Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Mokslo kavinė“: karantinas ją keitė ir reikalavo naujų kelių

„Sunkios situacijos skatina mąstyti ir veikti kitaip. Su plėtimosi galimybėmis teks palūkėti, bet jaučiamės reikalingi ir Vilniuje, ir Klaipėdoje“, – sako viena iš trijų „Mokslo kavinės“ savininkų Kaune Živilė Petrusevičienė.
„Einame link to, kad mūsų lentynose atsidurtų daugybė skirtingų gamintojų produktų, o žmonės galėtų viską įsigyti jų kainomis“, – sako Ž.Petrusevičienė
„Einame link to, kad mūsų lentynose atsidurtų daugybė skirtingų gamintojų produktų, o žmonės galėtų viską įsigyti jų kainomis“, – sako Ž.Petrusevičienė / Asmeninio archyvo nuotr.

Pašnekovė detalizuoja, jog karantinas keitė ir jų veidą: „Iš kavinės virtome parduotuve, neliko dienos pietų, sumažėjo desertų, kavą taip pat vis rečiau beverdame, pasilikome vos vieną staliuką“, – susiklosčiusią situaciją apibendrina pašnekovė.

„Tačiau atvėrėme elektroninę parduotuvę, dažniau komunikuojame apie save socialiniuose tinkluose, ėmėme kviestis į fizinę parduotuvę daugiau smulkių gamintojų. Nesiliovėme ieškoti naujų kelių“, – 15min patikino Ž.Petrusevičienė.

Asmeninio archyvo nuotr./Živilė Petrusevičienė.
Asmeninio archyvo nuotr./Živilė Petrusevičienė.

Kelintus metus skaičiuoja savo veiklos profilį pakeitusi „Mokslo kavinė“?

– „Mokslo kavinė“ veikia senokai, maždaug dešimtmetį. Tik jos savininkai pasikeitę. Pastaruosius trejus metus joje šeimininkaujame trise. Visi esame iš skirtingų sričių.

Asmeninio archyvo nuotr./Asta Tvirbutienė, žurnalistė, dabar tortus gaminanti ir socialinius „Mokslo kavinės“ tinklus kuruojanti
Asmeninio archyvo nuotr./Asta Tvirbutienė, žurnalistė, dabar tortus gaminanti ir socialinius „Mokslo kavinės“ tinklus kuruojanti

Asta Tvirbutienės, žurnalistė, dabar tortus gaminanti ir socialinius mūsų tinklus kuruojanti, Leonardas Kalinauskas (šalto spaudimo naminiai aliejai) rūpinasi partnerių pritraukimu ir viešinimu, o mane, Živilę, įmonės direktorę, dažniausiai gyvai parduotuvėje sutiksite. Esami maži, neturime samdomų darbuotojų, todėl bandome tvarkytis savo jėgomis.

– Živile, kaip išgyvenote sunkiausius, karantininius, žiemos mėnesius?

– Tą laiką išnaudojome patalpų tvarkymui, keitėme koncepciją, pasiūlėme smulkiems gamintojams ir kūrėjams nuomotis mūsų parduotuvės lentynas.

Prieš metus dar gamindavome dienos pietus, bet daugeliui pradėjus dirbti nuotoliniu būdu, virtome labiau parduotuvėle.

Kavą dar verdame, desertų taip pat dar siūlome, bet gerokai mažiau. Ateityje jų skaičių didinsime, bet prie dienos pietų nebegrįšime.

Asmeninio archyvo nuotr./„Mokslo kavinė“
Asmeninio archyvo nuotr./„Mokslo kavinė“

Sustiprėjo ir pakeitė kryptį

Kokių pamokų išmokote iš karantininio laiko?

– Pirmo karantino metu nedirbome du mėnesius o vėliau suteikėme žmonėms galimybę apsipirkti mums iš anksto suformavus jų pirkinių krepšelius. Kadangi mūsų asortimentą sudaro daugiausia maisto produktai, dirbti galėjome.

Žinoma, dienos pietų neberuošėme, koncentravomės į elektroninę parduotuvę, daugiau dėmesio skyrėme socialiniams tinklams.

Jei matai, kad kažkas nebeveikia, ieškok, kur dar galėtum save parodyti, klausk, kokių galimybių dar neišbandei? O jei akligatvis? Ieškok panašių į save ir kooperuokitės, drauge projektus galvokite.

Ieškojome būdų ir galimybių, kaip pozicionuoti save naujai. Šiandien vis dar ieškome naujų partnerių, norinčių save parodyti. „Mokslo kavinėje“ naujienų niekada netrūksta.

Asmeninio archyvo nuotr./„Mokslo kavinė“
Asmeninio archyvo nuotr./„Mokslo kavinė“

Ką matote pagal lankytojų srautus: fizinė ar elektroninė parduotuvė labiau pasiteisina?

– Užsukę į fizinę parduotuvę produktų asortimentą visuomet matys gausesnį nei elektroninėje parduotuvėje: ne visi gamintojai pageidauja joje atsidurti.

Todėl verta sekti mūsų „Instagram“ bei „Facebook“ platformas – ten stengiamės atspindėti savo partnerius ir jų gaminius.

Bet dalis mūsų lankytojų tvirtina visai internetu neperkantys. Tačiau gyvenantiems ne Kaune tai labai patogus kelias mus pasiekti. Aš sakyčiau, kad mums labiausiai pasiteisino naujų galimybių paieška karantino metu.

Jei matai, kad kažkas nebeveikia, ieškok, kur dar galėtum save parodyti, klausk savęs ar partnerių, kokių galimybių dar neišbandei?

Atėjusį į „Mokslo kavinę“ stengiamės edukuoti ir sudominti naujienomis, bet kaskart įvyksta abipusiai mainai.

O jei akligatvis? Ieškok panašių į save ir kooperuokitės, drauge projektus galvokite. Mažiems itin tinkamas toks kelias.

Gal galima drauge į muges keliauti? Yra įvairiausių galimybių. Tiesiog nereikėtų galvoti, kad tai, ką dariau, visada turi būti gerai. Sunkumai atveria naujų kelių.

Asmeninio archyvo nuotr./Vienas iš „Mokslo kavinės“ savininkų – Leonardas
Asmeninio archyvo nuotr./Vienas iš „Mokslo kavinės“ savininkų – Leonardas

Svajoja apie edukacijų laiką

Kokius tikslus keliate sau bendraudami su klientais?

– Norisi kiekvieną atėjusį sudominti turimomis naujienomis. Taip pat labai smagu pajusti grįžtamąjį ryšį, pakalbėti apie tai, kokio produkto pasigenda, o gal kažkuriuo pasidžiaugia. Ne vien mes edukuojame ir mokome, labai daug sužinome ir iš pačių klientų.

Ar esate išsigryninę perkančiųjų auditoriją? Kas pas jus dažniausiai užsuka?

– Pagrindinis mūsų klientas yra jau šeimas sukūrusios moterys (25–40 m.), ieškančios ko nors sveikesnio, jaunimui rūpi tvarūs produktai.

Didžiausias „Mokslo kavinės“ naujienas pranešame „Instagramo“ bei „Facebook“ storyje

Taip pat sulaukiame senjorų, užeinančių pasikonsultuoti sveikatos klausimais ar tiesiog pabendrauti.

Kodėl parduotuvė pakrikštyta „Mokslo kavine“?

– Ši vieta kurta su mintimi, kad joje būtų ne vien prekiaujama ar geriama kava, bet vyktų įvairios edukacijos, žmonės mokytųsi vieni iš kitų. Grįžus į normalius laikus, pasibaigus visiems ribojimams ir karantinams, norime grįžti prie edukacijų.

Anksčiau čia vykdavo įvairiausi renginiai, vienas tokių, kai mokydavome mokinius gaminti sveikus užkandžius bei perskaityti maisto produktų etiketes, jų sudedamąsias dalis ir susivokti, ką vartoti, o ko ne.

Asmeninio archyvo nuotr./„Mokslo kavinė“
Asmeninio archyvo nuotr./„Mokslo kavinė“

Išaugo spalvingą paauglystę

Kaip keitėsi jūsų siūlomų prekių asortimentas?

– Šiandien orientuojamės į tvarius, sveikus, išskirtinesnius produktus siūlančius ir kuriančius gamintojus. Taip pat mūsų lentynose „zero waste“ kategorijos pasiūlymai, higienos priemonės, sėklos, riešutai, grūdų produktai, aliejai, kava, arbata ir pan.

Kaip patekote į „Swedbank“ klientų „Kiekvienas gali“ bendruomenę?

– Sukūrus įmonę reikėjo atidaryti banko sąskaitą, kadangi su „Swedbank“ bendrauju jau kuris laikas, nusprendžiau kreiptis į jį. Pakely pamačiau, kad yra tokia galimybė prisijungti ir prie banko bendruomenės, tai ir užsiregistravau.

Asmeninio archyvo nuotr./„Mokslo kavinė“
Asmeninio archyvo nuotr./„Mokslo kavinė“

Ko tikėtis lankytojams, kurie dar neatrado jūsų fizinės parduotuvės?

– Anksčiau pas mus atėjusius pasitikdavo labai spalvinga aplinka, dabar ji šviesi ir balta. Užsukusiems sakome, jog tai ženklas, kad parduotuvė išaugo paauglystę.

Tapkite ir jūs „Kiekvienas gali“ bendruomenės nariu!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai