Žadama, jog greitai prekių asortimentas minėtose vietose bus dar platesnis, o kai kurios degalinės nesiskirs nuo įprastų prekybos centrų.
Pirštinės ir kojinės – tarp perkamiausių šventinių prekių
Besitraukianti tradicinių pašto paslaugų rinka ieškoti kitų veiklos nišų privertė bendrovę „Lietuvos paštas“, tikina įmonės pardavimų tarnybos direktorius Aurimas Čiagus.
Todėl paštas ne tik priima laiškus ir siuntinius, bet ir ėmė teikti reklamos bei finansinio tarpininkavimo paslaugas, taip pat žengė į mažmeninę prekybą.
Teigiama, kad šiuo metu mažmeninė prekyba sudaro apie 10 proc. visų „Lietuvos pašto“ pajamų, gautų iš pardavimo.
„Regionuose, ypač kaimiškose vietovėse, paštas dažnai yra vienintelė vieta, kur gyventojai gali įsigyti jiems reikalingų prekių. Jų asortimentas yra įvairus: siuntų pakuotės, spaudos leidiniai ir knygos, kanceliarinės prekės, suvenyrai, reikalingiausios buities priemonės, galanterija“, – vardija A.Čiagus, pabrėždamas, kad prieš šv. Kalėdas pašto skyriuose buvo pardavinėjamos ir vilnonės pirštinės ir kojinės, tapusios viena iš labiausiai perkamų prekių.
Kojines ir pirštines, anot „Lietuvos pašto“ atstovo, klientai dėdavo į šventines dovanų siuntas.
„Paštuose, kur dažniausiai lankosi kaimiškų vietovių gyventojai, be įprastų siuntą lydinčiųjų prekių ir spaudos leidinių, ir toliau siūlysime praktiškų, namams ar lauktuvėms tinkančių, jų poreikius atitinkančių prekių“, – apie ateities planus plečiant prekių asortimentą kalbėjo A.Čiagus.
Įkrovikliai ir kepuraitės šalia žurnalų
Knygynų, elektronikos prekių ir drabužių parduotuvių bruožus klientai jau gali atpažinti ir užsukę į „Narvesen“ paviljonus, kuriuose šiuo metu įmanoma rasti apie 3000 rūšių prekių.
„Prekiaujame transporto bilietais, periodine spauda, pašto ženklais, knygomis, žemėlapiais, tabako prekėmis, taip pat ir elektronikos prekėmis (elementais bei įkrovikliais), dovanų kortelėmis, žaislais, suvenyriniais daiktais – magnetukais, kepuraitėmis, marškinėliais“, – paklausta, ką šiuo metu galima nusipirkti šios įmonės paviljonuose, vardijo „Narvesen“ kioskus valdančios UAB „Reitan Convenience Lithuania“ marketingo projektų vadovė Kristina Piaseckienė.
Ji pridūrė, kad šiuo metu labiausiai auga susidomėjimas „Narvesen“ parduodamais užkandžiais – sumuštiniais, dešrainiais, salotomis ir jogurtais.
„Dėl to neseniai didinome šių prekių asortimentą“, – teigė K.Piaseckienė, o kalbėdama apie įmonės ateities planus pridūrė, jog bakalėjos prekių asortimentas bus plečiamas toliau.
Meta iššūkį prekybos centrams
Mini prekybos centrais po truputį virsta ne tik spaudos kioskai, bet ir degalinės, ieškančios prekių, kurios užpildytų nuo alkoholio butelių atsilaisvinusias lentynas.
Degalinių tinklą „Statoil“ valdančios bendrovės „Circle K Lietuva” rinkodaros departamento direktorė Renata Timoščik teigė, kad netrukus degalinėse atsiras ir iki šiol čia nematytos prekės, tiesa, kokios konkrečiai, įvardinta nebuvo.
„Statoil“ degalinės neseniai nusprendė prekiauti šviežiomis daržovėmis, pienu ir jo gaminiais, kiaušiniais, dešrelėmis ir duona.
„Tikimės, kad klientams bus patogu ir jie ilgainiui įpras, kad visų būtiniausių greito apsipirkimo prekių gali įsigyti užsukę į parduotuvę degalinėje, nereikės atskirai važiuoti į prekybos centrą“, – aiškino R.Timoščik.
„Statoil“ degalinių atstovė teigė, kad per pastaruosius metus degalinių parduotuvėse padidintas karštų užkandžių asortimentas, taip pat pradėtos kepti bandelės.
„Per pastaruosius metus užkandžių pardavimai augo 16 procentų. Taip pat augant kavos pardavimams plečiame ir šią kategoriją – degalinėse pastatėme 20 naujų papildomų kavos aparatų ir skaičiuojame, kad į juos per 2015 m. investavome ir 2016 m. planuojame investuoti apie 150 tūkst. eurų“, – pasakojo R. Timoščik.
Anot „Statoil“ atstovės, nepaisant populiarėjančios prekybos užkandžiais ir maisto prekėmis, degalai vis dar sudaro didžiausią šio tinklo degalinių pajamų dalį – apie 85 proc.
Apie 5 proc. pajamų generuoja papildomos paslaugos, tokios kaip plovykla, o likusius 10 proc. sudaro maisto prekių, gėrimų bei įvairių parduotuvės ir kavinės produktų pardavimai.
Tai, kad „Statoil“ jau tapo ne tik su benzino ar dyzelino prekyba asocijuojamu prekės ženklu, rodo ir sprendimas Vilniaus Gedimino prospekte atidaryti specializuotą parduotuvę. Tiesa, R.Timoščik patikino, jog kol kas tolesnė tokio pobūdžio „Statoil“ parduotuvių plėtra nėra planuojama.
Pasiteisino sąjunga su kavinėmis
Ne tik knygas jau siūlo ir knygynai, kurie vis dažniau tampa savotiškomis laisvalaikio leidimo erdvėmis, sujungtomis su kavinėmis.
Kaip pasakojo UAB „Vagos prekyba“ vykdomoji direktorė Asta Mikelionytė – Čechovskienė, šiuo metu ne knygų, bet kitų produktų, tokių kaip loginiai žaidimai ar robotikos prekės, pardavimai sudaro apie 10 proc. ir stengiamasi, kad šie skaičiai toliau didėtų.
„Vagos prekybos“ direktorė taip pat džiaugėsi pasiteisinusia draugyste su kavos tinklais, kurie į knygynus atvilioja naujus pirkėjus.
„Džiaugiamės savo partneriais „Šviežia kava“, „Coffee Inn“, „Second cup“, kurie pritraukia žmonių į knygyną kaip poilsio erdvę, kurioje norisi bendrauti ar skaityti“, – teigė A.Mikelionytė – Čechovskienė, pridūrusi, jog nemažai klientų dėmesio sulaukia ir partnerių „Tiketa“ paslauga.