Vaizdo įraše, pavadintame „Open to Meraviglia“ („Atviras stebuklui“), rodoma kompiuterizuota Veneros – Italijos meno simbolio – kompiuterinė „influencerės“ versija, kurią savo renesanso šedevre „Veneros gimimas“ pavaizdavo tapytojas Sandro Botticelli.
Moderni „Venera“ vilki mini sijonėlį, valgo picą ir pristato kai kuriuos pagrindinius Italijos turistų lankomus objektus, tokius kaip Romos Koliziejus ar Florencijos katedra, rašo „The Guardian“.
Šiuo metu vaizdo įrašas iš oficialios „Youtube“ paskyros yra pašalintas.
Meno istorikas Tomaso Montanari šią reklamos kampaniją pavadino „groteskiška“ ir „nepadoriu“ pinigų švaistymu, o vaizdo įrašą išjuokė Italijos socialinės žiniasklaidos platformų naudotojai.
Daugiausia diskusijų sukėlusiame įraše matoma grupė jaunų žmonių, besišypsančių saulės apšviestame kiemelyje ir geriančių vyną, kuris pateikiamas kaip tipiška itališka scena.
Tačiau akyli žiūrovai pastebėjo, kad minėtasis kiemelis iš tikrųjų yra už kelių kilometrų nuo Italijos sienos, Gorjansko kaime, Slovėnijos Komeno savivaldybėje. Ant stalo esantis vyno butelis netgi pažymėtas Slovėnijos vynuogyno etikete.
Italijos turizmo ministrė Daniela Santanche vaizdo įrašo kritikus pavadino „snobais“ ir teigė, kad Veneros, kaip įtakingos asmenybės, vaizdavimu siekiama pritraukti jaunimą, rašo „The Guardian“.
15min primena, kad panaši istorija yra nutikusi ir Lietuvoje, 2017 m. pristatant naują turizmo kampaniją „Real is Beautiful“.
Pagal Turizmo departamento skelbtas technines sąlygas, turizmo kampanijos socialiniuose tinkluose vykdytojai turėjo „sukurti ne mažiau nei 350 įprastų fotografijų, kurių tema – Lietuvos gamta ir kultūra, atsakingas turizmas“.
„Lithuania. Real is beautiful“ kūrėjai „Open Agency“ ir „Turinio rinkodara“ įsipareigojo sukurti 350 autorinių nuotraukų apie Lietuvą, tačiau įsipareigojimus vykdo naudodami pigiai kainuojančias portalų „Shutterstock“ ar „Flickr“ iliustracijas.
Vaizdai reklamuojantys Lietuvos grožį daryti įvairiose šalyse, tokiose kaip Suomija ar Norvegija.