„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Mirė „Red Bull“ įkūrėjas Dietrichas Mateschitzas

Po ilgametės kovos su vėžiu, būdamas 78 metų, mirė energetinį gėrimą „Red Bull“ gaminančios bendrovės įkūrėjas Dietrichas Mateschitzas. Austrijos verslininkas ne tik sugebėjo energinio gėrimo prekinį ženklą paversti pasauliniu fenomenu, bet ir sukūrė tituluotą „Formulės 1“ komandą, sporto ir nekilnojamo turto imperiją.
Dietrichas Mateschitzas
Dietrichas Mateschitzas / „Scanpix“ nuotr.

Spalio 22 d. mirė austrų milijardierius, energetinio gėrimo „Red Bull“ ir lenktynių „Red Bull Formulės 1“ įkūrėjas Dietrichas Mateschitzas.

Verslininkui buvo 78 metai.

„Red Bull“ išreiškė „liūdesį“ dėl verslininko mirties ir „dėkingumą už tai, ką jis pasiekė“.

2022 metais „Forbes“ verslininką pripažino turtingiausiu Austrijos žmogumi, jo turtas vertinamas 27,4 mlrd. dolerių (27,8 mlrd. eurų).

Nuo pardavėjo iki milijardieriaus

„Tai buvo sunki žinia visiems – jis daug reiškė „Red Bull“, sportui ir ypač man“, – „CNBC“ žurnalistams sakė Maksas Verstappenas, prieš dvi savaites iškovojęs antrąjį F1 titulą iš eilės.

„Daugelis iš mūsų turime būti jam dėkingi už suteiktas galimybes ir viziją, kuria jis turėjo, charakterio tvirtumą. Jis niekada nebijojo siekti svajonių“, – sakė „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris.

Praėjusio amžiaus aštuntame dešimtmetyje D.Mateschitzas buvo niekuo neišsiskiriantis bendrovės „Procter & Gamble“ pardavėjas, kol keliaudamas Tailande atrado „Krating Daeng“ – gėrimą, kuris vėliau tapo „Red Bull“.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Red Bull“ energetinis gėrimas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Red Bull“ energetinis gėrimas

1987 m. verslininkas kartu su gėrimo kūrėju Thai Chaleo Yoovidhya įkūrė „Red Bull“ prekės ženklą. Jį verslininkas sugebėjo padaryti žymiausiu pasaulyje energetiniu gėrimu ir uždirbo sau daugiau nei 25 mlrd. dolerių.

Energetiniai gėrimai ir ekstremalus sportas

D.Mateschitzas ne tik padėjo energetiniam gėrimui išpopuliarėti visame pasaulyje, bet ir sukūrė sporto, žiniasklaidos ir nekilnojamojo turto imperiją aplink šį prekės ženklą.

Augant įmonei, D.Mateschitzo rinkodaros strategija pasikeitė. Verslininko valdoma „Red Bull“ pradėjo daug investuoti į sportininkus, automobilių lenktynes bei kitą ekstremalų sportą.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./„Red Bull Showrun“ Vilniuje: Utena Stunt riders ir drifter'ių pasirodymas
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./„Red Bull Showrun“ Vilniuje: Utena Stunt riders ir drifter'ių pasirodymas

Turbūt garsiausia investicija buvo tuometinės „Jaguar“ „Formulės 1“ komandos įsigijimas 2004 m.

Iki 2010 m. D.Mateschitzas pavertė „Red Bull Racing“ iš vidutinio varžovo į čempiono titulą laimėjusią komandą.

Šiuo metu „Red Bull“ taip pat yra įsitraukusi į ekstremalaus sporto šakas ir remia oro akrobatikos ir nardymo nuo uolų renginius.

Kompanija taip pat įsigijo aukščiausio lygio futbolo klubus – „Red Bull Salzburg“, „RB Leipzig“ , „New York Red Bulls“ ir kt.

D.Mateschitzas paliko reikšmingą palikimą automobilių sporte ir pasauliniame versle. Tačiau kas perims bendrovės valdymą, kol kas neaišku.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų