Pasakodama apie karjeros pradžią tarptautinėje kompanijoje, Jovita mintimis nusikelia į laikus, kai paskutiniais magistrantūros studijų Kauno technologijos universitete metais susidomėjo vienu darbo skelbimu.
„Nusprendžiau išbandyti jėgas konkurse – laimėjau ir gavau darbą „Coca-Cola Hellenic Bottling Company“ įmonėje. Viskas buvo nauja ir įdomu, neturėjau patirties, tačiau geranoriški kolegos ir organizacijos kultūra mane visada palaikė, įkvėpė ir augino pasitikėjimą savimi“, – pasakoja moteris, per trylika darbo metų bendrovėje aukštyn palypėjusi per penkis pozicijų laiptelius ir vis dar kaupianti vertingą patirties bagažą.
Ji kasdien rūpinasi, kad Varėnos miškuose veikianti gamykla atitiktų tarptautinius standartus, tokius kaip ISO 14001, ISO 45001, ISO 9001 ir FSSC 22000, ir įgyvendintų savo įsipareigojimus.
Brangina ryšius su žmonėmis ir gamta
Gamyklos kokybės vadovė sako, kad iki šiol mokosi ir plečia žinias, o svarbiausias pamokas išmoksta per praktiką. „Iš pradžių dažnai atrodo, kad nauja užduotis yra sudėtinga ar net neįmanoma įgyvendinti. Tačiau tereikia žengti pirmuosius žingsnius – pradėti veikti“, – sako Jovita ir sutinka, kad gebėjimas įeiti į nepažintą teritoriją ir imtis naujos veiklos yra lyderystės požymis.
„Aplink save aš nuolat matau lyderius – žmones, kurie savo pavyzdžiais įkvepia ir įgalina veikti. Todėl sklandžiai įsisuka įvairios iniciatyvos – tiek organizacijos viduje, tiek išorėje – darbuotojų šeimose ar vietos bendruomenėse. Energija ir entuziazmas sukuria ir palaiko mums visiems svarbius vertybinius ryšius, kai bendraudami ir sutardami galime labai daug nuveikti“, – kalba ilgametė bendrovės darbuotoja, aktyviai palaikanti įvairias „Neptūno“ iniciatyvas – nuo vietos bendruomenės renginių, gamtos tvarkymo akcijų iki kraujo donorystės.
O kas atsakingas pareigas užimančiai moteriai padeda atsipalaiduoti po darbo?
„Išskirtinių ekstremalių pomėgių neturiu – nesivaikau adrenalino. Geriausiai pailsiu gamtos apsuptyje – žygiuodama Dzūkijos pušynais ar pasivaikščiojimo takais prie Nemuno, netoli Alytaus. Lietuvos gamta, tyras oras ir vanduo yra didžiausias mūsų turtas, kuriuo galima mėgautis jo neeikvojant“, – sako Jovita ir priduria, kad darbe ir gyvenime reikalingas balansas, nes kitaip bus prarastas ir produktyvumas, ir kasdienis džiaugsmas.
Bendras darbas atveria kitas kultūras
Karjeros pradžioje pašnekovę žavėjo vien garsus tarptautinės bendrovės vardas, o vėliau ji ėmė pažinti ir vertinti galimybes, žinias, kultūrą ir tarptautinę aplinką.
„Iki tol atrodė, kad globalios kompanijos ir verslai veikia kažkur toli, tarsi kitoje realybėje. Iš tiesų jos yra daug arčiau negu įsivaizduojame, o tarptautinę praktiką kuriame mes patys“, – dėsto „Neptūno“ gamyklos kokybės vadovė, nuolat bendraujanti ir kurianti projektus su kitų „Coca-Cola Hellenic Bottling Company“ gamyklų atstovais.
Darbas su užsieniečiais Jovitai padeda pažinti kitas kultūras ir net patikrinti stereotipus, kurie kartais pasiteisina, o kartais – ne. Anot moters, svarbiausia, kad kolegos Lietuvoje išsiskiria greitais sprendimais, ryžtu veikti ir siekti ambicingų tikslų, atlikti darbą iki galo. Todėl Jovitai labai gera priklausyti komandai, kuriai nebaisūs jokie iššūkiai.
Ypatingas aukso medalis
Kalbėdama apie didžiausius pastarųjų metų iššūkius gamyklos kokybės vadovė pažymi pernai įgyvendintą AWS standartą.
Nors globalios organizacijos „Atsakingos vandens valdysenos“ (angl. „Alliance for Water Stewardship“ – AWS) standartas Lietuvoje yra mažai kam girdėtas, tačiau pasaulyje tai yra žinomas vandens produktų gamintojų veiklos įvertinimas, kurį pasiekti pasiseka toli gražu ne visiems.
„Neptūno“ gamykla yra pirmoji iš Lietuvos gamintojų, pelniusi AWS aukso medalį. J.Petrauskienės teigimu, šis standartas buvo rimtas jėgų ir žinių išbandymas, mat iš pradžių jai ir kolegoms kilo daug klausimų, teko narplioti neaiškumus.
Galiausiai visus taškus pavyko sujungti ir gamykla Varėnoje gavo įvertinimą, kurį jau turi visos „Coca-Cola HBC“ priklausančios gamyklos.
Anot specialistės, AWS standartas ypatingas tuo, jog apima ne tik aplinkosaugines veiklas mažinant vandens sunaudojimą gamyboje ir grąžinant jį švarų į gamtą, bet ir ryšius su bendruomenėmis, NVO, savivaldos institucijomis, kitomis įmonėmis.
Tikslo svarba
„Asmeniniame gyvenime savo tikslų neapibrėžiu taip aiškiai, kaip darbe, – šypsosi Jovita, – Kai turi tikslą, imi dėlioti prioritetų tvarką, susikuri sistemą, dirbi, seki procesų eigą ir tarpinius rezultatus. Matai, kaip palaipsniui vyksta progresas, todėl negali sustoti, atsitraukti. Dažnai atrodo, kad net nėra kitos išeities – tiesiog daryti ir padaryti. Taigi, AWS sertifikatas buvo labai aiškus mūsų tikslas, regis, neturėjome kito pasirinkimo. Tiesiog susitelkėme ir pasiekėme bendrą pergalę“.
Pašnekovė labai vertina komandinį darbą ir ryšius su kolegomis – tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Jovita įsitikinusi, kad žmonės yra didžiausias bet kurios organizacijos turtas.
„Žinau, kad mane pačią į priekį veda atgalinis ryšys, iš kitų žmonių gaunamos emocijos. Visada malonu jausti, kai esi vertinama, tavimi pasitiki, leidžia prisiimti daugiau atsakomybės. Kai prie užduoties praleidžiu daugybę valandų, susigyvenu su darbu – jis atrodo įprasta kasdienybė. Tačiau kai apie įveiktus uždavinius imu pasakoti kitiems, matau iš nuostabos išsiplėtusias žmonių akis, išgirstu daug gražių žodžių. Tada tarsi atsigręžiu atgal ir įvertinu, kokį ilgą ir sudėtingą kelią įveikėme“, – kalba Jovita.
Didelių pokyčių variklis
Moteris pasidžiaugia, kad tarptautinė kompanija įgalina ne tik savo darbuotojus, bet ir vietos bendruomenes, žmones, kuriems neretai labiausiai trūksta palaikymo.
Pavyzdžiui, įvairias šalis apimanti „The Coca-Cola Foundation“ programa „5by20“ skirtingais projektais ekonomiškai įgalino daugiau negu 6 milijonus moterų visame pasaulyje. Šis pasiekimas atspindi vieną iš kompanijos „Coca-Cola“ bendrovės strateginių uždavinių – moterų įtraukimą ir įgalinimą, siekiant šviesesnės bendros ateities, nes moterims, jų šeimoms ir bendruomenėms atveriamos geresnės pragyvenimo galimybės taip pat suteikia daugiau erdvės augti verslui.
Lietuvoje per kelerius savo veiklos metus „5by20“ programa suteikė impulsą daugiau kaip 6400 mergaičių ir moterų. Programos organizatorių dėka dalyvės išplėtojo tarpusavio ryšius, o dalis jų ilgainiui pačios tapo įkvepiančiais pavyzdžiais savo bendruomenėse ir padėjo griauti mitus apie „vyriškas“ ir „moteriškas“ profesijas ar atkreipti dėmesį į moterų galimybes skaitmeninių technologijų rinkoje.