Mokestinių ginčų komisijos pirmininkas Evaldas Raistenskis sako, kad norima sukurti įrankį ar programėlę, kuri leistų paprasčiau pateikti skundą ir pradėti ginčą komisijoje.
„Kaip pavyzdį visuomet pateikiu maisto užsakymo platformas, kurios išpopuliarėjo karantino metu, kur procesą galima stebėti ir valdyti nuo užsakymo iki atsiėmimo. Panašiai turėtų vykti ir su skundų pateikimu“, – BNS teigė E.Raistenskis.
Anot jo, suvedus skundžiamo sprendimo unikalų numerį, patvirtinus savo tapatybę per e-bankininkystę, sistema sutikrintų, ar nėra praleisti apskundimo terminai ir ar tikrai mokesčių administratoriaus sprendimą galima skųsti.
Toliau sistema sugeneruotų konkrečius klausimus mokesčių mokėtojui, kuris į juos atsakytų ir pateiktų skundą, kartu jis galėtų stebėti, kas dirba su dokumentu, dalyvautų komisijos posėdyje nuotoliniu būdu.
„Pandemijos metu pradėjus ginčus nagrinėti nuotoliniu būdu pastebėjome padidėjusį aktyvumą užsienyje gyvenančių mokesčių mokėtojų, tad tikimės, kad ši programa padės jiems paprasčiau ginti savo galimai pažeistas teises ginčuose su mokesčių administratoriais“, – komentavo E.Raistenskis.
Komisija vasarį skelbė, kad pernai daugiau kaip pusę visų skundų (52 proc.) pateikė ne įmonės ar įstaigos, o gyventojai. Komisija nepatvirtino apie 34,2 proc. mokesčių administratorių sprendimų.