„Novaturo“ nuostoliai dėl „Small Planet Airlines“ pasitraukimo – jau apie 1 mln. eurų

Kelionių organizatorius „Novaturas“ dėl pagrindinės vežėjos – užsakomųjų skrydžių bendrovės „Small Planet Airlines“ – pasitraukimo jau skaičiuoja patyręs apie 1 mln. eurų nuostolių, bet ilgainiui pokyčių įtaka turėtų mažėti.
Novaturas
Novaturas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Pagrindinės vežėjos pasikeitimas iš „Small Planet“ į „GetJet“ paveikė mūsų pelningumą (pardavimo rodiklių pelningumą, angl. sales profit – BNS) per pirmąjį ketvirtį vidutiniškai 4 eurais vienam keleiviui“, – ketvirtadienį internetiniame seminare sakė „Novaturo“ generalinė direktorė Audronė Keinytė.

„Novaturas“ antradienį pranešė, kad grupės grynasis nuostolis sausį-kovą sudarė 0,148 mln. eurų (pernai tuo pačiu metu – 0,945 mln. eurų grynojo pelno).

„Novaturo“ finansų direktorius Tomas Staškūnas ketvirtadienį BNS teigė, kad dėl pernai gruodį įvykusio vežėjų pasikeitimo, šių metų sausį-kovą įmonė negavo apie 170 tūkst. eurų grynojo pelno.

Jeigu nebūtų įvykę minėtų pokyčių, „Novaturo“ grynojo pelno rezultatas būtų teigiamas. Pasak T.Staškūno, „būtų mažas pliusas.“

Dėl „Small Planet Airlines“ pasitraukimo iš viso, tai yra, skaičiuojant su praėjusiais metais, „Novaturas“ patyrė apie 1 mln. eurų nuostolių. Anot finansų direktoriaus, verslo partnerių pasikeitimo įtaka ilgainiui mažės.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Small Planet“ atstovai aprodė įmonės lėktuvą
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Small Planet“ atstovai aprodė įmonės lėktuvą

„Jeigu „Small Planet“ būtų sėkmingai veikęs, tai rezultatas praeitų metų ketvirtą ketvirtį būtų maždaug 800 tūkst. eurų geresnis (...) Jau susikaupęs praradimas netoli 1 mln. eurų (...) Aišku, tas savikainos padidėjimas bus vis silpnesnis“, – teigė T.Staškūnas.

Pasak „Novaturo“, pardavimų rodiklių pelningumas (sales profit) yra pardavimo kaina atėmus tiesioginę savikainą (skrydis, viešbutis, pervežimai, atstovai užsienyje) ir taip pat atėmus distribucijos kaštus (komisiniai, sumokėti agentūroms).

„Po „sales profit“ dar turime visas ofiso darbuotojų veiklos sąnaudas, kurias atėmus gauname veiklos pelną, tada dar turime finansines veiklos sąnaudas, pelno mokesčio sąnaudas“, – aiškino T.Staškūnas.

Bendrovės ataskaitoje skelbiama, kad pirmojo ketvirčio mažesnį pelningumą, palyginti su praeitų metų tuo pačiu laikotarpiu, nulėmė ir „silpna paklausa sausio mėnesį“. Įtakos turėjo ir auganti konkurencija.

A.Keinytė sako, kad tikėtina, jog dėl padidėjusios konkurencijos 2019 metais augimas bus lėtesnis arba pardavimų rezultatai išliks tokie pat, kaip ir praėjusiais metais. Bendrovės pastangos šiemet ir ilgalaikėje perspektyvoje bus sutelktos į grupės veiklos efektyvumo ir pelningumo didinimą.

„Novaturo“ apyvarta per pirmąjį šių metų ketvirtį siekė 28,806 mln. eurų – 11,5 proc. daugiau nei pernai sausį-kovą (25,845 mln. eurų). Pelnas prieš mokesčius, palūkanas, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) mažėjo 93,6 proc. iki 83 tūkst. eurų.

Šiemet sausį-kovą „Novaturas“ aptarnavo 41,1 tūkst. klientų – 9 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Egiptas išlieka populiariausia žiemos sezono kryptimi. Keliones į šią Afrikos šalį 2019 metų pirmąjį ketvirtį rinkosi daugiau nei pusė su „Novaturu“ atostogavusių klientų.

Pernai gruodį „Novaturas“ pasirašė ilgalaikę sutartį su oro vežėju „GetJet Airlines“, po to, kai finansinių sunkumų slegiamai „Small Planet Airlines“ sustabdyta veiklos licencija (šių metų sausį jai iškelta bankroto byla).

47,4 proc. „Novaturo“ akcijų priklauso bendrovei „Central European Tour Operator“, 9,49 proc. – Ugniui Radvilai, po 6,86 proc. – Ryčiui Šūmakariui ir Vidui Paliūnui.

„Novaturo“ akcijos kotiruojamos Vilniaus ir Varšuvos vertybinių popierių biržose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis