jis.
Didelio laivo lengvai nepasuksi
„Nemuno baldai“ – viena iš mažesnių prekybos baldais įmonių, kuri dėl IKEA atėjimo į Lietuvą praras dalį klientų. Bendrovės direktorius Kęstas Moroza sako, kad „Nemuno baldai“ mėgins išnaudoti tai, ką maža įmonė geriausiai gali prieš didelį konkurentą – mobilumą.
„IKEA – labai didelis rinkos žaidėjas. Ji kaip didelis laivas, kurio kaip valtelės nepasuksi. O mes galime į pokyčius reaguoti greitai, spėti prisitaikyti prie naujausių tendencijų. Mes specializuojamės minkštų baldų gamyboje, galime greičiau pateikti rinkai naują kolekciją, naują dizainą – tai IKEA padaryti gerokai sunkiau“, – kalba jis.
Pasak pašnekovo, lietuvis pirkėjas nėra standartinis europietis ir nenori pirkti pigiai, labiau mėgsta išskirtinumą. O IKEA produkcija labiau nukreipta į masinį ekonominės klasės vartotoją. Esą lietuvių noras išsiskirti ir padės mažiesiems prekybininkams.
Apie pasiruošimą konkurencinei kovai teiravomės ir didesnio Lietuvos baldų gamintojo – „Gintaro baldai“, tačiau bendrovės atstovai kalbėtis nepanoro.
Iš partnerės konkurente netaps
Egidijus Valentinavicius |
Lietuva – 5 pagal dydį IKEA baldų tiekėja. Didžiausiems Lietuvos baldų gamintojams, kaip „Vilniaus baldai“ ar SBA, kurie eksportuoja 98 proc. pagaminamos produkcijos, švedų mažmenininkė tiesioginės konkurencijos beveik nesudarys.
SBA baldai Lietuvoje parduoda vos 2 proc. pagaminamos produkcijos, todėl, pasak koncerno SBA strateginės plėtros viceprezidento ir SBA baldų grupės valdybos pirmininko Egidijaus Valentinavičiaus, IKEA iš partnerės stambia konkurente netaps.
Paklaustas, kaip IKEA paveiks kitus rinkos dalyvius, E.Valentinavičius svarstė, kad mažesniems Lietuvos baldų gamintojams lengviau konkuruoti bus po pusantrų metų – esą kitų šalių pavyzdžiai rodo, kad apytiksliai po tiek laiko kitų rinkos dalyvių pardavimai grįžta į tą lygį, kuris buvo prieš ateinant IKEA.
„Fenomenas toks, kad visa baldų rinka paauga tiek, kiek IKEA sugeba parduoti. Jai atsiradus, žmonės baldą ima traktuoti kaip dažniau keičiamą daiktą ir rinka staigiai šokteli“, – kalbėjo pašnekovas.