„Apsipirkimas internetu – puikus pasirinkimas skubantiems ir laiką taupantiems žmonėms“, – vilioja pirkėjus internetinės parduotuvės stilingai.lt, kurią valdo įmonė „Intershop LT“, puslapis. Tačiau būtent čia suknelę pirkusi Agnė 15min pasakojo, kad praėjo jau du mėnesiai, o nėra nei suknelės, nei pinigų.
Su 15min „Intershop LT“ vadovas bendrauti nepanoro, o parduotuvės stilingai.lt atstovai nedaugžodžiavo ir pranešė tik tai, kad negali atskleisti jokios informacijos apie klientus.
Panašu, kad nuo šios įmonės nukentėjo ne tik Agnė. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) informavo, kad dėl šios įmonės šiemet gauta 11 pirkėjų skundų ir akcentavo, kad „Intershop LT“ šiuo metu patiria finansinių sunkumų.
Liko be suknelės ir pinigų
Kovo pradžioje internetinėje drabužių parduotuvėje stilingai.lt Agnė užsisakę suknelę, tačiau net ir praėjus nustatytam terminui jos negavo.
„Pirkau suknelę svarbiai gyvenimo šventei. Kaina 50 eurų – tai nėra didelė suma. Pristatymas, kaip nurodyta, turėjo būti per 3–14 darbo dienų. Po šio termino prekės negavau, todėl kreipiausi el.paštu. Gavau atsakymą, kad prekės neturi, gamina kiti, bet ir jie neturi medžiagos“, – pasakojo Agnė.
Pirkėja suknelės kantriai laukė dar savaitę. Įmonės atstovai laiške Agnei aiškino, kad nupirktos suknelės asortimente nėra, ją reikia pagaminti (o tai dar užtruktų), todėl pasiūlė užsisakyti kitą prekę.
„Noriu informuoti, jog neturime Jūsų užsakytos suknelės. Tiekėjai šiuo metu neturi asortimente, o pagaminimas gali užtrukti apie 2–3 savaites. Gal Jums tiktų šių spalvų toks pats modelis?“, – laiške Agnei klausė parduotuvės stilingai.lt atstovai.
Tačiau Agnė kitos prekės nenorėjo, todėl galiausiai paprašė grąžinti pinigus, kurių neatgavo iki šiol.
„Pažadėjo per 2–3 dienas perduoti buhalterijai, ir taip atgausiu pinigus. Praėjus terminui jų nebuvo“, – apgailestavo pašnekovė.
Praėjus terminui, pinigų nebuvo, – tikino Agnė.
Stilingai.lt atstovai laiške Agnei teisinosi, kad yra susidariusi laukiančiųjų susigrąžinti pinigus eilė, todėl ir jai gali tekti palaukti dar 2–3 mėnesius.
„Šiuo metu klientai laukia grąžinamų pinigų 2–3 mėn. Apgailestauju, bet greitesnio termino jums pažadėti negaliu. Netgi parašius pareiškimą valstybinei institucijai, greitesnis grąžinimas vargu ar bus. Jau galiu pasakyti iš patirties – pinigų nespausdiname, jų yra tiek, kiek gauname iš pardavimų, o šie, kaip įprasta, artėjant vasaros sezonui mažėja“, – laiške Agnei rašė internetinės parduotuvės atstovas.
Agnė šioje internetinėje parduotuvėje pirko pirmą kartą ir įmonės sąžiningumu nesudvejojo: „Matydama 68 tūkst. patinka Feisbuko paskyroje – pasitikėjau“.
Bendrauti nepanoro
15min susisiekė su įmonės „Intershop LT“ vadovu Danu Žilinsku, tačiau kalbėti apie priklausančią internetinę parduotuvę stilingai.lt jis nepanoro ir padėjo telefono ragelį.
Parduotuvės stilingai.lt atstovai patikino, kad jokios informacijos apie klientus atskleisti negali.
„Apgailestaujame, tačiau negalime Jums atskleisti jokios informacijos apie savo klientus“, – teigė jie.
VVTAT: įmonė šiuo metu patiria finansinių sunkumų
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič informavo, kad šiemet gavo 11 vartotojų prašymų dėl internetinę parduotuvę stilingai.lt valdančios „Intershop LT“.
„Prašymuose vartotojai dažniausiai nurodė, kad pasinaudoję Civiliniame kodekse įtvirtinta teise per 14 dienų atsisakyti nuotoliniu būdu sudarytos sutarties ir susigrąžinti sumokėtus pinigus, vartotojams sumokėti pinigai grąžinti nebuvo, taip pat keli vartotojai kreipėsi dėl nepristatytų ar vėlavusių pristatyti prekių“, – 15min teigė N.Jarmulkovič.
Vartotojai dažniausiai nurodė, kad <...> sumokėti pinigai grąžinti nebuvo, keli vartotojai kreipėsi dėl nepristatytų ar vėlavusių pristatyti prekių, – teigė N.Jarmulkovič.
Iš šiais metais gautų 11 vartotojų prašymų 2 išspręsti taikiai, dėl 2 vartotojų prašymų bendrovė pateikė pasiūlymus ginčus spręsti taikiai, tačiau vis dar laukiamas atsakymas iš vartotojų, o 7 vartotojų prašymai šiuo metu yra nagrinėjami neteismine vartojimo ginčų sprendimo tvarka.
„Pažymėtina, kad bendrovė informavo Tarnybą, jog šiuo metu patiria finansinių sunkumų“, – akcentavo N.Jarmulkovič.
Pernai VVTAT gavo 3 vartotojų prašymus dėl bendrovės veiklos: du iš jų buvo išspręsti taikiai, vieno vartotojo prašymo nagrinėjimas buvo nutrauktas.
Įmonei „Intershop LT“ VVTAT nėra taikiusi sankcijų, tačiau informavo, kad šiuo metu svarsto galimybę inicijuoti Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnyje numatytą procedūrą dėl vartotojų teisių pažeidimo.