Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Motyvuoti darbuotojai – raktas iššūkiams įveikti

Pernai net ketvirčiu augusi darbuotojų sveikatos draudimo rinka nestovi vietoje ir koronaviruso krizės akivaizdoje. Per pirmuosius du šių metų mėnesius ji augo 22 proc. Draudikai pastebi, kad viruso protrūkio sukeltas sunkmetis daugeliui verslų – ne dingstis keisti komandos motyvavimo strategiją.
Sekretorė
Motyvuoti darbuotojai – raktas iššūkiams įveikti / 123rf.com nuotr.

Lietuvoje atliktų tyrimų duomenimis, tarp papildomų darbuotojų skatinimo ir motyvavimo priemonių, geidžiamiausia – sveikatos draudimas. Draudimo bendrovės BTA Asmens draudimo produktų vadovas Ronaldas Grizickas pastebi darbdavių požiūrio į sveikatos draudimą pokyčius darbuotojų naudai.

„Dar prieš keletą metų iš esmės tik užsienio kapitalo įmonės papildomai rūpinosi savo darbuotojų sveikata. Vėliau šiuo pavyzdžiu pasekė kai kurios IT sektoriaus įmonės. O šiandien jau daugelis verslo sektorių, net valstybinės įmonės renkasi šią motyvacinę priemonę. Įmonės vidutiniškai per metus į kiekvieno darbuotojo sveikatą investuoja nuo 300-400 iki 1 000 eurų“, – teigia R.Grizickas.

Jei anksčiau įmonės visus darbuotojus apdrausdavo vienodomis sąlygomis, tuo pačiu sveikatos draudimo paketu, šiandien vis dažniau darbuotojams sudaromos galimybės patiems rinktis paslaugas, pastebi draudikai. Todėl auga odontologijos, vaistų bei vitaminų įsigijimo draudimo programų populiarumas. Anksčiau klientai labiau mėgo sveikatingumo programą, tačiau jos teikiama nauda sulaukė apmokestinimo, o tai – papildomos sąnaudos darbdaviams arba darbuotojams.

Transporto ir logistikos įmonių grupė Transtira dar pernai visus savo administracijos darbuotojus apdraudė sveikatos draudimu. Pasak kompanijos personalo vadovės Birutės Balčiūnaitės, pasiteisino pasirinkta lygybės ir lankstumo strategija darbuotojus apdrausti vienodomis sąlygomis, nepriklausomai nuo jų pareigų įmonėje ir suteikti tokias pačias galimybes pasirinkti sau reikalingiausią paslaugų paketą, tad ir šiemet buvo išlaikyta tokia pati strategija.

Įsisiautėjus COVID-19 epidemijai, Europa gyvena karantine, valstybės apribojo judėjimą per sienas, nutrūko dalis tiekimo grandinių. Tokiomis sąlygomis transporto ir logistikos sektorius išgyvena sudėtingus laikus. Kai kurios įmonės ėmė karpyti sąnaudas personalo sąskaita, kitos – net mažinti darbuotojų skaičių.

Vis dėlto B.Balčiūnaitė pabrėžia, kad kol kas prognozuoti Transtira grupės finansinius rezultatus dar anksti, o svarbiausia – išlaikyti motyvuotą ir sveiką komandą, bei tęstinumas grupės personalo politikoje, nepriklausomai nuo išorinių aplinkybių.

„Veikiant tokiomis neapibrėžtomis verslui sąlygomis, tampa kaip niekad svarbu išsaugoti personalo politikos tęstinumą, tesėti pažadus, saugoti santykį su darbuotoju ir puoselėti įmonės vertybes. Šiandien, siekiant pasiekti tą patį rezultatą, darbuotojui reikia įdėti kur kas daugiau pastangų nei reikėjo anksčiau, o pasibaigus karantinui, jėgų reikės dar daugiau. Su stabiliai drauge dirbančia, sveika ir motyvuota komanda galėsime efektyviai prisitaikyti prie naujų rinkos sąlygų. Mums yra nepriimtina sąlyga mažinti įmonių grupės kaštus darbuotojų sveikatos sąskaita, todėl net ir esant rinkos neapibrėžtumui nekilo abejonių dėl darbuotojų sveikatos draudimo sutarties pratęsimo“ – tikina Transtira grupės personalo vadovė B.Balčiūnaitė.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos