„Michelin“ ir „Falstaff“ vertinimai išsiskyrė: koks austrų sudarytas Lietuvos restoranų gidas?

Milijoninę auditoriją turintis vokiškai kalbančių šalių gurmanams puikiai žinomas vardas „Falstaff“ praėjusią savaitę pristatė pirmąjį savo gidą, skirtą Lietuvos restoranams. Įdomu, jog pirmajame austrų leidinio penketuke – tik vienas „Michelin“ žvaigždute įvertintas Lietuvos restoranas, be to, „Michelin“ bei „Falstaff“ ekspertų skoniai nesutapo ir kitur. Štai kas sulaukė jų dėmesio.
Restoranas
Restoranas / Shutterstock nuotr.

Vokiškai kalbančiose šalyse – Austrijoje, Šveicarijoje ir Vokietijoje – įsitvirtinę leidybos namai „Falstaff“ praėjusios savaitės pabaigoje pristatė savo pirmąjį „Lietuvos restoranų gidą 2024“. Jame – net 75 pripažinti šalies restoranai, maža to, skirtingai nei „Michelin“ atveju, dar ir sureitinguoti.

„Falstaff“ vertino keturis Lietuvos restoranų aspektus: maistą, gėrimus, aptarnavimą ir stilių. Restoranai vertinami 100 balų sistemoje – maistas atneša iki 50 balų, gėrimai ir aptarnavimas – po 20, o 10 balų gali būti skirti už stilių.

Roberto Daskevičiaus nuotr./Restoranas „Nineteen18“
Roberto Daskevičiaus nuotr./Restoranas „Nineteen18“

„Falstaff“ ekspertų vertinimu, geriausias restoranas Lietuvoje šiuo metu yra „Nineteen18“ – šis šefo Andriaus Kubiliaus vadovaujamas restoranas taip pat neseniai gavo ir „Michelin“ žvaigždutę.

„Restoranas, kuriame patiekiamas ekologiškas maistas iš 700 hektarų ploto ūkio! Elegantiškai įrengtame restorane geriausia vieta pavalgyti prie šefo stalo. Čia galite įsitikinti, kad restoranas yra ne darbuotojų darbo vieta, o gyvenimo būdas. „Nineteen18“ siūlo svečiams unikalią valgymo patirtį“, – rašoma „Falstaff“ tinklalapyje.

Jo įvertinimas – 95 balai.

Antroje vietoje – „Michelin“ apdovanojimuose dukart paminėtas, tačiau žvaigždutės negavęs Vilniuje įsikūręs „Gaspar's“. Jo įvertinimas – 94 ir trys šakutės.

„Šefas Gasparas Fernandesas puoselėja Goa paveldą ir siekia tobulumo. Ir jis yra arti jo! Sezoninis meniu, kruopštus dėmesys detalėms, nepriekaištingas aptarnavimas, portugališkos šaknys, atsispindinčios vyno sąraše... Visa tai pelnė jam ištikimų svečių ir daugybę sekėjų, kurie nekantriai laukia – kas bus toliau?“ – rašoma tinklalapyje.

Linos Skuskauskės nuotr./Šefas Gaspar Fernandes
Linos Skuskauskės nuotr./Šefas Gaspar Fernandes

Trečioje vietoje (93 balai) – į „Michelin“ vertintojų akiratį nepatekęs arba jiems įspūdžio nepalikęs Arūno Oželio restoranas „O“, esantis netoli Asvejos ežero, Kregžlės kaime. Tiesa, reikėtų paminėti, kad pats restoranas – pusiau slaptas, informacijos apie jį nėra daug.

„Falstaff“ ekspertams „O“ tapo vienu geriausių Lietuvoje.

„Vilniaus pašonėje legendinis virtuvės šefas Oželis vadovauja išskirtiniam restoranui, kuris peržengia tradicinės restorano koncepcijos ribas. Tik nedidelėms privačioms grupelėms atviras restoranas siūlo savo ilgametės patirties patiekalus. Tai vieta tiems, kurie savo lėkštes visiškai patiki šefui“, – nurodoma interneto svetainėje.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Arūnas Oželis
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Arūnas Oželis

Ketvirtas – Vilniaus restoranas „HeJi“ (92 balai). Jis įtrauktas ir į „Michelin“ Lietuvai skirtą gidą.

„HeJi“, naujausias Lietuvos gero maisto restoranų scenos papildymas, po kelerių metų laukimo duris atvėrė su trenksmu. Itin prabangus interjeras kontrastuoja su kuklia vieta, kurioje įrengta japoniškos arbatos stotis, šampano baras, azijietiški patiekalai, neįtikėtinas vyno ir sakės sąrašas – visa tai sukurta tam, kad priverstų jus ištarti „WOW“, – apibūna „Falstaff“.

Geriausiųjų penketuką uždaro – ir posakį, kad skonis draugų neturi, patvirtina – Palangos „Vila Komoda“, dar vienas „Michelin“ paminėtas, bet žvaigždutės negavęs restoranas.

15min neseniai kalbino jo šefą Martyną Meidų – interviu su juo skaitykite ČIA.

Patricija Adamovič / BNS/Restoranas „Vila Komoda“, įtrauktas į „Michelin“ gidą.
Patricija Adamovič / BNS/Restoranas „Vila Komoda“, įtrauktas į „Michelin“ gidą.

„Vienintelė tikra Vila Komoda patirtis – tai viešbutyje „Vila“ apsistojusiems asmenims. Šis viešbutis – tai buvęs Lietuvos didikų namas, atstatytas iš griuvėsių. Restorano virtuvė siekia būti tokia, kokią valgytų šiuolaikiniai Lietuvos didikai. Gerai žinomi neįprastų skonių patiekalai“, – nurodo „Falstaff“.

Toliau rikiuojasi „Michelin“ žvaigždute pažymėti Vilniaus restoranai „Demo“ (91) ir „Džiaugsmas“ (91), „Gastronomika“ (91), Kauno „Arrivée“ (90) ir Vilniaus „Dine“ (90).

Ketvirtąją „Michelin“ žvaigždutę gavęs vilnietiškas „Pas mus“ rikiuojasi 11-toje vietoje. Už jų – „Amandus“ (Vilnius), „Fabrikėlis“ (Vilnius), „Todá“ (Palanga) ir „Alba Bistro“ (Klaipėda).

88 balais įvertintas „Da Antonio“ liko 16-toje vietoje, toliau „Monai“ (Klaipėda) bei trys Vilniaus restoranai: „Pacai“ (abu – 88), „Augustin“ ir „Momo Grill“ (po 87).

Kaip skelbia pats „Falstaff“, restoranus ir maistą tarptautinei auditorijai pristatantis tinklalapis „Falstaff International“ yra pirmasis „Falstaff Publishing“ leidyklos žingsnis į leidybą anglų kalba.

Įkurta 1980 m. kaip vyno žurnalas Austrijoje, dabar „Falstaff“ yra įsitvirtinusi žiniasklaidos platforma vokiškai kalbančioje Europos dalyje, turinti pirmaujančių leidinių ir interneto svetainių Vokietijoje, Austrijoje ir Šveicarijoje. Spausdinti „Falstaff“ ir e. žurnalai yra didžiausias vyno, maisto ir kelionių žurnalas vokiškai kalbančioje Europoje, kurio bendras tiražas siekia apie 150 tūkst. egzempliorių, nurodoma bendrovės tinklapyje.

Lietuvai skirtas gidas prieinamas tik skaitmenine versija.

Visose trijose šalyse „Falstaff“ leidžia „autoritetingus metinius vyno gidus, atspindinčius ir reprezentuojančius šių šalių vyno pramonę“, teigia įmonė.

Vokietijos ir Austrijos gidai taip pat leidžiami anglų kalba. Su tinklalapiais falstaff.at, falstaff.de ir falstaff.ch, naujienlaiškiais, socialine žiniasklaida ir gidų programėlėmis bendra „Falstaff“ auditorija ir bendruomenė siekia milijonus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis