Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Norvegų bendrovė „Norsk Hydro“ sako patyrusi „didelio masto“ kibernetinę ataką

Norvegijos bendrovė „Norsk Hydro“, viena didžiausių pasaulyje aliuminio gamintojų, antradienį pranešė tapusi nežinomos kilmės kibernetinės atakos taikiniu.
Kibernetinė ataka
Kibernetinė ataka / „Scanpix“ nuotr.

„Ankstų antradienio rytą „Norsk Hydro“ patyrė didelio masto kibernetinę ataką, kuri sutrikdė veiklą keliose bendrovės verslo srityse“, – pažymima „Norsk Hydro“ paskelbtame pareiškime.

Atsinaujinančiosios energetikos srityje taip pat veikiančios bendrovės atstovas spaudai Halvoras Mollandas pareiškė, jog visas išpuolio mastas ir jo kilmė dar nenustatyti.

„Mūsų informacinių technologijų (IT) departamentas stengiasi suvaldyti [išpuolio] padarinius“, – pareiškė jis naujienų agentūrai AFP.

Per ataką nukentėjo didžioji dalis bendrovės IT sistemų. Daugelis jų buvo atjungtos ir perjungtos į rankinio valdymo režimą.

Bendrovės svetainė antradienio ryte neveikė.

Pasklidus žiniai apie šį incidentą, bendrovės akcijų kursas Oslo akcijų biržoje antradienio prekybos sesijos pradžioje smuko 2 procentais.

Norvegijos nacionalinė saugumo tarnyba (NSM), kuriai yra pavesta saugoti šalį nuo kibernetinių atakų, šnipinėjimo, sabotažo ir teroristinių išpuolių, pranešė teikianti pagalbą „Norsk Hydro“.

„Be abejonės, stengiamės nustatyti, ar ataka plėsis, tačiau dar nieko neaptikome“, – pranešė NSM komunikacijos direktorė Mona Strom Arnoy.

Išpuolis įvyko dieną po to, kai bendrovės naująja generaline direktore tapo Hilde Merete Aasheim, kuri šiame poste pakeitė į pensiją išėjusį Sveiną Richardą Brandtzaegą.

H.M.Aasheim papildė negausų būrį moterų, vadovaujančių stambioms tarptautinėms energetikos bendrovėms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?