Klaipėdoje Kūlių Vartų gatvėje 7 numeriu pažymėtas pastatas vis dar apstatytas pastoliais ir aplink jį zuja statybininkai. Nors namo fasadas dar neišblizgintas, jame jau veikia alaus darykla, kuri netrukus bus atidaryta ir visuomenei.
„Aludarystė daug metų nesikeičia, ir mes čia kažko naujo nesugalvosime, bet atsiranda galimybė gaminti mažomis partijomis. Galime virti partijas po 5 tūkst. litrų – jų net Klaipėdai neužtektų“, – daryklos atidaryme kalbėjo už alaus gamybą atsakinga Džuljeta Armonienė.
Niujorko „Brooklyn Brewery“ su „Carlsberg Group“ į alaus gamybą Klaipėdoje investavo apie 7 mln. eurų. Ji atidaryta buvusio „Švyturio“ bravoro, Klaipėdoje pastatyto 1784 metais, vietoje. Pastato rekonstrukcija truko trejus metus.
Tai pirmoji „Brooklyn Brewery“ investicija Rytų Europoje. JAV įmonės prezidentas Robinas Ottaway'us pasakojo, kad prieš 22 metus, kai jis pradėjo dirbti darykloje, Amerikoje buvo vos kelių rūšių alūs, o dabar eksperimentiniai alūs pagal pardavimo kiekį sudaro apie 15 proc. rinkos, o pagal vertę – 20 proc.
„Labai smagu būti čia, Lietuvoje, dalyvauti daryklos atidaryme. Pradėjęs dirbti prieš 22 metus „Brooklyn Brewery“ niekada nemaniau, kad atsidursiu kada nors Lietuvoje, padėdamas eksperimentinio alaus rinkos plėtrai“, – kalbėjo Lietuvoje viešintis aludaris.
Naujoje alaus darykloje yra konferencijų salė, gastro baras, pati alaus gamyba yra atskirta tik stiklo siena, taigi matoma lankytojams.
Darykloje šiuo metu dirba 22 žmonės, vidutinis atlyginimas iki mokesčių, „Sodros“ duomenimis, viršija 1500 eurų. Pasak D.Armonienės, šiuo metu darykloje jau dirba tiek žmonių, koks yra jos pajėgumas, ir artimiausiu metu apie plėtimąsi negalvojama.
„Pastatas pritaikytas renginiams, gamyba atskirta stikline pertvara. Visi norintys galės ateiti į ekskursijas ir pamatyti, kaip yra daromas alus“, – kalbėjo „Švyturys-Utenos alus“ rinkodaros vadovas Andrius Bagdzevičius.
„Norime būti atviri ir rodyti visiems, kaip mes gaminame alų“, – pridūrė „Švyturys-Utenos alus“, „Carlsberg“ Baltijos šalių ir „Švyturys Brewery“ vadovas generalinis direktorius Rolandas Viršilas.
Deda viltis į eksperimentinį alų
Matome Latvijos, Lenkijos pasienyje augančią prekybą. Mes tikimės, kad su mokesčių kėlimais nebebus tokių drastiškų šuolių, – kalbėjo R.Viršilas.
Alaus šiemet sausį–gegužę parduota 14 procentų mažiau nei pernai, rodo šią savaitę Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) paviešinta statistika. R.Viršilas tikisi, kad tokių drastiškų akcizo didinimų daugiau nebebus, nes jie įmonėms esą labai skausmingi.
„Mes atsimename, kad atėjus naujai valdžiai akcizai dvigubėjo. Situacija sudėtinga, rinkos traukiasi, ir jos traukiasi dešimtimis procentų. Įmonėms tai yra labai sudėtinga. Reikia keisti struktūrą“, – kalbėjo R.Viršilas.
Jo teigimu, vis tik sudėtinga vertinti, kiek iš tiesų mažėjo vartojimas.
„Matome Latvijos, Lenkijos pasienyje augančią prekybą. Mes tikimės, kad su mokesčių kėlimais nebebus tokių drastiškų šuolių“, – kalbėjo R.Viršilas.
Jis deda viltis į eksperimentinį alų.
„Žmonės nori naujų rūšių. Turime galimybę būti daug geresni ir pasiūlyti naujų, įdomesnių alų. Situacija, žiūrint iš investitorių pusės, nėra labai palanki dėl esamos valdžios veiksmų“, – aiškino R.Viršilas.
„Norime būti atviri ir rodyti visiems, kaip mes gaminame alų“, – pridūrė „Švyturys-Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalių vadovas generalinis direktorius Rolandas Viršilas.