„Nepaisant to, kad „Netflix“ turinys rodomas nelietuvių kalba, šiandien minėta platforma yra vienas iš svarbiausių žaidėjų Lietuvos audiovizualinės žiniasklaidos rinkoje. Panašu, kad dėl COVID-19 pandemijos įvestas karantinas, kuomet daugelis žmonių turėjo dirbti nuotoliniu būdu iš namų, tik dar labiau paskatino „Netflix“ paslaugų naudojimą šalyje“, – sakė LRTK pirmininkas dr. Mantas Martišius.
Anot LRTK pirmininko, „Netflix“ vaizdo platforma daro milžinišką ekonominį poveikį Lietuvos audiovizualinės žiniasklaidos rinkos paslaugų dalyviams. Vietiniams rinkos dalyviams dėl auditorijos dėmesio tenka kovoti ne tik tarpusavyje, bet ir su „Netflix“.
„Nacionaliniams audiovizualinės žiniasklaidos rinkos dalyviams teks dar geriau prisitaikyti prie Lietuvoje vis populiarėjančio konkurento įtakos. Norėdami neprarasti vartotojų, jie turės pasiūlyti auditorijai įdomesnį, aktualesnį turinį. Kitaip vis daugiau vartotojų ieškos turinio „Netflix“ ar panašiose užsakomosiose visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų platformose “, – teigė M.Martišius.
LRTK nurodo, kad kreipėsi į „Netflix“ platformą valdančią bendrovę Netflix International B.V. su prašymu pateikti platformos vartotojų skaičių Lietuvoje, tačiau bendrovė tokios informacijos nepateikė.
Komisija tyrimą atliko remiantis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pateiktais duomenimis apie „Netflix“ platformą valdančios Nyderlandų bendrovės Netflix International B.V. deklaruotą mokėtiną pridėtinės vertės mokesčio (PVM) sumą.
Paaiškėjo, jog ši suma 2020 m. pirmąjį pusmetį ženkliai išaugo, lyginant ją su 2019 ir 2018 metais. Atsižvelgdama į tai, kad „Netflix“ paslaugų plano kaina svyruoja nuo 7,99 eurų iki 11,99 eurų, LRTK laikėsi pozicijos, kad vidutiniškai vienas vartotojas moka 10 eurų už „Netflix“ teikiamas paslaugas.
Tokiu būdu apskaičiuota, kad 2020 m. pirmąjį pusmetį „Netflix“ Lietuvoje apytiksliai turėjo 40 000 vartotojų, 2019 m. – apie 20 000 vartotojų, o 2018 m. – tik apie 7 000.