15min redakciją pasiekė skaitytojo, pageidavusio, kad jo duomenys nebūtų viešinami, laiškas. Jame asmuo piktinasi netikėtai išaugusia kovo mėnesio mobiliojo ryšio sąskaita.
„Apmokant telefono sąskaitą nutiko nemalonus „atradimas“ dėl sąskaitoje atsiradusių paslaugų. Sąskaitoje pamačiau, kad sąskaita išaugusi 30 eurų. Pradėjau nagrinėti išklotinę ir supratau, kad tai yra už tris skambučius numeriu 1410 (seniau šiuo numeriu būdavo galima išsikviesti taksi). Dabar prisimenu, kad nepavykus prisikviesti taksi šiuo numeriu tiesiog pasirinkau kita būdą iškvietimui ir pamiršau tuos skambučius. Dabar pasirodo, kad skambučio kaina šiuo numeriu – 10 eurų!”, – rašoma laiške.
Ieškodamas, kam naudojamas šis numeris, skaitytojas pasitelkė internetą ir surado informaciją, kad viena SMS žinutė, siųsta šiuo numeriu, kainuoja 10 eurų.
„Būtų įdomu sužinoti bent kam buvo paaukota, nes nerandu informacijos. Ar nėra čia šiokia tokia apgaulė, kai skambinama taksi ir netyčia paaukojama neaišku kam? Manau, ne vienas taip jau yra apsigavęs”, – laiške rašė skaitytojas.
Buvęs taksi numeris yra naudojamas bendriems paramos projektams
Skaitytojas numerį prisiminė teisingai – šiuo trumpuoju numeriu iš tiesų būdavo galima išsikviesti įmonei UAB „Taksvija“ priklausiusius taksi automobilius, tačiau šiai dar 2015 m. iškelta bankroto byla, o po metų ji likviduota.
Dabar šis telefono numeris naudojamas paramos akcijomis, o jo aptarnavimu užsiima įmonė „TCG telecom”, veikianti kaip techninis partneris tarp ryšio operatorių ir organizacijų. Iš viso įmonė aptarnauja apie 30 mokamų trumpųjų numerių.
„TCG telecom” vadovas Vaidotas Žalalis 15min patvirtino, kad trumpasis numeris 1410 naudojamas įvairių paramos projektų organizacijų akcijoms. 2020 m. pabaigoje gyventojai galėjo šiuo numeriu siųsti žinutes arba skambinti ir taip aukoti „Maltiečių ordino pagalbos tarnybos” akcijai „Maltiečių sriuba“. Tuo metu, kai taksi nesėkmingai mėgino išsikviesti skaitytojas, jis savo 30 eurų paaukojo organizacijai „Gelbėkit vaikus“. Ši paramos akcija pasibaigė balandžio 11 d.
Įmonės vadovas pabrėžė, kad trumpasis numeris išjungiamas pasibaigus akcijai ir tuomet techniškai klientams paaukoti yra neįmanoma.
„Numeris nėra mūsų nuosavybė. Kai kurios organizacijos turi savo nuolatinius trumpuosius numerius. Tokiu atveju, sudaromos sutartys su ryšio operatoriais tiesiogiai. Mes esame techninis partneris, kuris agreguoja viską į vieną vietą. Operatorius gali nuskaičiuoti pinigus nuo abonento, bet dar lieka techninė bazė, kurią tvarkome mes“, – sakė V.Žalalis.
Pašnekovas pridūrė, kad už pokalbio pradžioje girdimus pranešimus apie mokamą skambutį atsakingas operatorius ir negali būti, kad tokia informacija nebuvo ištransliuota ir šiuo atveju.
„Nemanau, kad Lietuvoje yra tokių taksi įmonių, kurių skambučio kaina yra dešimt eurų. Skambinantysis, išgirdęs per didelę tarifo kainą, turėtų suprasti, kad kažkas ne taip. Asmuo yra neteisus sakydamas, kad skambinant niekas to nepraneša, o tik nuskaičiuoja pinigus. Visi operatoriai transliuoja pranešimus prieš bet kokio, net ir labai mažo mokamo tarifo numerį. Šiuo numeriu taip pat yra pranešimas – jeigu žmogus nori skambinti, jis toliau skambina, o jeigu ne, padeda ragelį“, – sakė įmonės vadovas.
15min žurnalistas, paskambinęs numeriu 1410, ir pats įsitikino, kad įspėjimas apie padidintą 10 eurų tarifą yra transliuojamas.
Tuo tarpu į 15min kreipęsis skaitytojas tikino, kad pranešimo, jog pokalbis kainuos negirdėjo, taip pat neišgirdo ir jokių papildomų pranešimų sujungus. Tuomet jis, pamanęs, kad sujungti apskritai nepavyko, tuo pačiu numeriu mėgino skambinti dar du kartus. Vėliau tikrindamas gautą sąskaitą jis pastebėjo, kad pokalbiai buvo labai trumpi – paskutinis truko vos keturias sekundes.
V.Žalalis teigia, kad kuriozišką situaciją galima išspręsti gana paprastai – kreipiantis į savo mobiliojo ryšio operatorių su prašymu kompensuoti už paslaugą, kurios klientas nenorėjo. Anot vyro, tai yra įprasta praktika tiek operatoriams, tiek „TCG telecom“.
„Jeigu pasitaiko „pasiklydusių“ skambučių, pirmiausia rekomenduojame kreiptis į operatoriaus klientų aptarnavimo skyrių. Jei netyčia žmogus atlieka tokį veiksmą, operatorius paprastai kompensuoja. Jie kreipiasi į mus, pasitikrina faktus ir abonentui išmokama kompensacija. Šis atvejis nėra išimtinis“, – sakė V.Žalalis.
Ryšių reguliavimo tarnyba: rekomenduotino „atvėsimo“ periodo numeriui nėra
Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) atstovai pabrėžia, kad teisės aktai nenumato, kiek laiko operatoriai negali paskirti trumpojo numerio kitam paslaugų teikėjui.
„Telefono ryšio numeriai, kurie prasideda skaičiais 13XX,14XX,15XX ir 16XX, naudojami ir administruojami telefono ryšio paslaugų ir tinklų teikėjų (operatorių), be atskiro RRT leidimo. Operatoriai šiuos numerius naudoja savo tinkluose savo nuožiūra: savo paslaugoms teikti arba suteikia teisę naudotis kitiems asmenims, paprastai teikiantiems įvairias paslaugas. Taigi asmenys, kuriems šie numeriai yra reikalingi savo veiklai vykdyti, norėdami naudotis trumpaisiais numeriais iš serijų 13XX, 14XX, 15XX ir 16XX, turi kreiptis į operatorius ir su jais suderinti teikiamų paslaugų sąlygas, įskaitant taikomas kainas skambinantiesiems“, – rašoma 15min atsiųstame atsakyme.
Institucijos atstovai primena, kad elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklėse nustatyta, jog paslaugų teikėjas privalo užtikrinti, kad vartotojui, paskambinusiam telefono ryšio numeriu, kuriuo teikiama padidinto tarifo paslauga, prieš suteikiant padidinto tarifo paslaugą, būtų įvardijamas šios padidinto tarifo paslaugos konkretus tarifas. Todėl jeigu operatorius, kurio paslaugomis naudojasi abonentas, neužtikrino tokios informacijos pateikimo, kai buvo teikiama padidinto tarifo paslauga, vartotojai gali kreiptis į RRT.