Ne tik „Facebook“, „Subway“, „Dell“: įmonės, kurias įsteigė paaugliai

Kai dauguma paauglių gyvena iš tėvų duodamų kišenpinigių ar dirba sezoninius darbus, atsiranda ir tokių, kuriems pavyksta sukurti milijoninius verslus. Nuo „Facebook“ iki „Subway“ restoranų – „Business Insider“ pateikia sąrašą garsiausių įmonių, kurias įkūrė paaugliai.
Tarp „Facebook“ ir Mianmaro valdžios bręsta konfliktas
„Facebook“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Facebook“

Markui Zuckerbergui buvo 19 metų, kai 2004 m. Harvardo bendrabučio kambaryje jis sukūrė „Facebook“.

Šiandien „Facebook“ yra vienas populiariausių socialinių tinklų. Kasdien juo naudojasi 1,59 mlrd. žmonių visame pasaulyje. „Forbes“ duomenimis, „Facebook“ vertė yra 512 mlrd. JAV dolerių.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Socialinio tinklo „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas.
AFP/„Scanpix“ nuotr./Socialinio tinklo „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas.

„Dell“

Taip pat būdamas 19 metų amerikietis Michaelas Dellas įkūrė technologijų bendrovę „Dell“. Šiandien jos vertė – 45,2 mlrd. JAV dolerių.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Dell“ įkūrėjas Michaelas Dellas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Dell“ įkūrėjas Michaelas Dellas

„Subway“

Fredas DeLuca pirmąjį greitojo maisto restoraną „Subway“ atidarė, kai jam buvo 17 metų. Tuomet (1965 m.) jam reikėjo papildomų pinigų studijoms, todėl jis nusprendė įkurti verslą. F.DeLuca įmonėje prezidentu dirbo iki pat savo mirties 2015 m.

Šiuo metu vien JAV yra 24 tūkst. „Subway“ restoranų.

AFP/Scanpix nuotr./„Subway“ įkūrėjas
AFP/Scanpix nuotr./„Subway“ įkūrėjas

„WordPress“

Būdamas 19 m. amerikietis Mattas Mullenwegas įkūrė „WordPress“ platformą, leidžiančią kiekvienam susikurti interneto puslapį.

Šiandien sukurta daugiau nei 20 mlrd. „WordPress“ tinklapių, kiekvieną mėnesį juos aplanko daugiau nei 409 mln. žmonių.

Vida Press nuotr./Moteris prie kompiuterio
Vida Press nuotr./Moteris prie kompiuterio

„Yankee Candle“

Žvakių gamybos verslą Mike Kittredge pradėjo būdamas 16 m. Dabar pasaulyje yra apie 500 „Yankee Candle“ parduotuvių ir daugiau nei 19 tūkst. prekybininkų, prekiaujančių šia produkcija.

Fotolia nuotr./Žvakės
Fotolia nuotr./Žvakės

„MyYearbook“

Catherine Cook buvo vos 14 m., kai ji kartu su broliais sukūrė „MyYearbook“ platformą. Iš pradžių galvota ją išnaudoti kaip mokyklos metraštį, padėsiantį susipažinti su kitais mokiniais. Tačiau žinia apie „MyYearbook“ pasklido plačiau. Po 6 m. svetainėje prisiregistravo 32 mln. vartotojų. 2011 m. platformą už 100 mln. JAV dolerių įsigijo įmonė „Quepasa“. Šiandien „MyYearbook“ pervadinta į „MeetMe“.

Vida Press nuotr./Paauglė naršo internete
Vida Press nuotr./Paauglė naršo internete

„Oculus“

Kai amerikiečiui Palmeriui Luckey buvo 15 m., jis susidomėjo virtualios realybės žaidimais. Būdamas 17 m. jis sukūrė pirmųjų virtualios realybės akinių prototipą. Šiandien jo įkurta virtualiosios realybės priemonių bendrovė „Oculus“ priklauso „Facebook“. Įmonė parduota už 2 mlrd. JAV dolerių.

„Scanpix“/„Sipa USA“ nuotr./Virtualios realybės akiniai „Oculus Rift“
„Scanpix“/„Sipa USA“ nuotr./Virtualios realybės akiniai „Oculus Rift“

„Mashable“

Pete Cashmore įkūrė interneto svetainę „Mashable“, kai jam buvo 19 metų. Tuomet daugiausia dėmesio skirta technologijoms, tačiau šiandien portale galime rasti tekstų įvairiomis temomis.

„Mashable“ per mėnesį apsilanko 45 mln. unikalių lankytojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis