Įstatymai numato, kad paskutinę savaitės dieną parduotuvėse alkoholio galima įsigyti trumpiau – iki 15 val. Tuo metu kavinėse, restoranuose ar kitose viešojo maitinimo įstaigose gėrimų galima nusipirkti ir vėlesniu metu, bet išsinešti jų negalima.
Naujųjų metų išvakarės bus sekmadienis – tai reiškia, kad svaigiųjų gėrimų galėsite įsigyti penkiomis valandomis trumpiau nei įprastai.
Prekybininkai 15min teigė, kad dalis pirkėjų tuo rūpinasi jau šiandien – didžiausio pirkėjų antplūdžio vis dėlto tikimasi per šias tris dienas, pradedant penktadieniu.
Pasiruošimas įsibėgėja
TAIP PAT SKAITYKITE: Prekybos tinklų ir centrų darbo laikas sutinkant Naujuosius metus: vieną dieną apsipirkti nepavyks
Prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė 15min teigė, kad žvelgiant į pernai metų duomenis ir lyginant juos su nešventinėmis savaitės dienomis, matyti, kad alkoholinių ir nealkoholinių gėrimų paklausa tarpušvenčiu išties buvo žymiai išaugusi.
„Įtakos tam galėjo turėti ne tik pasiruošimas Naujųjų metų sutikimui, bet ir papildomos išeiginės dienos, kurios suteikė galimybę gyventojams šventes prasitęsti ilgėliau“, – komentavo I.Trakimaitė-Šeškuvienė.
„Iki“ vidinės komunikacijos ir renginių projektų vadovė Milda Antanaitytė teigė, kad per paskutines dvi šių metų savaites alkoholio pardavimai išlieka stabilūs ir labai panašūs lyginant su pernai metais.
„Augo kokteiliams gaminti tinkamų stipriųjų gėrimų pardavimai: džinas, tekila, romas – 11 proc. Pirkėjai šventiniam stalui labiau rinkosi putojantį vyną, kurio pardavimai didėjo 12 procentų. Pastebime, jog vis dažniau pirkėjai renkasi brangesnius, sausus putojančius vynus – pastarųjų pardavimai išaugo ketvirtadaliu. Taip pat auga susidomėjimas nealkoholiniais gėrimais“, – sako M.Antanaitytė.
„Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis pastebėjo, kad tarpušvenčiu alkoholio pardavimai visada didesni, nei įprastomis dienomis.
Pašnekovės pastebėjo, kad pagrindinis pasiruošimas vyks šį savaitgalį.
„Žvelgiant į pastarųjų dienų – gruodžio 27–28 d. duomenis, galima pastebėti, kad pirkėjai pamažu pradeda ruoštis Naujųjų metų sutikimui ir alkoholinių bei nealkoholinių gėrimų paklausa pamažu pradeda augti. Visgi pasiruošimas šių metų palydėtuvių vakarui dar tik įsivažiuoja. Kadangi šiemet Naujuosius metus pasitiksime sekmadienio vakarą (o pernai šeštadienio), gyventojai dar turi laiko pasiruošti“, – teigė I.Trakimaitė-Šeškuvienė.
Populiarėja kita be apribojimų parduodama gėrimų grupė
I.Trakimaitė-Šeškuvienės teigimu, pernai metais labiausiai išaugo nealkoholinių gėrimų paklausa. Juos, skirtingai nuo alkoholinių gėrimų, galima įsigyti bet kuriuo metu, kai tik veikia parduotuvės.
„Lidl“ atsiųstame komentare teigiama, kad reikšmingiausias pokytis analizuojant alkoholinių gėrimų lentynas – kelerius metus iš eilės reikšmingai auga nealkoholinių gėrimų populiarumas – vyno, alaus ir alaus kokteilių.
„Šie gėrimai užima vis didesnę lentynų dalį. Juos gamina didžioji dalis „Lidl“ tiekėjų. Tokius gėrimus klientai perka tiek įprastomis dienomis, tiek ir artėjant didžiausioms metų šventėms“, – teigiama komentare.
„Naujųjų metų išvakarėse nealkoholinių gėrimų parduota beveik 2,5 karto daugiau, lyginant su įprastomis nešventinėmis dienomis. Alkoholinių gėrimų pernai, likus trims dienoms iki Naujųjų metų sutikimo, buvo parduota beveik dvigubai daugiau nei įprastomis savaitės dienomis“, – pastebėjo prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė.
„Iki“ atstovė pasakoja ir apie dar vieną tendenciją – alkoholio pardavimai kasmet mažėja.
„Tikriausiai čia galima įžvelgti keletą priežasčių: ekonominė situacija, domėjimasis sveikesniu gyvenimo būdu, didesnis aktyvumas kelionėse ir pan.“, – svarstė M.Antanaitytė.
Nepaisant to, kad blaivesnio šventimo tendencijos pamažu vis ryškėja, pirkėjų krepšeliuose dominuoja alkoholiniai gėrimai. Ką jie perka?
15min pašnekovai teigė, kad lietuviai ant stalo stato įvairius alkoholinius gėrimus, tačiau šiuo laiku visuomet padidėja putojančio vyno pardavimai.
Prekybos tinklų pirkėjų įpročiai, panašu, skiriasi. Štai „Norfos“ pirkėjai, anot D.Ryliškio, šventės proga „perka viską tik daugiau nei įprastai“.
„Maximos“ pirkėjai artėjant Naujiesiems metams daugiausiai nuperka alaus, putojančio vyno, degtinės ir alkoholinių bei alaus kokteilių.
Tuo tarpu „Iki“ atstovai pastebi, kad bent poros rūšių gėrimų artėjant Naujiesiems nuperkama netgi mažiau.
„Augo putojančio vyno pardavimai, pirkėjai mažiau perka degtinės ir brendžio“, – kalbėjo M.Antanaitytė.