Derybos dėl susijungimo tarp „Renault“ ir „Fiat Chrysler“ (FCA) žlugo birželio mėnesį, o „Renault“ vadovas apkaltino Prancūzijos vyriausybę užblokavus balsavimą dėl sandorio, kuris būtų apvertęs pasaulinę automobilių pramonę ir sukūręs trečią pagal dydį automobilių gamintoją pasaulyje.
Prancūzijos vyriausybė atmetė šį kaltinimą, o „Nissan“ apibūdino savo santykius su „Renault“ kaip nelygius bei pareiškė kad prancūzų automobilių gamintoja neatskleidė susijungimo su FCA planų.
Cituodamas elektroninius laiškus ir bendrovėms artimus šaltinius, verslo leidinys „The Wall Street Journal“ (WSJ) pranešė, kad „Nissan“ dabar prašo „Renault“ sumažinti pastarosios bendrovės valdomą Japonijos gamintojos dalį, kuri šiuo metu siekia 43 procentus.
„Nissan“ valdo 15 proc. „Renault“, kuri taip pat priklauso Prancūzijos vyriausybei, ir neturi balsavimo teisių.
Subalansuoti santykiai padėtų sumažinti įtampą tarp dviejų automobilių gamintojų ir sumažintų „Nissan“ nenorą palaikyti susijungimą su FCA, rašo WSJ.
Susitarimo dėl santykių pertvarkymo projektas galėtų būti sudarytas jau rugsėjį, pranešė WSJ, remdamasis liepos mėnesio elektroniniu laišku.
Visgi bet kokiam susitarimui reikia gauti Prancūzijos valstybės, kuriai priklauso 15 proc. „Renault“ akcijų, pritarimą.
Tai gali būti nelengvai įvykdoma užduotis – Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas birželio pabaigoje pareiškė, kad nesvarsto jokių dviejų bendrovių struktūros pakeitimų.
Tą patį mėnesį „Nissan“ akcininkai patvirtino sprendimą dėl įmonių struktūros peržiūros, skirtą sustiprinti automobilių gamintoją po to, kai jos buvęs vadovas Carlosas Ghosnas buvo suimtas dėl daugybės kaltinimų netinkamu finansiniu elgesiu.
„Nissan“ atsisakė pateikti komentarų naujienų agentūrai AFP, o „Renault“ neatsakė į prašymą pakomentuoti.