Bendrovė „Nanoenergija“, veikianti su prekės ženklu „Viezo“, pernai pristatė daiktų interneto kategorijai priskiriamą prietaisą – vibracijų energijos generatorių. Šis generatorius tvirtinasi prie vibruojančio daikto, pavyzdžiui, traukinio vagono, ir jo skleidžiamus virpesius paverčia elektros energija. Tai pirmoji bendrovė pasaulyje, kuriai pavyko tokiu būdu išgauti reikiamą elektros energijos kiekį ir sukurti produktą, tinkamą komercijai.
Per 2021 metus bendrovė patrigubino darbuotojų skaičių ir savo veiklą sukoncentravo į geležinkelių industriją. Gautą investiciją „Nanoenergija“ naudos užbaigti išmanios traukinių stebėjimo sistemos, veikiančios vibracijos energijos pagrindu, pirmąją versiją.
„Šiemet atlikome bandomuosius projektus (angl. proof of concept) su Vokietijos automobilių ir komercinio transporto pramonės milžinėmis „Schaeffler Group“ ir „Knorr Bremse“. Džiaugiamės užsimezgusia draugyste su „Lietuvos geležinkeliais“ – kartu identifikavome pagrindines traukinių priežiūros problemas, kurias išspręs naujas „Viezo“ produktas – traukinių stebėjimui skirta sistema „Powerail“. Kovo mėnesį jį ketiname išbandyti savo partnerių traukiniuose, o ateinančių metų pabaigoje pradėsime platesnį „Powerail“ tiražavimą“, – sakė vienas iš bendrovės „Nanoenergija“ įkūrėjų Donatas Ponamariovas.
„Powerail“ – tai savarankiška ir tvari belaidžių jutiklių sistema, tvirtinama prie traukinio vagonų, skirta stebėti riedmenų aširačių ir guolių būklę. „Powerail“ jutikliuose, kaip ir kituose bendrovės gaminiuose, naudojama pjezoelektrinė medžiaga ir vibracijų energija. Didžiausias šio sprendimo privalumas – švaresnė energija ir mažesni finansiniai ir laiko kaštai jutiklių priežiūrai, nes standartiniuose tokio tipo gaminiuose naudojamos baterijos, kurias reikia keisti.
Planuojama, kad „Powerail“ ateinančiais metais išbandys daugiau nei 20 traukinių savininkų Europoje, Azijoje ir Australijoje. 2022 metų pabaigoje bendrovė ketina pradėti masinę „Powerail“ gamybą.