„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Neįtikėtina, bet lietuviai į soliariumus traukia ir dabar, kai saulė žeme ridinėjasi

Nors vasarą kailinių nereikia, įdegti galima prie ežero ar jūros, o treniruotes puikiai atstoja bėgiojimas gryname ore ar kelionė dviračiu, verslininkai klientų trūkumu nesiskundžia. Į soliariumus traukia savo įdegį išlyginti norinčios merginos, sporto klubų baseinuose pramogauja šeimos, o kailinius perka nuolaidų ieškantys žmonės.
Karštas penktadienis Vilniaus gatvėse
Karštas penktadienis Vilniaus gatvėse / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Verslininkai teigia, kad mažesnis klientų skaičius ne sezono metu jų nė kiek negąsdina. Kailinių gamintojai siuva naujas kolekcijas, o sporto klubai ruošiasi rudenį prasidėsiančiam klientų antplūdžiui.

Mažėja ketvirtadaliu

Vasarą lankomumas krenta 20-25 proc. Rugsėjo-spalio mėnesiais būna pikas. Dar vienas didžiulis atėjimas būna sausio mėnesį, nes daug žmonių sau pažada nuo sausio 1 d. sureguliuoti mitybą ir imti sportuoti, – teigė V.Šiugždinis.

Sporto klubų tinklo „Impuls“ vadovas Vidmantas Šiugždinis 15min.lt teigė, kad kiekvienais metais klientų srautai pasiskirsto panašiai: „Mūsų sezoniškumas labai aiškus. Vasarą sporto klubuose sportuoja gerokai mažiau žmonių. Lankomumas krenta 20-25 proc. Vasarą mes daugiau skiriame planuoti rudens naujovėms, planuojame klubų atsinaujinimą ir plėtrą . Tai planavimo laikotarpis. Mūsų sezonas prasideda nuo rugsėjo.“

Sporto klubai vasarą taiko nuolaidas, taip pat imasi kitų priemonių klientams pritraukti.

„Siūlome vasaros savaitgalius, tačiau jie skirti ne sportuojantiems klientams, o šeimoms, kurios gali leisti laiką mūsų vandens zonose. Vasara taikomos nuolaidos, tačiau jos nėra didelės. Esame suplanavę mažesnius klientų srautus ir nesitikime, kad juos priversime pirkti taip pat, kaip rudenį. Šiek tiek geresnėmis sąlygomis parduodame ilgalaikes narystes. Vasarą įvedame vis daugiau lauko treniruočių. Prie klubų turime daug erdvių, kurios vasarą skiriamos sportui“, – dėstė V.Šiugždinis.

Ado Vasiliausko nuotr./Vidmantas Šiugždinis ir Aistė Paškevičiūtė
Ado Vasiliausko nuotr./Vidmantas Šiugždinis ir Aistė Paškevičiūtė

Pasak jo, sezonas skirstomas į dvi dalis – nuo rugsėjo iki gegužės. Gegužės mėnesį klientų skaičius ima kristi. Liepą lankomumas būna žemiausias, o rugpjūtį jis ima augti. Rugsėjo-spalio mėnesiais būna pikas. Dar vienas didžiulis antplūdis būna sausio mėnesį, nes daug žmonių sau pažada nuo sausio 1-osios sureguliuoti mitybą ir imti sportuoti.

Sporto klubų tinklo vadovas džiaugėsi jau kelintus metus ir vasaromis augančiu klientų srautu. Jis pastebėjo, kad grupiniai užsiėmimai pagal populiarumą pralenkė įprastas treniruočių sales.

 „Tai siejame su kylančiu žmonių sportiniu išprusimu. Mūsų klubuose apie 55 proc. lankytojų yra moterys. Šiandien jų dalis dar padidėjusi. Žmonių amžius nuo 25 iki 45 metų. Klubus turime didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Rudenį atidarome pirmąjį klubą Klaipėdoje“, – teigė V.Šiugždinis.

Į soliariumą prieš vestuves

Yra specifiniai verslai. Viešbučio administratorei vasara yra pats darbymetis. Jei ji prieš drauges nenori atrodyti balta kaip sūris, tai ateina į soliariumą, – teigė „Solisun“ atstovas.

Soliariumo tinklo „Solisun“ Marketingo skyriaus vadovas Danielius 15min.lt teigė, kad net ir per tokius karščius, kaip dabar, klientai tikrai nedingsta.

„Ne visi žmonės dėl darbų vasarą gali imti atostogas. Yra specifiniai verslai. Viešbučio administratorei vasara yra pats darbymetis. Jei ji prieš drauges nenori atrodyti balta kaip sūris, tai ateina į soliariumą“, – paaiškino jis.

Pasak Danieliaus, vasarą klientų srautai sumažėja, tačiau į soliariumus žmonės nebūtinai eina dėl įdegio. Vieni nori gauti vitamino D, kiti – laimės hormonų, soliariumas padeda problematišką odą turintiems žmonėms.

Fotolia nuotr./Soliariumas
Fotolia nuotr./Soliariumas

„Klientų pikas yra pavasarį, tačiau ir kitais sezonais klientų netrūksta. Aš pats į soliariumą einu žiemą, nes po minus 20 laipsnių temperatūros soliariume visas kūnas atšyla. Prieš Kalėdas, Naujuosius metus žmonių padaugėja. Tą patį pastebime prieš išleistuves, kitomis progomis, pavyzdžiui, į soliariumus užsukama prieš vestuves. Tikrai nėra taip, kad išlindus saulei visi soliariumų darbuotojai išeitų atostogų“, – dėstė bendrovės atstovas.

Nori patogumo

Ne visi žmonės nori važiuoti prie jūros ar ežerų. Ne visi nori stovėti po 4-5 valandas prie keltų.

Pašnekovas pamini, kad klientai tapo išrankesni ir šiuo metu daugiau eina į specializuotus soliariumus: „Būna, kad atsidaro kirpykla, manikiūro salonas ir soliariumas. Tokia įmonė daug dėmesio soliariumo paslaugoms skirti negali. Vieniems klientams patinka soliariumai su vandens dulksna, kitiems su stipresnėmis veido lempomis. Didžioji dalis žmonių renkasi brangesnius soliariumus su papildomomis funkcijomis.“

Danieliaus teigimu, ne visi žmonės nori važiuoti prie jūros ar ežerų. Ne visi nori stovėti po 4-5 valandas prie keltų. Kai kurie žmonės nori patogumo.

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Saulės vonių mėgėjos
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Saulės vonių mėgėjos

Taip pat yra į soliariumus užsuka ir žmonės po atostogų. „Tai aktualu moterims, nes jų dauguma Lietuvoje deginasi su viršutine ir apatine maudymosi kostiumėlio dalimi. Vėliau jos nori susilyginti įdegį“, – sakė soliariumų tinklo atstovas.

Kailinių ieško ir vasarą

Vasara yra klientų, kurie ieško nuolaidų arba tiesiog nori ramiai pasiruošti žiemai, - sakė A.Gintautaitė.

Kailinių siuvimo salono „Šilta mada“ vadovė Astra Gintautaitė 15min.lt teigė, kad vasaros karštyje apie šiltus drabužius galvoja mažiau žmonių, tačiau ir šiuo sezonu klientų atsiranda.

„Sezonas diktuoja darbo ritmą, todėl liepos mėnesį mes einame atostogauti, tačiau tikrai nėra taip, kad kailiniai vasarą žmonės visai nerūpėtų. Yra klientų, kurie ieško nuolaidų arba tiesiog nori ramiai pasiruošti žiemai“, – sakė ji.

Kailių siuvėjai sezoniškumą jaučia kur kas mažiau, nes vasarą ruošiasi rudeniui ir žiemai.

„Kailių žaliavos aukcionai vyksta pavasarį ir rudenį. Siuvame, kuriame kepures ir kailinius aksesuarus. Kailinių mados tendencijos ryškėja žiemos pabaigoje. Milane, Honkonge vyksta didelės kailinių parodos. Jos parodo kitų metų kryptis – spalvas, kirpimus, siluetus. Vasario ar kovo mėnesį jau numanome, ką siūsime kitais metais“, – pasakojo A.Gintautaitė.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Kolekcijos modelis
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Kolekcijos modelis

Pasak jos, nors kailinių dažniausiai dairosi moterys, tačiau yra ir klientų vyrų: „Jų nėra daug, bet jeigu vyrai užsisako kailinius, tai jie tai daro labai sąmoningai. Jie išmano, domisi, labai skoningai renkasi. Vyrai neretai perka kailines kepures.“

Paklausta, ką ruošia šių metų sezonui A.Gintautė teigė, kad dabar madingi dviejų-keturių spalvų kailiniai, margi raštai, aplikacijos: „Tam tikra grupė klientų jau nenori paprastų kailinių, tačiau viską lemia pinigai. Daugelis vis dar renkasi klasikinius modelius.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs