Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Neveikiantis žaidimas Turizmo departamentui kainavo 8,6 tūkst. eurų

Turizmo departamentas sumokėjo 8,6 tūkst. Eur žaidimo „Žinau, ką padarei aną vasarą...“ kūrėjams. Žaidimas veikia ne visuose kompiuteriuose, stringa, vartotojas yra pavadinamas auksinės žuvelės vagimi. O kas toliau – apskritai nėra aišku. Tiesa, žaidimą kūrusi įmonė čia niekuo dėta, mat jis kurtas ne tinklalapiui. O į internetinę svetainę Turizmo departamentas jį įdėjo todėl, kad pasinaudojo Europos Sąjungos lėšomis ir privalo projektą viešinti penkerius metus.
Žaidimas
Žaidimas / Žaidimo kadras

Žaidimas „Žinau, ką padarei aną vasarą...“ interneto svetainėje „Lithuania Travel“ buvo įdėtas prieš porą metų, tačiau Lietuvos internautai jį atrado tik prieš kelias dienas. Tik atrado – pradėjo juoktis, klausdami, kaži kiek Lietuvai kainavo šis neveikiantis žaidimas.

Įsijungus jį (jeigu apskritai pavyksta įsijungti) vartotojas yra prašomas nurodyti lytį ir įkelti savo nuotrauką. Tada pasirodo žinių vedėja, kuri nesuprantama kalba (su titrais anglų kalba) kažką aiškina apie auksinės žuvelės vagį. Tas vagis, pasirodo, vartotojas. Po kelių akimirkų jis paprašomas įvesti savo pašto adresą. Taip ir baigiasi šis „žaidimas“ už 8,6 tūkst. Eur.

Kam ir kodėl reikėjo taip brangiai kainavusio niekalo?

Bandė sudominti jaunąją kartą

„Esmė – galimybė vartotojui pačiam užfiksuoti savo/kito asmens atvaizdą galutiniame žaidimo epizode, sudarant įspūdį, kad žiūrovas tampa virtualaus žaidimo dalyviu. Sukurta galimybė kadrą su įkomponuota nuotrauka išsiųsti žiūrovo nurodytu el.paštu skatina dalintis ir įtraukti kitus vartotojus, ypač jaunąją kartą“, – taip į klausimą, kokiu tikslu ir kokiai auditorijai kurtas šis žaidimas, 15min atsakė Turizmo departamento atstovė spaudai Gerda Butkuvienė.

O kodėl kalbama ne lietuvių ar kita suprantama, o išgalvota kalba?

„Tai buvo paslaugos teikėjo kūrybinis sprendimas – visoms rinkoms bendras žaidybinis elementas“, – aiškino G.Butkuvienė.

Tiesa, ji pamiršo paminėti, kad 2013 metais įmonė „MultimediaMark“ kūrė ne žaidimus, o prezentaciją, ir žaidimai buvo tik jos dalis. Be to, kaip 15min aiškino įmonės direktorius, ji nebuvo skirta demonstravimui internetiniame tinklalapyje.

„Nežinome, kas ir kokiais tikslais įdėjo žaidimus internete“, – 15min rašo įmonės direktorius Vytautas Švėgžda. Jis aiškino, kad minėtas žaidimas, kaip ir keli kiti, kurie taip pat yra „Lithuania Travel“ svetainėje ir neveikia, buvo sukurti tam, kad būtų demonstruojami juos instaliuojant į kompiuterį kaip prezentacijos dalį.

„Sutarties tikslai buvo pasiekti, kadangi žaidimukai buvo demonstruojami turizmo parodose Vilniuje, taip pat EXPO parodoje Milane 2015 metais“, – kalbėjo V.Švėgžda.

Kitaip tariant, žaidimai nepritaikyti tinklalapiams, todėl ir neveikia. „MultimediaMark“ net neturi jų įsidėjusi į savo tinklalapį, o Turizmo departamentui – nė motais, kad gadina įmonės reputaciją.

Kodėl?

Laikosi ES reikalavimų

Daugumoje 15min redakcijos kompiuterių žaidimo be trukdžių įsijungti ir pažaisti nepavyksta, tačiau Turizmo departamentas didelės problemos čia taip pat nemato: „Interaktyvūs žaidimai personaliniuose kompiuteriuose pasileidžia be kliūčių naudojant Internet Explorer naršyklę ir turint įsidiegus peržiūroms reikalingą papildinį „Adobe Flash Player“ ar pan.“

Kodėl žaidimai atsidūrė internete? G.Butkuvienė aiškino, kad pagal ES finansavimo reikalavimus ES lėšomis sukurti rinkodaros produktai turi būti išlaikomi ir naudojami 5 metus po projekto pabaigos.

Portalo kontraktai.eu duomenimis, žaidimą sukūrusi „MultimediaMark“ 2013–2015 metais su Turizmo departamentu pasirašė sutarčių už 159 tūkst. Eur. Už juos įmonė sukūrė Lietuvos turizmo produktus ir objektus reprezentuojantį filmą, reklaminį filmą „Lietuva – daugiau gyvenimo per tavo minutę“, reklaminį filmą „Gintaras kitaip“, interaktyvius žaidimus „Žinau, ką padarei aną vasarą...“, „Linkėjimai iš Lietuvos“ ir „Sutartinių didžėjus“, filmus vienijantį multimedijos sprendimą.

Filmai ir multimedijos sprendimas, kaip ir minėjo įmonės direktorius, yra naudojami pristatant Lietuvos turizmo galimybes bei produktus užsienyje vykstančiuose renginiuose, tarptautinėse turizmo parodose ir kituose su turizmu susijusiuose renginiuose. Turizmo departamentas aiškino, kad priekaištų žaidimų kūrėjams neturi.

Departamentas, nepaisant to, kad žaidimai naršyklėse neveikia, nei jų taisyti, nei išimti iš portalo neketina. „MultimediaMark“ programuotojo Povilo Švažo teigimu, perkančioji organizacija jokių skundų iki šiol nepateikė: „Jeigu perkančioji organizacija kreiptųsi dėl šių projektų ir jų technologijų atnaujinimo bei pritaikymo naudojimui internete, mes mielai šiuos darbus atliktume.“

Jis paaiškino, kad projektai buvo kurti tuo metu palaikomomis ir aktualiomis techninėmis priemonėmis, o jo priemonės bėgant laikui sparčiai keičiasi, kartu su programinės įrangos palaikomomis funkcijomis.

„Taip pat jie buvo pritaikyti ne veikimui naršyklėse, o įdiegiant kompiuteryje. Projektuose naudojami filmai yra didelės apimties, todėl svetainėje, mūsų manymu, turėtų būti bent įspėjimas, kad projekto paleidimo ir veikimo greitis gali priklausyti nuo naudojamos sistemos galingumo“, – aiškino P.Švažas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos