„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

NSGK aiškinsis dėl „Lietuvos geležinkelių“ veiklos

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK) trečiadienį aptars pokyčius valstybės valdomoje įmonėje „Lietuvos geležinkeliai“, inicijuotus po parlamentinio tyrimo dėl interesų grupių kišimosi į politinius, visuomeninius procesus, valstybės įmonių valdymą.
Lietuvos geležinkeliai
Lietuvos geležinkeliai / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Vertinsime pažangą ir kartu pasižiūrėsime naujus įmonės iššūkius“, – BNS teigė NSGK vadovas Vytautas Bakas.

„Labai svarbu pasižiūrėti, kokie procesai vyksta tokiame svarbiame šalies strateginiame sektoriuje, kokie yra planai, ar valdomos rizikos, kokios investicijos numatytos, daugiausia susijusios su technologijomis“, – kalbėjo parlamentaras.

Pasak jo, komitetas aiškinsis, kas „Lietuvos geležinkeliuose“ pasikeitė nustačius per didelę įmonės technologinę priklausomybę nuo Rusijos.

„Papašysime informacijos apie pokyčius, nes parlamentiniame tyrime buvo nustatyta per didelė technologinė priklausomybė nuo Rusijos – patys ir žmonės, vadovai, sprendimų priėmėjai važiuodavo į Rusiją mokytis. Buvo tam tikrų rizikų, kurias turėjo sutvarkyti“, – kalbėjo V.Bakas.

„Matau, kad pokyčiai vyksta, bet jeigu reikia kokios pagalbos teisėkūros srityje, reikia ją suteikti“, – pridūrė V.Bakas.

Pasak jo, nepotizmas įmonėje siekė 40 proc., daug problemų buvo dėl vidaus sandorių.

NSGK, per parlamentinį tyrimą nustatęs įtartinų sandorių, norėjo, kad Generalinė prokuratūra patikrintų „Lietuvos geležinkelių“ ir bendrovės „Mitnija“ sandorių teisėtumą. Komitetas išvadose nurodė, kad per kelerius metus „Mitnija“ su partnere „Kauno tiltais“ iš „Lietuvos geležinkelių“ gavo per 1 mlrd. litų (apie 300 mln. eurų).

Šį balandį LRT Tyrimų skyrius pranešė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ susitikimuose su riedmenų gamintojais Rusijoje ir Baltarusijoje siūlo derybas dėl sandorių ir pasirašė ketinimų protokolus vagonams pirkti, nors specialioji Vyriausybinė komisija nelinkusi palaiminti sandorių, kurie yra sudaromi su įmonėmis, neatitinkančiomis nacionalinio saugumo kriterijų.

Dėl lokomotyvų remonto detalių pirkimų iš šio koncerno per tarpininkę Lietuvoje „Railvec“ buvo kilęs skandalas. Tai buvo viena iš priežasčių, kodėl pasitraukė ilgametis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“