Naujos sankcijos Rusijai ir Baltarusijai gali paveikti „LTG Infra“ veiklą

Dėl mažėjančių krovinių srautų nuostolingai pernai dirbusi valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės infrastruktūros įmonė „LTG Infra“ prognozuoja, kad šiemet jos veiklos rezultatai gali būti dar prastesni, jei Rusija ir Baltarusija bus eliminuotos iš tarptautinių atsiskaitymų sistemos SWIFT, o geopolitinė situacija nesikeis.
Statybų pradžios renginys
Statybų pradžios renginys / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Dėl šių priežasčių gali toliau prastėti grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ rezultatai, o tai tiesiogiai atsilieptų ir „LTG Infrai“, teigiama Registrų centrui pateiktoje įmonės 2021 metų veiklos ataskaitoje.

„Paskelbti JAV bei Europos Sąjungos (ES) planai atjungti Rusiją bei Baltarusiją nuo tarptautinių atsiskaitymų sistemos SWIFT, taip pat neapibrėžta politinė situacija gali daryti įtaką „LTG Cargo“ vežamų krovinių srautams, o tai gali
paveikti bendrovės finansinius rezultatus bei likvidumą. Situacija Ukrainoje taip pat gali paveikti reikalingų medžiagų tiekimą ir projektus“, – rašoma ataskaitoje.

Didžiausio Rusijos banko „Sberbank“ pašalinimas iš SWIFT numatytas praėjusią savaitę įsigaliojusiame šeštajame ES sankcijų Rusijai pakete. Prieiga prie tarptautinių atsiskaitymų sistemos palikta „Gazprombank“, kad ES šalys galėtų atsiskaityti už Rusijos gamtines dujas bei naftą.

Geležinkeliais per Lietuvą gabenamų krovinių srautai šiemet itin sumažėjo nuo vasario nutraukus „Belaruskalij“ trąšų tranzitą, o Rusijai pradėjus karą Ukrainoje „LTG Cargo“ sustabdžius visų jos vagonų judėjimą į Baltarusiją ir Rusiją.

„LTG Infra“ vadovybės manymu, karo Ukrainoje įtakos finansiškai įvertinti neįmanoma.

Nepaisant iššūkių, „LTG Infra“ nurodo, kad šiemet pagrindinės veiklos pajamų turėtų užtekti paskoloms grąžinti ir kitiems įsipareigojimams vykdyti, bus tęsiami svarbiausi strateginiai projektai – geležinkelio Vilnius-Klaipėda elektrifikavimas, pagrindinių kelių, tiltų ir pralaidų remontas.

„LTG Infra“ yra atsakinga už europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ statybą Lietuvoje. Manoma, kad įmonei išlikti konkurencingai padės tarptautinė plėtra ir naujos paslaugos.

Šiemet numatoma atleisti 469 bendrovės darbuotojus.

Bendrovės pajamos pernai siekė 191,9 mln. eurų ir, palyginti su 2020 metais, sumažėjo 15 proc. (222,6 mln. eurų), ji patyrė 2,9 mln. eurų nuostolį (27,5 mln. eurų grynojo pelno), o pelnas iki mokesčių, palūkanų ir amortizacijos atskaičiavimų (EBITDA) siekė 65 mln. eurų bei buvo 37 proc. mažesnis nei 2020 metais (103 mln. eurų).

Prastėjančius rezultatus lėmė mažėjantis pervežamų krovinių srautas.

„Pagrindinė priežastis – kritusios pervežamų krovinių vežimo apimtys ir mažėjančios pajamos dėl naudojimosi traukinių formavimo ir manevravimo įrenginiais“, – skelbiama ataskaitoje.

Pernai įsigaliojus JAV ir ES sankcijoms Baltarusijos įmonėms, nutrauktas trąšų gamintojos „Grodno Azot“ krovinių ir baltarusiškų naftos produktų gabenimas per Lietuvą.

Visa LTG grupė pernai gavo 465 mln. eurų audituotų pajamų – 0,6 proc. mažiau nei 2020 metais (465,1 mln. eurų), ir uždirbo 23,5 mln. eurų grynojo pelno – 35 proc. mažiau. Valstybei grupė nutarė išmokėti kiek daugiau nei 6 mln. eurų dividendų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų