„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Nauja verslo niša: drabužius ne tik išvalo, bet ir paima iš biuro bei grąžina į jį

Kaip kilo mintis imtis tokio verslo – pateikti drabužių valymo paslaugą įmonių darbuotojams kone ant lėkštutės, „Puikio“ valyklos vadovas Rytis Kričenas atsako paprastai – tokios paslaugos reikėjo pačiam. Užsukti į valyklą ryte prieš darbą – nepatogu, juk nesinori anksčiau keltis. Po darbo – taip pat ne geriausias sprendimas, juk visur spūstys ir labai gaila laiko. Taigi – mintis peršasi savaime, geriausia – kad tokia paslauga būtų darbe.
Drabužiai
Drabužiai / 123rf.com nuotr.

Pribrendo verslui

Jau šešerius metus veikiančiai „Puikio“ valyklai visai neseniai vadovauti pradėjęs R.Kričenas prisimena, kad prieš šį etapą kone 15 metų dirbo samdomu darbuotoju. „Dirbau tokiose kompanijose kaip „Omnitel“ ir „Avia Solution Group“, taigi įgijau ir gyvenimiškos, ir darbinės patirties. Tačiau ilgainiui supratau, kad man būtina laisvė pačiam priimti sprendimus, o taip pat norėjau siekti kitokios finansinės laisvės“, – kodėl ėmė kurti verslo planus, atviravo pašnekovas.

Asmeninio arch. nuotr./Rytis Kričenas
Asmeninio arch. nuotr./Rytis Kričenas

Taigi tada R.Kričenas tiesiog viską metė ir ėmė dairytis galimybių. „Pastarosios keliems metams mane nubloškė į Baltarusiją, ten kartu su partneriais iš Lietuvos vysčiau 3D instaliacijų renginiams bei reklaminėms kampanijoms verslą. Tai buvo labai svarbi patirtis. Supratau, kad versle labai svarbu įvertinti visas įmanomas rizikas bei eiti iki galo, jei esi tikras dėl rezultato, nesvarbu kokios sunkios kliūtys pasitaikė pakeliui“, – ryžtingai kalbėjo verslininkas.

Vis dėlto, neslepia R.Kričenas, „Puikis“ yra vienas iš gyvenimiškų atsitiktinimų. „Vienas iš akcininkų iš pradžių pakvietė tik laikinai vadovauti įmonei ir štai jau 8 mėnesiai kaip pats vystau šį verslą“, – mintimis dalinosi pašnekovas.

Paklaustas, ar Lietuvoje vystyti verslą sunku, R.Kričenas nusijuokia – pasisėmus patirties Baltarusijoje, čia – tikrai nesunku. Verslininkas džiaugėsi tuo, kad pavyko atrasti tikslinį segmentą, kuriam teiks paslaugą ir dabar tereikia į jį koncentruotis.

„Puikis“, neslepia R.Kričenas, vis dėlto yra vienas iš gyvenimiškų atsitiktinimų.

Išskirtinis modelis

Valymo paslaugų teikėjų Lietuvoje, o ypač sostinėje, tikrai nemažai – kokia ta konkurencinė rinka? „Konkurencinė aplinka yra visiškai sveika. Kiekvienas turi galimybių augti, nesvarbu į kurią klientų auditoriją orientuojasi, nes drabužių valymo kultūra mūsų šalyje vis dar auga“, – tikino R.Kričenas.

„Puikio“ valyklos vadovas teigė besidžiaugiantis, kad jis atrado savo nišą ir turi paslaugą, kuri reprezentuoja tik juos. Drabužių valymo paslaugas „Puikis“ „atveža“ tiesiai į biurą.

Paklaustas, kaip kilo tokia mintis, R.Kričenas tikino, kad labai natūraliai – kaip veikiausiai ir daugelis verslo idėjų.

123rf.com nuotr./Drabužiai
123rf.com nuotr./Drabužiai

Šiais laikais žmonėms iš tiesų labai trūksta laiko. Pagalvokite – jei nori išsivalyti drabužį, ryte prieš darbą turi jį nuvežti. Vadinasi, turi ir anksčiau keltis, o dar – ne visos valyklos dirba nuo ankstyvo ryto. Galiausiai – nepatogu ir po darbo. Valandas stovėti spūstyje ir gaišti laiką niekas nenori. „Taigi mintis, kad žmogus važiuotų tiesiai į darbą ir drabužiai būtų paimami iš ten, o grąžinami taip pat į biurą, gimė natūraliai“, – pasakojo verslininkas.

Svarbiausia – patogu

Svarbiausia, pasak R.Kričeno, kad žmogui būtų patogu. Tam sukurta ir elektroninė sistema, per kurią klientas gali ne tik užsisakyti drabužio valymą ir apmokėti, bet ir stebėti proceso eigą. Sakykime, ar drabužis jau paimtas, atiduotas į valyklą, valomas ar jau paruoštas grąžinimui.

Pasak, „Puikio“ vadovo, elektroninė sistema padeda būti arčiau kliento, glaudžiau su juo komunikuoti. Paklaustas, kaip galėtų įvertinti lietuvius klientus, ar daug gaunama nusiskundimų, ar dažni konfliktai – juk žmonės mokėdami už paslaugą kartais įsivaizduoja esą karaliai.

„Puikio“ vadovas atviravo, kad per visą laiką yra buvę tik keli atvejai, kai teko susidurti su klientais kurių mąstymą bei argumentus suprasti buvo sunku. „Abu šie atvejai buvo sprendžiami su vartotojų teisių gynimo tarnyba. Beje, jie išspręsti taikiai, nes taip ir neatradome problemos, kurią bandė iškelti šie klientai“, – kalbėjo R.Kričenas. Tačiau tokių atvejų, pasak verslininko, iš tiesų buvo nedaug.

„Mūsų klientai tikrai nuostabūs ir aš čia visiškai nepadlaižiauju“, – juokėsi „Puikio“ vadovas. Anot jo, lietuviai yra reiklūs klientai, tačiau dažniausiai – maloniai ir aiškiai bendraujantys bei įvardijantys, ko nori.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“