„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Nauja didžiausios Lietuvos laivų remonto įmonės veiklos kryptis – žemsiurbių modernizacija

AB „Vakarų laivų gamykla“ dukterinė įmonė UAB „Vakarų laivų remontas“ stiprina savo pozicijas Europos žemsiurbių ir žemkasių laivų remonto rinkoje.
„Vakarų laivų remontas“ stiprina savo pozicijas Europos žemsiurbių ir žemkasių laivų remonto rinkoje.
„Vakarų laivų remontas“ stiprina savo pozicijas Europos žemsiurbių ir žemkasių laivų remonto rinkoje. / „Vakarų laivų gamyklos“ nuotr.

Liepos mėnesį įmonėje buvo užbaigti remonto darbai ypatingai svarbiam laivui Niccolo Machiavelli. „Šiam užsakymui gauti buvo atliktas didelis įdirbis. Tai yra ypatingai svarbus pirmasis Belgijos įmonės, atliekančios įvairaus tipo gilinimo darbus, užsakymas, kuris turės įtakos tolimesniam bendradarbiavimui“, – teigė UAB „Vakarų laivų remontas“ direktorius A.Babachinas. Laivas suremontuotas lygiai per sutartą terminą t.y. 28 paras, jame modernizuoti laivo statybos metu palikti gamybiniai defektai.

Garsaus 15 a. Italijos politinio veikėjo, istoriko, filosofo ir rašytojo vardu pavadinta žemsiurbė yra 138,5 metrų ilgio ir 26 metrų pločio, o vidutinis jos greitis 13 mazgų. Laivas, unikalios konstrukcijos dėka, atlieka gilinimo darbus, vienu metu pjaudamas, gręždamas ir siurbdamas smėlį, kietą molį, akmenis ir kitas jūros dugno nuosėdas. Iškasta medžiaga yra iškraunama naujai statomuose objektuose (uostuose, krantinėse) arba pakraunama į baržas.

Laivo sistemoms aprūpinti naudojama ypatingai didelė galia, siekianti net 21 MW, tiek užtektų 25 000 gyventojų turinčiam miesteliui aprūpinti elektra. Pagrindinės energijos sąnaudos naudojamas trims milžiniškiems siurbliams, kurių kiekvienam reikia 5MW, aprūpinti. Tokio tipo specifinių laivų, šiuo metu pasaulyje yra vos keletas, todėl ir jo modernizavimas buvo unikalus.

Pasak projekto vadovo Irmanto Normanto, šiam projektui buvo itin atidžiai pasiruošta dar laivui net neįėjus į Klaipėdos uostą. „Buvo sudarytas pasiruošimo grafikas, darbų planas, kuris buvo išpildytas 99 procentų tikslumu“, – teigė I.Normantas.

Grunto pjovimo ir siurbimo darbus atliekančioje žemsiurbėje buvo atlikta hidraulinės sistemos modifikacija bei pjovimo-gręžimo sistemos modifikacija. Unikaliame laive buvo pakeisti elektros variklių, kurių galia yra po 3,5 MW, varomųjų sraigtų ir pjovimo-gręžimo įrangos variklių guoliai, modernizuota švartavimo įranga, suremontuotos atraminės kojos, atlikta papildomų hidraulinių įrengimų instaliacija bei suremontuota įgulos valgykla.

„Po visų įvykdytų darbų, galime drąsiai teigti, kad esame pasiruošę tokio tipo laivų modernizacijoms“, – teigia projekto vadovas. Šiuo metu laivas ruošiasi išvykimui į Barenco jūrą, kur vykdys naujo Rusijos uosto statybos darbus.

AB „Vakarų laivų gamykla” įmonių grupę vienija 22 skirtingų specializacijų kompanijos. Kontrolinį 95,78 proc. AB „Vakarų laivų gamykla“ akcijų paketą valdo Estijos koncernas „BLRT Grupp“. Įmonių grupėje dirba apie 1900 žmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs