„Metus pradėjome tebesitęsiančiu karantinu ir uždarytomis parduotuvėmis. Pirmąjį šių metų ketvirtį pardavimai siekė vos apie 70 proc. praėjusių metų lygio. Visgi antrasis ketvirtis buvo kur kas sėkmingesnis – kai kurių mėnesių pardavimų augimas siekė ir 30 proc., o tai iš dalies leido kompensuoti sausio-kovo mėnesiais prarastus pardavimus. Augimą labiausiai lėmė trys priežastys – pernai pradėjusi veikti mūsų elektroninė parduotuvė, itin efektyviai dirbantis 2020 m. atidarytas naujos koncepcijos prekybos centras Vilniuje, Pilaitės rajone, taip pat bendrovėje įgyvendinami modernizavimo bei skaitmenizavimo projektai“, – teigia „MOKI VEŽI“ vykdomasis direktorius Saulius Jonaitis.
Anot jo, karantino laikotarpį bendrovė išnaudojo atsinaujinimui – šiuo metu dalyje parduotuvių jau įdiegtas ir naudojamas naujas komunikavimo tarp darbuotojų įrankis, beveik visi tiekimo dokumentai skaitmenizuojami ir perduodami per duomenų apsikeitimo sistemas. Be to, didinamas prekių priėmimo greitis, toliau tobulinamas elektroninės parduotuvės funkcionalumas, dirbama prie daugiakanalės prekybos įgyvendinimo ir kitų sprendimų.
Toliau atnaujinamas „MOKI VEŽI“ parduotuvių tinklas. Balandžio mėnesį duris po rekonstrukcijos atvėrė parduotuvė, įsikūrusi Naujojoje Vilnioje, Pergalės g. 36. Į daugiau nei 6 tūkst. kv. m prekybinio ploto atnaujinimą bendrovė investavo virš 400 tūkst. eurų. Daugiausia dėmesio skirta klientų apsipirkimo patirčiai ir kokybei gerinti – patobulintos statybinių prekių ekspozicijos erdvės, įvažiuojamosios zonos, papildytas prekių asortimentas.
Taip pat prekybos tinklas pristatė naujieną – lojalumo kortelių programą, skirtą naujakuriams bei meistrams: „Programoje dalyvaujantiems pirkėjams taikoma speciali mažesnė kaina akcijoje nedalyvaujančioms prekėms, juos aptarnauja asmeninis vadybininkas, teikiamos papildomos paslaugos. Tai patogu ne tik didmeniniams pirkėjams, bet ir perkantiems didesnius prekių kiekius, todėl jau sulaukėme pozityvių klientų reakcijų“, – pasakoja S.Jonaitis.
Pasikeitę pirkėjų įpročiai
Prekybos tinklo vadovas pažymi, kad karantino metu pasikeitė pirkėjų elgesys – šiuo metu jų apsilankymai parduotuvėse tapo labiau suplanuoti, iš anksto atlikus „namų darbus“.
„Pastaruoju metu stebime sumažėjusį klientų srautą, tačiau jų įsigyjamas vidutinis prekių krepšelis yra išaugęs – vieno apsilankymo metu išleidžiama didesnė suma. Tarp populiariausių prekių ir toliau išlieka interjero, sodo bei daržo prekės, tačiau stebime ir padidėjusią remontui ir statybos darbams skirtų prekių paklausą“, – teigia S.Jonaitis.
Jis pažymi, jog bendrovė ruošiasi artėjančiam rudens sezonui – panašu, kad nuo rugsėjo 13 d. įsigaliosiantys suvaržymai gali daryti įtaką pirkėjų srautui. Tokiu atveju užsibrėžtas tikslas – padidinti pardavimus 12 proc., lyginant su 2020 m. – gali būti sunkiai pasiekiamas.