Jis į „Teo Lt“ atėjo iš bendrovės „Tetrapak“, kurioje dirbo 17 metų ir 7 mėnesius: „Tai yra viena geresnių mokyklų, kurias galima išeiti.“
Jis Vilniuje negyveno pastaruosius 13 metų. Palikęs sostinę, važiavo dirbti į Kijevą, Maskvą, Modeną.
„Dinamikos buvo, niekada nebuvo liūdna, teko dirbti keliose šalyse, net ir dirbant ten kas keli metai būdavo naujos pareigos, nauji iššūkiai, nauja situacija“, – pasakojo K.Šliužas.
Kartu su juo iš vieno miesto į kitą kraustėsi ir šeima.
„Tuos pasikeitimus išgyvenau ne tik aš, bet ir mano šeima. Vaikams nėra didelė naujiena viską susipakuoti į dideles dėžes ir po trejų metų vėl kažkur išvažiuoti“, – pasakojo naujasis „Teo LT“ vadovas.
Todėl dabar visa šeima mokosi gyventi kitaip – sėsliai.
Kliento ignoruoti negalima
K.Šliužas pasakojo, kad telekomunikacijų bendrovių pajamos kasmet smunka. Pajamos kasmet mažėja 5-6 proc. Auga maždaug trečdalio segmentų pajamos, likę sektoriai smunka.
Pavyzdžiui, žmonės vis mažiau kalba telefonu.
„Tačiau tai nėra unikalu, ir ne tik Lietuvoje šios tendencijos pastebimos. Balso telefonijos naudojimas mažėja. Bet Lietuvoje didžiausi kritimai šiame segmente jau yra įvykę. Klientų skaičius mažėja, bet mažėjimas lėtėja. Kritinė masė jau yra išėjusi“, – sakė K.Šliužas.
Tačiau tokios tendencijos nėra netikėtos: „Tai siejasi su kitų technologijų plėtra, demografiniais pasikeitimais, gyvenimo būdo pasikeitimais. Žmonės kitaip planuoja laiką, kitaip dirba ir kitaip gyvena.“
Nepaisant to, kad laidinių telefonų vartotojų skaičius mažėja, tokia paslauga išjungta nebus. Tokia paslauga naudojasi vyresnio amžiaus žmonės, neįpratę krauti telefono ir žiūrėti, yra ryšys, ar ne, be to, dėl įvairių privalumų jį naudoja ir verslas.
Tuo metu televizijos ir interneto vartojimas auga.
„Sparčiai auga interneto prieigų skaičius, tiek laidinių, tiek bevielių. Čia buvo vienas didesnių pajamų augimų. Kita labai smagi tendencija yra interaktyvios televizijos vartojimo augimas, žmonės irgi atranda tą patogumą, technologines galimybes, kurios jiems leidžia visai kitaip praleisti laisvalaikį ir visai kitaip planuoti savo laiką. Procentiškai kompanijos augimas buvo didžiausias būtent televizijoje“, – pasakojo „Teo LT“ vadovas.
Konkurencinėje situacijoje reikia labai greitai bėgti, kad išliktum toje pačioje vietoje, – sakė K.Šliužas.
Skaičiuojant kartu su belaidžio interneto „Teo Wi-Fi“ paslaugų klientais, jų per metus padaugėjo 11,7 procento. 2013 metų pabaigoje jų buvo 431 tūkstantis.
Jis gyrėsi, kad „Teo LT“ atrodo geriau nei konkurentai.
„Konkurencinėje situacijoje reikia labai greitai bėgti, kad išliktum toje pačioje vietoje. O jeigu nori pasididinti savo kažkokius rodiklius, reikia dar greičiau judėti“, – sakė K.Šliužas.
Pasak jo, kompanijoms yra labai svarbu gerbti savo klientus ir atsižvelgti į jų poreikius.
„Į problemų sprendimą reikia žiūrėti klientų akimis. Nežinau, ar galima ką nors pasiekti negalvojant apie klientus arba su jais elgiantis arogantiškai“, – pasakojo K.Šliužas.
Dėl smunkančių bendrovės pajamų dividendai bent jau kol kas nemažės.
„Aš manau, kadangi kompanija orientuota į maratoną, o ne į sprintą, manau, kad čia staigių judesių nebus“, – sakė K.Šliužas.
Uždirbo 150 mln. Lt
„Teo Lt” įmonių grupės 2013 metų pajamos sudarė 720,6 mln. litų. Praėjusių metų bendrovės EBITDA marža padidėjo iki 40,6 procento, o grynasis pelnas sudarė 149,2 mln. litų, trečiadienį pranešė bendrovė.
Sparčiausiai daugėjo „Teo Lt“ pajamų iš interneto, IT ir televizijos paslaugų, taip pat augo šių paslaugų klientų skaičius. Pajamos iš IT paslaugų padidėjo 8,8 proc., iš televizijos paslaugų – 8,1 proc., iš interneto – 3,7 procento.
2012 metais bendrovės pajamos sudarė 760,2 mln. litų. 2012 metais EBITDA marža buvo 40,4 proc., grynasis pelnas – 159,1 mln. litų.
Įmonei pristačius naujos kartos interneto televizijos paslaugą išmaniesiems įrenginiams „Interneto.tv“, vis daugiau klientų rinkosi interaktyviosios TV paslaugas. Šia paslauga 2013 metais naudojosi 12,2 proc. daugiau klientų nei 2012 metais. Praėjusių metų pabaigoje bendras TEO televizijos paslaugų klientų skaičius siekė 172,3 tūkstančio.