„Mitsubishi“ atsisakė investuoti į antrąjį SGD eksporto projektą Rusijos šiaurėje

Japonijos pramonės korporacija „Mitsubishi“ atsisakė investuoti į antrosios į eksportą orientuotos Rusijos suskystintų gamtinių dujų (SGD) gamyklos Arkties pakrantėje projektą „Arctic LNG 2“, pranešė agentūra „Bloomberg“.
Rusijos vėliava
Rusija / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Japonijos korporacijų „Mitsui“ ir „Jogmec“ konsorciumas, birželio pabaigoje tapęs dešimtadalio „Arctic LNG 2“ dalininku, pradėjo derybas su kai kuriomis stambiomis Japonijos kompanijomis dėl jų įtraukimo į šį konsorciumą. „Mitsubishi“ buvo įvardijama kaip viena potencialiausių pretendenčių.

Taip pat po 10 proc. „Arctic LNG 2“ projekto, kuris dabar vertinamas 25,5 mlrd. JAV dolerių, akcijų valdo Prancūzijos energetikos grupė „Total“, Kinijos valstybinės naftos ir dujų kompanijos CNPC ir CNOOC.

Likusi akcijų ir investicinių įsipareigojimų dalis priklauso projektą su Kremliaus parama plėtojančiai Rusijos privataus kapitalo bendrovei „Novatek“.

„Arctic LNG 2“ gamyklos Gydano pusiasalyje projektinis metinis pajėgumas bus 19,8 mln. tonų SGD per metus – trys gamybos linijos po 6,6 mln. tonų. Pirmoji gamybos linija turėtų pradėti veikti 2023-aisiais, o projektą numatyta pabaigti vėliausiai 2025 metais.

Greta Gydano esančiame Jamalo pusiasalyje jau veikia „Novatek“ kontroliuojama SGD gamykla. „Jamal LNG“ bendrovės dalininkės – „Novatek“ (valdo 50,1 proc. akcijų), „Total“ (20 proc.), Kinijos CNPC (20 proc.) ir šios šalies investicijų fondas „Silk Road“ (9,9 proc.). Dabar šios gamyklos metinis pajėgumas sudaro 16,5 mln. tonų SGD per metus (trys gamybos linijos po 5,5 mln. tonų). Projektinį 17,4 mln. tonų visos gamyklos pajėgumą, įjungiant eksperimentine laikomą Rusijos technologijų ketvirtąją liniją, planuojama pasiekti iki šių metų pabaigos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis