„Neo Group“: 2022 m. pasiekimus temdo šių metų iššūkiai, bet investicijos tęsiamos

Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje zonoje veikiančios PET gamintojos UAB „Neo Group“ pardavimo pajamos pernai siekė 740 mln. EUR, o pelnas – 62 mln. EUR. Vis dėlto šiuos metus „Neo Group“ pradėjo sumažėjusiomis gamybos ir pardavimų apimtimis.
Bendrovė „NEO GROUP“
Bendrovė „NEO GROUP“ / Bendrovės nuotr.

„Neo Group“ veiklos specifika lemia tai, kad PET pardavimo kainos yra tiesiogiai susijusios su žaliavų kainomis. Tad didžiąją dalį metinio 26 proc. siekusio pajamų šuolio pernai visų pirma lėmė neeilinė padėtis žaliavų rinkose. Kita vertus, strateginiai sprendimai, susiję su veiklos efektyvumu, žaliavų pirkimu ir stabilių tiekimo grandinių užtikrinimu, lėmė tai, kad pernai kompanijos pelnas augo 35 proc.. Be to, visus praėjusius metus „NEO GROUP“ toliau stabiliai įgyvendino energetikos, efektyvumo ir naujų produktų kūrimo projektus – investicijos į šias sritis sudarė 2,6 mln. EUR.

Bendrovės nuotr./Bendrovės „NEO GROUP“ vadovas Ruslanas Radajevas
Bendrovės nuotr./Bendrovės „NEO GROUP“ vadovas Ruslanas Radajevas

„Neo Group“ vadovas Ruslanas Radajevas teigia, kad itin sėkmingą 2022 m. pradžią sekė lėtesnė antra metų pusė. Neigiamiems paskutinio ketvirčio bendrovės rezultatams itin didelę įtaką turėjo aukštos energetinių resursų kainos, bei nuo praėjusių metų stebimas PET importo didėjimas, ypač iš Kinijos į ES. Tai neleido įmonei maksimaliai išnaudoti gamybinių pajėgumų.

Pasak jo, kai kurios šalys, gaminančios PET daugiau nei suvartoja, įvairiomis priemonėmis skatina PET eksportą šitaip dempinguodamos ES rinką. Tuo ypač pasižymi Kinija, kurios gamybiniai pajėgumai ženkliai viršija vidaus paklausą. Šiuo aspektu pažymėtina, kad PET gamintojų asociacijos (PET Europe) iniciatyva šiuo metu Europos Komisija atlieka antidempingo tyrimą prieš Kiniją.

„Nežiūrint į sudėtingą situaciją su elektros ir dujų kainomis bei produkto paklausa, mes ir toliau nuosekliai vystome atsinaujinančios energetikos projektus. Deja, energijos kainos dar negrįžo į istorines vėžes, taip pat susiduriame ir su tam tikrais globaliais rinkos pokyčiais, tad 2023 m. pradėjome su mažesniais gamybiniais pajėgumais ir mažesnėmis pardavimų apimtimis. Visgi ir toliau didelį dėmesį skiriame tolesniam jau pradėtų investicinių projektų vystymui – žaliosios energetikos, panaudotos pakuotės perdirbimo technologijų, žiedinės ekonomikos ir kitose srityse“, – sako R. Radajevas.

Šiemet „Neo Group“ pradėjo įgyvendinti ir naują iškastinio kuro panaudojimo mažinimo projektą, kurio dėka gamybinio proceso metu susidarę technologinio vandens garai bus panaudoti elektros energijai gamintai, o tai leis mažinti elektros energijos pirkimą iš elektros tiekėjo bei CO2 pėdsaką.

„Neo Group“ šiemet ir toliau klientams tieks PET granules, kurių gamyboje panaudota 25 proc. perdirbtos antrinės žaliavos (rPET). Šis produktas gėrimų gamintojams leidžia jau dabar įgyvendinti dar tik 2025 m. ES įsigaliosiančius antrinių žaliavų panaudojimo reikalavimus nekoreguojant esamos gamybos infrastruktūros.

„Neo Group“ yra viena didžiausių Europoje PET gamintojų. Apie 90 proc. pagamintos produkcijos bendrovė realizuoja ES šalyse, pirmiausia – Lenkijos, Skandinavijos, Baltijos šalių rinkose. Kompanijoje šiuo metu dirba 210 darbuotojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis