Spalį NTAKD pradėjo tyrimą dėl alkoholio gamybos bendrovės „Vilniaus degtinė“ sukurtos „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės reklamos.
Svarstyta, ar tokia reklama neprasilenkia su Lietuvoje galiojančiais įstatymais, nes reklamuojamos nealkoholinės netrauktinės butelis vizualiai identiškas kitam, alkoholiniam, „Vilniaus degtinės“ produktui, apie tai 15min jau rašė. Vėliau įmonė buvo įpareigota nutraukti ne tik minėto gėrimo reklamą, bet ir gamybą bei platinimą. Apie tai daugiau ČIA.
Ketvirtadienį viešame bylos nagrinėjame aiškina, kad „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės bei „Čepkelių“ alkoholinės trauktinės butelių apipavidalinimai yra labai panašūs.
„Iš esmės pagrindinis galimas kaltinimas yra dėl to, kaip tas gėrimas buvo pristatomas rinkoje – per aiškias sąsajas, departamento nuomone, su alkoholine produkcija“, – ketvirtadienį viešame posėdyje sakė NTAKD laikinoji vadovė Gražina Belian.
Ji pabrėžė, kad Lietuvoje alkoholio reklama draudžiama. O nealkoholinių gėrimų reklama nuo alkoholinių gėrimų turi būti labai aiškiai atskirta.
Tačiau „Vilniaus degtinės“ atstovai sako, kad čia taikomi dvigubi standartai, nes, pavyzdžiui, alaus gamintojai jau kelerius metus gamina nealkoholinį alų. Jų nuomone, reklama turėtų būti traktuojama taip pat, kaip ir nealkoholinio alaus.
Be to, ant „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės bei „Čepkelių“ alkoholinės trauktinės galinių butelių etikečių pateikta nuoroda į „Vilniaus degtinės“ interneto svetainę degtine.lt, kurioje pristatomi įmonės gaminami ir parduodami alkoholiniai gėrimai. Tai užkliuvo NTAKD.
„Jūs pasižiūrėkite, [internetinis adresas] praktiškai yra ant kiekvieno butelio. Praktika tokia nusistovėjusi. Mus už tai baudžia. Mūsų klausimas buvo, ar baudžiami bus visi rinkos dalyviai, ar mes išskirtinai būsime baudžiami“, – po bylos nagrinėjimo 15min sakė „Vilniaus degtinės“ direktorius Rokas Mituzas.
Mūsų klausimas buvo, ar baudžiami bus visi rinkos dalyviai, ar mes išskirtinai būsime baudžiami, – po bylos nagrinėjimo 15min sakė „Vilniaus degtinės“ direktorius Rokas Mituzas.
Jis teigė lauksiąs nutarimo ir tuomet darys išvadas.
„Kai bus jų sprendimas, tada žiūrėsime, kokie žingsniai gali būti toliau. (...) Aišku, ieškosime teisybės iki pat galo. Mano supratimu, jeigu kalbame apie tokius pažeidimus, jeigu kalbame apie alkoholio reklamą, turėtume kalbėti taip, kad arba visiems, arba niekam“, – kalbėjo jis.
NTAKD informavo, kad nutarimas įmonei bus išsiųstas per 2 darbo dienas. Per 30 dienų įmonė jį gali apskųsti.
Anksčiau NTAKD Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjas Juozas Abramavičius 15min teigė, kad nustačius, jog per analogišką nealkoholinę produkciją reklamuojama alkoholinė produkcija, ūkio subjektui grėstų atsakomybė nuo 2896 iki 14481 euro bauda, už pakartotinai padarytą pažeidimą per 2 metus nuo 14481 iki 28962 eurų bauda.