„Stengiamės skirti kuo daugiau dėmesio nuo karantino nukentėjusiems vietiniams tiekėjams, nes kiekviena partnerystė su Lietuvos gamintojais padeda lietuviškiems verslams grįžti į įprastas vėžes. Pastaruoju metu „Lidl“ lentynose atsirado Ilzenbergo dvaro ūkio, Žagarės pieninės, A. Banionio ūkio produkcijos, tačiau su kai kuriais mažaisiais šalies gamintojais, kaip „Saimeta“, bendradarbiaujame jau kur laiką. Štai, pavyzdžiui, šią savaitę mūsų klientai galės įsigyti „Saimetos“ sausainių „Riešutėlis“, – sako „Lidl Lietuva“ vyriausiasis asortimento vadovas Lukas Gudas.
Nostalgiški konditerijos gaminiai
V. Stankevičienės teigimu, jos įmonės istorija siekia beveik trisdešimtmetį: „Viskas prasidėjo nuo vieno plikytų sausainių torto recepto, kurį draugės vestuvėse užsirašė mano sūnus – grįžus namo, pabandėme jį iškepti, tortas gavosi puikiai, tad ilgainiui kilo idėja juos pradėti siūlyti Pasvalio rajone esančioms parduotuvėms. Vėliau atsirado ir meduoliai, ir į ES saugomų geografinių nuorodų registrą įtraukta Daujėnų naminė duona, ir mūsų pirkėjų pamėgti sausainiai „Grybukas“ bei „Riešutėlis“.
Ji pasakoja, kad „Grybukus“ įmonė pradėjo gaminti prieš daugiau nei 15 metų, o „Riešutėlius“ – daugiau nei prieš dešimtmetį. Visi sausainiai yra gaminami rankomis, stengiantis laikytis tradicinių receptų ir išsaugoti autentišką konditerijos skonį.
„Grybukus kepame senovinėse keptuvėse, viską darome savo rankomis – vieni darbuotojai kepa, kiti sausainius glazūruoja, dar kiti – pakuoja. Tiek „Grybukai“, tiek „Riešutai“, kaip ir kiti mūsų gaminiai, alsuoja lietuviškumu – stengiamės naudoti kuo mažiau nenatūralių priedų, kad jų skonis būtų kuo šviežesnis ir geresnis“ – sako „Saimetos“ direktorė.
Pašnekovė priduria, kad įmonė visus savo produktus gamina savininkės namuose, o šiuo metu bendrovėje dirba apie 40 žmonių: „Daugiau nei pusė iš mūsų darbuotojų čia yra praleidę jau daugiau nei 10 metų, todėl komanda jaučiasi labai artima, tad per šį laiko tarpą esame iki smulkiausių detalių nušlifavę skanėstų gaminimo procesą.“
Karantinas sudavė stiprų smūgį
Įmonės vadovė atskleidžia, kad kovo mėnesį šalį sukaustęs karantinas stipriai palietė ir „Saimetos“ veiklą. Bendrovė šiuo metu dirba vos 40 proc. pajėgumu, tad itin vertina kiekvieną tiek iš pirkėjų, tiek iš prekybos tinklų tiesiamą pagalbos ranką.
„Nepaisant to, kad dėl karantino praradome daugiau nei pusę savo užsakymų, kol kas pavyko išlaikyti visus mūsų darbuotojus. Labai tikimės, kad klientai, suprasdami daugelio Lietuvos verslininkų sunkumus, rinksis lietuvišką prekę ir padės viskam sugrįžti į savo vėžes. Džiaugiamės, kad tai supranta ir prekybos tinklas „Lidl“ – ši partnerystė yra puiki galimybė mums atsigauti dar greičiau“, – sako V. Stankevičienė.