Pati „Air Lituanica“ galimų derybų su „airBaltic“ nekomentuoja, o Vilniaus savivaldybės atstovas teigia neturintis informacijos.
Neoficialūs šaltiniai treigia, kad „Air Lituanica“ siekia parduoti visus jos skrydžių maršrutus, padengti įsiskolinimus ir likviduotis. Pasak N.Mačiulio, toks variantas būtų labai geras savivaldybei ir Lietuvai.
„Čia būtų idealus scenarijus „Air Lituanica“ ir idealus scenarijus Lietuvai, jeigu „airBaltic“ perimtų tuos maršrutus, vykdytų skrydžius iš Vilniaus. Tuomet nukrenta našta nuo savivaldybės, bet tuo pačiu išlaikome skrydžius ir galime tikėtis jų augimo ateityje. Bet aš manau, kad tokį rezultatą būtų sudėtinga pasiekti, kad būtų parduoti tie maršrutai už tokią sumą, už kurią pavyktų padengti visas skolas. Reikia derybininkams susitaikyti, kad dalis nuostolių išliks ir pardavimo kaina bus mažesnė“, – BNS sakė „Swedbank“ vyriausias ekonomistas N.Mačiulis.
Tačiau, pasak jo, nereikėtų tikėtis, kad bendrovei pavyks gauti tokią sumą, kad pakaktų padengti visiems įsiskolinimams, kurie gali siekti iki 10 mln. eurų.
„Geriau vis tik savivaldybei perimti dalį skolų ir bent jau užtikrinti, kad mes turėsime ateityje iš Vilniaus pakankamai daug skrydžių, nes tai yra pagrindinis kriterijus. Tai, kad avialinijos turi nemažai skolų – nemalonus faktas, tačiau mes turime užtikrinti, kad turėtume daug skrydžių, o „airBaltic“ yra turbūt vienintelis partneris, su kuriuo būtų galima greitai susitarti dėl to“, – aiškino ekonomistas.
Anot jo, pakaktų, kad „airBaltic“ iš 25 lėktuvų penktadalį laikytų Vilniuje, ir padėtis pagerėtų: „Užtektų, kad „airBaltic“ penktadalį lėktuvų laikytų Vilniuje ir mes būtume daug geresnėje padėtyje, nei esame dabar su vienu „Air Lituanica“ lėktuvu“.
Anot jo, geriausia, jeigu viena bendrovė tenkintų visų Baltijos šalių skrydžių poreikius, kadangi Baltijos šalys yra nedidelės ir neturi pakankamai potencialių klientų.
„Vienintelė išeitis ieškoti sinergijos galimybių tarp visų trijų Baltijos valstybių – tuomet galima sukurti didesnę rinką ir bandyti pritaikyti modelį, kurį taiko Skandinavijos valstybės, kai SAS aptarnauja tris valstybes ir lėktuvai laikomi visose sostinėse“, – tikino N.Mačiulis.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius tikisi, kad bendrovė viešai pateiks atsakymus dėl galimų derybų.
Remigijaus Šimašiaus pozicija dėl lėšų skyrimo „Air Lituanica“ nepasikeitė – savivaldybė neketina skirti daugiau pinigų įmonei.
„Air Lituanica“ valdybos pirmininkas Kęstutis Binkauskas BNS sakė „spekuliacijų nekomentuojantis: „Mes derybas jau vykdome nuo pat įkūrimo pradžios su visais besidominčiais investuotojais, galimais partneriais ir skrydžių maršrutus derinamės tiek su „airBaltic“, tiek su „Estonian air“, tiek su „Brussels Airlines“ ir panašiai“.
Vilniaus mero atstovas Aleksandras Zubriakovas BNS teigė daugiau pakomentuoti negalintis. Pasak jo, Remigijaus Šimašiaus pozicija dėl lėšų skyrimo „Air Lituanica“ nepasikeitė – savivaldybė neketina skirti daugiau pinigų įmonei.
K.Binkauskas tokios mero pozicijos nekomentavo, jis taip pat nesakė, kaip toks sprendimas paveiktų bendrovę.