Milana Mačijauskienė: „Labai svarbu, kad verslą kuriame dviese“

Klaipėdietės Milanos Mačijauskienės ir jos draugės bei partnerės Indrės Gedminės verslas, tradiciškai sakytume, labai moteriškas – prekyba eteriniais aliejais, atarais, kūrybinės dirbtuvės, renginiai. Prieš aštuonerius metus duris atvėrusi nedidukė studija Klaipėdoje gerokai ūgtelėjo – prasiplėtė ir patalpos, ir prekių bei paslaugų spektras.
Milana Mačijauskienė ir Indrė Gedminė
Milana Mačijauskienė ir Indrė Gedminė / Organizatorių nuotr.

Dviejų draugių pradėtas verslas

„Verslo idėja, kaip dažnai nutinka moterims, kilo gimus vaikams. Situacija susidėliojo taip, kad buvo labai aišku: jei norime kažką daryti, turime pradėti čia ir dabar“, – pasakojo Milana apie savo verslo pradžią. Po dukters gimimo pašnekovė tvirtina atradusi eterinius aliejus, kai kūdikiui prižiūrėti ieškojo kuo natūralesnių priemonių. Jais susižavėjusi norėjo šiuo atradimu pasidalinti su kuo daugiau žmonių. Idėja pradėti verslą kirbėjo ir jos geriausios mokyklos laikų draugės Indrės galvoje.

Tiesioginiu tramplinu į nuosavą verslą tapo VšĮ „Versli Lietuva“ projektas „Išmani moteris“, kurio metu klausytojos gavo žinių, kaip pradėti verslą, kurti prekės ženklą ir parduoti sukurtą produktą. Išklausiusios ekspertų patarimų ir konsultacijų, įsitikinusios, kad jų prekės ras savo nišą rinkoje, jaunos moterys per tris mėnesius startavo su nuosavu verslu – aromaterapinių aliejų studija KAP KAP.

„Tuo metu dirbau samdomą darbą – vadovavau trylikai parduotuvių, Indrė buvo motinystės atostogose. Gerai pasvarsčiusios, supratome, kad norime imtis savo verslo – svajojame turėti laiko šeimai, vaikams, bet tuo pačiu užsiimti mėgstama veikla“, – prisiminė diskusijas su drauge pašnekovė.

Žinoma, buvo nedrąsu rizikuoti, palikti darbą, bet gerai pasvarsčiusi moteris įvertino, kad didžiausia galinti ištikti grėsmė – verslo nesėkmė. Jei taip nutiktų, tektų vėl grįžti į samdomą darbą – į tą situaciją, kurioje yra dabar.

Klientus priima kaip svečius

„Startavome be didelių investicijų, turėdamos minimalų biudžetą, bet viską darėme aistringai ir iniciatyviai. Kiekvieną klientą studijoje priimdavome kaip svečią savo namuose“, – pasakojo apie pirmuosius verslo žingsnius jo kūrėja.

Klientai netruko įvertinti jaunų verslininkių nuoširdumą – pradėjo teirautis, gal būtų galima jaukioje studijoje surengti gimtadienį, susikviesti draugių ir paminėti mergvakarį. Klientų norai padėjo gerokai praplėsti pradinius verslo rėmus – šalia prekybos aromaterapiniais aliejais atsirado renginiai, kūrybinės dirbtuvės. Klaipėdiečiai, pasak KAP KAP studijos kūrėjų, tuo metu nelabai daug žinojo apie aromaterapiją ir jos naudą, tad moterys mielai skaitė paskaitas, dalijosi žiniomis.

Bendrovės nuotr./Milana Mačijauskienė ir Indrė Gedminė
Bendrovės nuotr./Milana Mačijauskienė ir Indrė Gedminė

Sunkiausi momentai buvo tada, kuomet reikėdavo persikelti į kitas patalpas, ypač pirmaisiais kartais, kai socialiniai tinklai dar nebuvo populiarūs. Tikras iššūkis – klientams pranešti apie keičiamą KAP KAP lokaciją ir juos įpratinti lankytis naujoje vietoje. Šiuos etapus pavyko sėkmingai įveikti. Augo Milanos ir Indrės vaikai, plėtėsi ir verslas.

„Ėmėmės naujos veiklos srities: pradėjome domėtis kvapais ir emocijomis, atsigręžėme į parfumeriją. Mūsų prekių sąraše atsirado atarų – seniausių pasaulio kvepalų, pagamintų Indijoje iš egzotinių augalų, medžių, žiedų ir kitų dalių. Kviesdamos pajusti jų kvapą, juo naudotis, raginome žmones stabtelti, įsiklausyti į save“, – komentavo naujų prekių ir paslaugų paskirtį Milana.

Verslui Klaipėdoje įsibėgėjus, KAP KAP kūrėjos nusprendė žengti į Vilniaus rinką, nes turėjo pirkėjų ir šiame mieste. Bet netrukus paaiškėjo, kad vilniečiai klientai, kaip ir buvo įpratę, mieliau perka aliejus internetu. Tad studija dabar duris atveria tik tada, kai vyksta privatūs renginiai. Teko įsitikinti, kad nors Lietuva ir maža, klaipėdiečių ir vilniečių mentalitetas gerokai skiriasi: Klaipėdoje visi vieni kitus pažįsta, leidžiasi į artimesnį bendravimą, mažiau skuba.

Svarbiausia – draugystė

Kas buvo sunkiausia pradedant verslą ar žengiant pirmuosius žingsnius? Įveikti visuomenės požiūrį, primygtinai peršamą įsitikinimą, kad dviem draugėms negalima pradėti bendro verslo, nes jis sugriaus draugystę.

„Mes ir pačios daug apie tai galvojome, diskutavome, dėliojome saugiklius. Nusprendėme, kad pagrindinis mūsų tikslas – draugystė. Mūsų abiejų vertybės sutampa, gal dėl to lengva dirbti drauge. Iš kitos pusės, esame ir skirtingos, tad darbai tarsi savaime susidėlioja pagal mūsų pomėgius“, – atskleidė bendrovės užkulisius jos įkūrėja.

Indrės ir Milanos nuomonės sutapo ir dar vienu klausimu – versle joms svarbiausia ne pinigai, o balansas tarp laiko, skiriamo šeimai, vaikams, verslui ir sau.

„Daugelis įsitikinę, kad reikia dirbti ir dirbti, kad kuo daugiau uždirbtum. Mes su tuo nesutinkame, sakome, pirmiausia reikia gyventi, rasti harmoniją tarp darbo ir laisvalaikio, laiko sau ir artimiesiems“, – verslininkė tikina, kad iki šiol pavyko laikytis šios taisyklės.

Aplinkinių požiūris – čia jums tik hobis?

Pašnekovė teigia nepatyrusi diskriminacijos, negirdėjusi komentarų, kad verslas gali būti sėkmingas tik vyro rankose.

Bendrovės nuotr./Milana Mačijauskienė ir Indrė Gedminė
Bendrovės nuotr./Milana Mačijauskienė ir Indrė Gedminė

„Gal todėl, kad mūsų verslas nedidelis, nišinis, nekonkuruojame su dideliais vyrų valdomais verslais, – svarsto Milana.– Tik ne kartą teko girdėti komentarus, kad mūsų veikla – nerimta, tik hobis, kad esame išlaikomos vyrų, kurie leidžia mums „žaisti“ verslą“.

Vertindama nueitą kelią pašnekovė prisipažįsta – net jei ir dabar, su dabartine patirtimi pradėtų verslą, viską greičiausiai darytų taip pat.

„Svarbiausia – palaikyti motyvaciją. Kai dirbi samdomą darbą, motyvuoja kolegos, vadovai – pagiria ar tiesiog paskatina kažką daryti. O čia pati turi atrasti ir palaikyti vidinę motyvaciją. Daugiausiai jėgų suteikia geras klientų žodis. Taip pat – nuolatinis mokymasis, tobulėjimas“, – vardija pašnekovė.

Naujos žinios, rekomendacijos skatina su dar didesniu įkvėpimu viską daryti.

„Ir dar labai svarbu – kad esame dviese, galime viena kitą palaikyti, padėti, kai kitai būna sunkesnis etapas“, – prisipažįsta Milana.

Moterims, svajojančioms, bet nedrįstančioms pradėti verslo, ji patartų susikaupti ir pabandyti, nes tik darydama gali patikrinti savo idėją.

Pasak Milanos, Klaipėdoje yra jaunų, aktyvių, veiklių moterų bendruomenė, ir bent jau moterų palaikymas vienos kitoms labai stiprus.

O toms, kurios neturi tokios aplinkos, padėti gali „Visa“ ir „Luminor“ banko pradedama „She’s Next“ iniciatyva, kurios metu keturiems moterų valdomiems verslams Baltijos šalyse bus skirtos 10 tūkst. eurų stipendijos ir po 5 tūkst. eurų įmonių viešinimo projektams, o verslų vadovės visus metus galės dalyvauti „IFundWomen” verslo mentorystės programoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis